turdzi Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 owszem wymiana pompowtryskiwaczy nie jest tania ale wszelkie błędy z nimi związane a zwłaszcza wysokie BIP-y czy błędy związane z "wypadaniem zapłonów" mają w większości przypadków źródło w wiązce zasilającej, każdy opór związany z wysokim BIP-em może być spowodowany wiązką zasilającą, ona nie jest taka droga i na Waszym miejscu zacząłbym od jej wymiany a zwłaszcza pierwsze co to zastosowałbym kontakt spray aby sprawdzić czy piny nie zaśniedziały. co to sa BIPy ?[br]Dopisany: 28 Grudzień 2009, 22:36_________________________________________________ nie jest to BLB ale ogólne zasady są niezmienne : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&start=0 wtryskiwacze trzeba kodować ale w systemach CR. wczoraj ten link jeszcze ładnie hulał, dziś kupa :/ proste nie proste mysle ze ktokolwiek srednio ogarniety je wymini , problem zaczyna sie tu ... Każdy pompowtryskiwacz regulujemy indywidualnie w/g specjalnej procedury. a to juz takie porste pewnie ie jest bo trzeba ja znac i wiedziec jak to zrobic
Sztomel Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 co to sa BIPy ? BIP-y to wartości określające czas rozpoczęcia i trwania wtrysku w silnikach PD, z angielskiego - Begin of Injection Period
karp Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Witam. Zdobyłem okazyjnie pompowtryskiwacze po 20 tys. przebiegu i nie zamierzam jeszcze dokonać wymiany (mój silnik przestał narywać przy 2000 obr. po zastosowaniu STP). Jak należy je przechowywać w dłuższym okresie czasu np. rok ? - mechanik sugerował że można je częściowo zalać olejem napędowym.
R Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 powinno sie wymieniac parami Hammer a jak masz tłoki spięte... :gwizdanie: po czym rozpoznac jak spiete sa tłoki, bo pytałem juz kilku mechaniorów i albo nie wiedza o czym mówie albo twierdzą,ze kazdy PD działa niezależnie. I jak to wygląda jesli jest nie parzysta liczba tłoków jak np w VW Crafter 2.5 R5 (BJJ,BJL,BJM)
turdzi Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 powinno sie wymieniac parami Hammer a jak masz tłoki spięte... :gwizdanie: po czym rozpoznac jak spiete sa tłoki, bo pytałem juz kilku mechaniorów i albo nie wiedza o czym mówie albo twierdzą,ze kazdy PD działa niezależnie. I jak to wygląda jesli jest nie parzysta liczba tłoków jak np w VW Crafter 2.5 R5 (BJJ,BJL,BJM) to widac zlych machanikow pytales bo w takim razie nie amja baladego pojecia za co sie zaieraja
R Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 miedzy innymi pytałem o to w ASO ,ze tam nie wiedzieli to w ogóle sie nie zdziwilem ale reszta tak samo... wiec odpowie ktos jak to jest bo żaden szukaj nic nie pomaga i wkoncu jak wyglada to spinanie parami dla silników z 5 cylindrami
b3rs Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 miedzy innymi pytałem o to w ASO ,ze tam nie wiedzieli to w ogóle sie nie zdziwilem ale reszta tak samo... wiec odpowie ktos jak to jest bo żaden szukaj nic nie pomaga i wkoncu jak wyglada to spinanie parami dla silników z 5 cylindrami Ktoś sie zagalopował z tym spinaniem Chodzi o to że tłoki w silniku 4-cylindrowym są w tym samym położeniu parami, np. dwa w górnym i w tym samym czasie dwa w dolnym (zawsze 2 są w tym samym położeniu) W 5-cyl. z reguły każdy jest w innym, poza paroma momentami jak się mijają, więc twierdzenie "że parami" nie ma tu zastosowania. Szczerze mówiąc nie wiem jak jest w 5-cyl. ale chyba wymieniasz jeden albo wszystkie. proste nie proste mysle ze ktokolwiek srednio ogarniety je wymini , problem zaczyna sie tu ... Każdy pompowtryskiwacz regulujemy indywidualnie w/g specjalnej procedury. a to juz takie porste pewnie ie jest bo trzeba ja znac i wiedziec jak to zrobic Tylko strasznie brzmi ta "specjalna procedura" Potrzebny jest tylko wymieniony wcześniej czujnik zegarowy, i pewnie jakby Ci to ktoś raz wytłumaczył to byś zapamiętał.
