robert19m Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Panowie, mam dziwny problem z silnikiem w Audi A4 B7 1.8T. Coś mi stuka pod pokrywą zaworów. Przebieg samochodu to 246tyś. Najczęściej to stukanie pojawia się po przejechaniu paru kilometrów gaszę silnik na jakieś 30 minut po czym odpalam żeby wrzucić do domu. Załączam filmik. D462CDCC-229D-4082-8FEE-E90C6E11295B.MOV
Dev Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 19 minut temu, robert19m napisał: Panowie, mam dziwny problem z silnikiem w Audi A4 B7 1.8T. Coś mi stuka pod pokrywą zaworów. Przebieg samochodu to 246tyś. Najczęściej to stukanie pojawia się po przejechaniu paru kilometrów gaszę silnik na jakieś 30 minut po czym odpalam żeby wrzucić do domu. Załączam filmik. D462CDCC-229D-4082-8FEE-E90C6E11295B.MOV wyglada na to ze napinacz zdechł
OlekS Opublikowano 13 Lutego 2019 Opublikowano 13 Lutego 2019 Tak jak kolega wyżej podpowiedział prawdopodobnie to będzie napinacz rozrządu, ewentualnie można odczytać błędy silnika, czasem jest błąd napinacza łańcucha rozrządu, jak elektrosterowanie przekracza granice regulowania, może o nie być błędu, a będzie zepsutą część hydrauliczna. Poza tym trzeba sprawdzić zaworek zwrotny w obudowie filtra, on powinien trzymać olej w komorze wałków rozrządu, żeby pod czas zimnego rozruchu zanim pompa oleju napompuje smar do góry, nic tam nie pracowało na sucho.
przem8 Opublikowano 14 Lutego 2019 Opublikowano 14 Lutego 2019 Za odpowiednią pracę napinacza odpowiada ciśnienie oleju. Smok olejowy był kiedykolwiek czyszczony? Odczytaj wartości w gr.93 w vcds/vag.
robert19m Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) 9 godzin temu, OlekS napisał: Tak jak kolega wyżej podpowiedział prawdopodobnie to będzie napinacz rozrządu, ewentualnie można odczytać błędy silnika, czasem jest błąd napinacza łańcucha rozrządu, jak elektrosterowanie przekracza granice regulowania, może o nie być błędu, a będzie zepsutą część hydrauliczna. Poza tym trzeba sprawdzić zaworek zwrotny w obudowie filtra, on powinien trzymać olej w komorze wałków rozrządu, żeby pod czas zimnego rozruchu zanim pompa oleju napompuje smar do góry, nic tam nie pracowało na sucho. Nie występują żadne błędy silnika. Stukanie występuje tylko w sytuacji jak silnik nie zdąży całkowicie ostygnąć (jego temperatura wynosi ok 60°) i go odpalimy. Jeżeli silnik jest zimny to nie słychać stukania. Ciężko nazwać dźwięk który wtedy występuje (myśle ze poskrzypywanie). Nigdy nie świeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Samochód mam od 2 lat i jestem jego pierwszym właścicielem w polsce. Samochód pochodzi z Francji. Nie czyściłem nigdy smoka oleju. https://youtu.be/0RwCkIuhfdo Edytowane 14 Lutego 2019 przez robert19m
Piotr Korkosz Opublikowano 14 Lutego 2019 Opublikowano 14 Lutego 2019 Czy zdejmowana była pokrywa zaworów? Czy wymieniany był łąńcuch rozrządu?
robert19m Opublikowano 25 Lutego 2019 Autor Opublikowano 25 Lutego 2019 (edytowane) Na tą chwile wyczyściłem miskę i smok olejowy. Zalałem silnik świeżym olejem Liqui Moly 5W40. Pojeżdżę chwile i zobaczę czy dalej będzie stukać. Smok olejowy przed czyszczeniem: Smok olejowy po czyszczeniu: Widok na osady w misce olejowej: Edytowane 25 Lutego 2019 przez robert19m
jacek70 Opublikowano 27 Lutego 2019 Opublikowano 27 Lutego 2019 Skoro było czysto to możliwe że napinacz padł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się