dexter1pl Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Witam. Mam problem z wibracjami i telepaniem autem na postoju w A4 B7 1.9 TDI BRB 116KM. Z tym problemem męczę się już od zakupu auta. z początku myślałem, że to poduszki silnika. Wymieniłem wszystkie i brak poprawy. Wtryski były regenerowane wszystkie, silnik chodzi równo. 3 tyg temu wymieniłem kompletne sprzęgło z dwumasem i dalej bez poprawy. Jakiś czas temu jeszcze zauważyłem, że bardzo mocno drży rura wydechowa, wymieniłem plecionkę i wieszaki wydechu lecz nadal po przyłożeniu nogi do rury czuć dość mocne wibracje. Co jeszcze mogłoby wytwarzać takie wibracje? Dodam, że po lewej stronie są dużo bardziej odczuwalne niż po stronie pasażera. Czy może być tak, że to wibracje z rury są przenoszone na całe auto? Jeszcze jakiś czas temu zauważyłem, że jak dodam gazu do 1200obr to telepie silnikiem i budą na lewo i prawo, oraz gdy przyspieszam na 1 i drugim biegu to lewarek lata w przód i tył. Na 3 biegu i wyższych jest już spokojnie. Czekam na wasze odpowiedzi, Pozdrawiam :)
k232 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) A może jest jakaś nieszczelność w kolektorze wydechowym lub w kolektorze dolotowym. Może jeszcze za słabo masz świece dokręcone i kompresja ucieka bokiem, miałem tak u Siebie ale w PB Edytowane 13 Lutego 2019 przez k232
Ditomee Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 (edytowane) Mam identyczny problem ,przekopalem już dużo elementów.Rozumiem że uszczelniacze wymienione ? Sprawdź czy w baku pompa nie jest czarna ,jeżeli tak to pompa Vacum może ciec i dostaje się ropa do układu, warto ja wtedy podmienić ,wyssac paliwo z baku przetrzeć ile się da w środku.Ja na ta chwilę u siebie podejrzewam czujnik położenia wału musze podmienić i zobaczymy co bedzie, warto też wypić kostkę za zbiornikiem płynu chłodniczego może zasniedzialy styki niektórym to pomaga .Bardzo duże ma tu znaczenie i od tego bym zaczął ustawienie synchronizacji, ja jak miałem na -2.5 to walił bardzo po zmienię na +1 było elegancko ale troszkę słabszy.Sprawdz u siebie synchro i tym się pobaw.Moze też być rozrząd źle ustawiony lub napinacz nie trzyma jak powinien .A jeszcze jedno ściągnij pasek osprzętu bo może tam coś nie tak ,warto to wykluczyć. Teraz skup się na synchro i daj znać co i jak . Edytowane 13 Lutego 2019 przez Ditomee
k232 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 No właśnie, sprawdź rozrząd bo być może się przestawił o ząbek albo od razu był źle założony.
slawekk1980 Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Temat lewarka na 1 i 2 biegu oraz telepanie silnikiem na postoju w okolicach tych 1200rpm powiedziałbym że norma bo oprócz mojego to w innym brb ktore sprawdzałem jest podobnie. Dlatego tym bym się nie przejmował.
kamil-vag Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 3 godziny temu, dexter1pl napisał: Wymieniłem wszystkie i brak poprawy. Ori czy zamiennik ? 3 godziny temu, dexter1pl napisał: Wtryski były regenerowane wszystkie, silnik chodzi równo. Jakie masz korekcje na kanale 013 ? 3 godziny temu, dexter1pl napisał: gdy przyspieszam na 1 i drugim biegu to lewarek lata w przód i tył mogą być przeguby wewnętrzne... Przydałyby się logi z kanału 004 - jaki kąt synchro... No i dynamiczny 003+011
dexter1pl Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 Godzinę temu, kamil-vag napisał: Ori czy zamiennik ? Zamienniki lemforder. Żadnej różnicy nie odczuwam. Tak samo wibruje jak wcześniej. Co do korekcji to nie mam komputera niestety żeby sprawdzić. Ale jak mechanik podpinal to mówił że wtryski idealnie pracują. Najbardziej mnie martwi ten wydech. Nie wiem czy to normalne ale dość głośno słychać silnik podczas jazdy.
kamil-vag Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 3 minuty temu, dexter1pl napisał: Zamienniki lemforder. I tu będziesz miał swój problem... w TDI żadne zamienniki ! tylko ORI Avon. W benzynie jeszcze się to sprawdza, ale w TDI na zamiennikach jest gorzej niż na starych wylanych poduchach... 1
dexter1pl Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 1 minutę temu, kamil-vag napisał: I tu będziesz miał swój problem... w TDI żadne zamienniki ! tylko ORI Avon. W benzynie jeszcze się to sprawdza, ale w TDI na zamiennikach jest gorzej niż na starych wylanych poduchach... No ok. Aktualnie nie mam czasu się tym zająć ale jak będę miał trochę wolnego to ogarnę Ori poduchy i napisze czy pomogło
dexter1pl Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 1 godzinę temu, kamil-vag napisał: mogą być przeguby wewnętrzne Co do tego to dziwna sytuacja. Wymieniłem lewy przegub i był spokój na 3 dni. Później to samo. Okazało się że piasta była jajowata. Piasta wymieniona lecz szarpanie lewarkiem pozostało nadal
victimsouls Opublikowano 25 Lutego 2019 Opublikowano 25 Lutego 2019 Wszadziles poduszkę Ori? Jak to teraz wygląda?
dexter1pl Opublikowano 5 Marca 2019 Autor Opublikowano 5 Marca 2019 W dniu 25.02.2019 o 09:04, victimsouls napisał: Wszadziles poduszkę Ori? Jak to teraz wygląda? Nie. Jeszcze nie. Aktualnie mam tyle pracy że nie mam czasu. Ale jak wymienię za jakiś czas to dam znać czy pomogło
victimsouls Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 23 godziny temu, dexter1pl napisał: Nie. Jeszcze nie. Aktualnie mam tyle pracy że nie mam czasu. Ale jak wymienię za jakiś czas to dam znać czy pomogło Oki. Czekam na relacje
dexter1pl Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Opublikowano 18 Maja 2019 Założyłem dziś Ori poduszki z B6. Jak ręką odjął. Nie to auto. Wszystko teraz pięknie działa, wibracje ustąpiły.
mandraker Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Opisze mój problem dla potomnych żeby nikt kto trafi na ten temat nie wydawał niepotrzebnie pieniędzy. Miałem problem z wibracjami i rezonansem karoserii, wymieniłem poduchy pod skrzynią bo były popękane, co nie usunęło wibracji. Po dalszych oględzinach mechanik stwierdził że należy wymienić poduchy pod silnikiem na co się zgodziłem ale on upierał się że założy corteco, twierdząc że lemforder ma od nich gumy. Po wymianie poduszek było jeszcze gorzej. Podniosłem auto żeby sprawdzić czy są dobrze założone i wszystko było ok ale telepanie pozostało. Następna diagnoza mechanika to dwumas ale w tym wypadku się z nim nie zgodziłem i zabrałem autko. Postanowiłem przeprowadzić test, pojechałem na szrot i z rozbitego auta wyjąłem lemfordery 30zł od sztuki. Zamontowałem i okazało się że auto pracuje równo i cichutko. Na tych gumach auto jeździ już pół roku i jak na razie jest ok. Oczywiście nie zachęcam nikogo do kupowania używanych części ale za małe pieniądze niedowiarek teraz wieży że tylko oryginały. Oczywiście są też inne części które mogą powodować wibracje ale dobry mechanik potrafi rozpoznać czy padł dwumas, plecionka czy poduchy. Może wy macie inne doświadczenia z Corteco ale do TDI ja się pod ta firma nie podpisuję. Dziękuje też wszystkim tym którzy uparcie piszą "tylko Ori" P.S. Silnik na wylanych poduszkach leżał tak sztywno że prawie nie dało się go ruszyć i podskakiwał przy ruszaniu.
kamil-vag Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Problem w tym, że ori to nie lemforder a angielski AVON ? 1
piotrsob1 Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 I wcale nie muszą być nowe z ASO, wystarczą używane w dobrym stanie .... A stan wystarczy sprawdzić organoleptycznie i ew. zważyć poduchy olejowe .... Tyle pi razy oko powinna ważyć nie wylana poducha bez czujnika : P.S. Przypominam co niektórym zapominalskim , że bryki o których się tu pisze to stare paździerze już są. I jak ktoś jest nieroztropny to podczas naprawy może sobie podwoić ich wartość , jak nie zachowa zdrowego rozsądku i nie będzie brał pod uwagę opcji z używanymi częściami zamiennymi .... 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się