turdzi Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 miedzy innymi pytałem o to w ASO ,ze tam nie wiedzieli to w ogóle sie nie zdziwilem ale reszta tak samo... wiec odpowie ktos jak to jest bo żaden szukaj nic nie pomaga i wkoncu jak wyglada to spinanie parami dla silników z 5 cylindrami Ktoś sie zagalopował z tym spinaniem Chodzi o to że tłoki w silniku 4-cylindrowym są w tym samym położeniu parami, np. dwa w górnym i w tym samym czasie dwa w dolnym (zawsze 2 są w tym samym położeniu) W 5-cyl. z reguły każdy jest w innym, poza paroma momentami jak się mijają, więc twierdzenie "że parami" nie ma tu zastosowania. Szczerze mówiąc nie wiem jak jest w 5-cyl. ale chyba wymieniasz jeden albo wszystkie. proste nie proste mysle ze ktokolwiek srednio ogarniety je wymini , problem zaczyna sie tu ... Każdy pompowtryskiwacz regulujemy indywidualnie w/g specjalnej procedury. a to juz takie porste pewnie ie jest bo trzeba ja znac i wiedziec jak to zrobic Tylko strasznie brzmi ta "specjalna procedura" Potrzebny jest tylko wymieniony wcześniej czujnik zegarowy, i pewnie jakby Ci to ktoś raz wytłumaczył to byś zapamiętał. to zdradz tajemnice co i jak to sie robi
b3rs Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 to zdradz tajemnice co i jak to sie robi Żadna tajemnica Montujesz czujnik zegarowy (normalnie przykręcając do głowicy, ale nie mając przyrządu używasz podstawy magnetycznej) na śrubę regulacyjna pompki, zasuwasz wałem (w kierunku obrotów silnika) aż rolka popychacza będzie w najwyższym punkcie, wtedy czujnik pokaże Ci najniższe położenie, demontujesz go, wkręcasz śrubę regulacyjna aż poczujesz opór (pompka będzie wtedy w skrajnym położeniu), odkręcasz śrubę o 180 stopni, przytrzymujesz i dokręcasz nakrętkę zabezpieczającą siłą 30 Nm. Tyle Wcześniej jest napisane, że potrzeba klucza dymometrycznego o regulacji od 0.3 Nm, mały błąd, potrzebny jest od 3 Nm, jest to pierwszy stopień dokręcania śrub pompek.
Daimos Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 procedura regulacji: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2199436
b3rs Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 I jeszcze jedno, opisana na Masters Tuning procedura wymiany dotyczy silników 1.9 i 2.0 8V, a dla 2.0 16V (jak w pierwszym poście BLB, czy obecnie BRD) jest troszkę inna, np nie potrzebna jest suwmiarka, inne momenty dokręceń itp.
H4mm3R Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 turdzi wymieniłeś już PD?? Mógłby ktoś podać nr. PD do BLB?? Warto szukać i kupić PD np. na allegro, bo ceny w ASO są kosmiczne..??
turdzi Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2010 turdzi wymieniłeś już PD?? Mógłby ktoś podać nr. PD do BLB?? Warto szukać i kupić PD np. na allegro, bo ceny w ASO są kosmiczne..?? BLB ? jakis rok temu wrto na alegro jak sie ma szczescie to sie wyrwie caly komplet owych w cenie jednogo z ASO nr. 03G130073G - nowy 03G130073GX regenerowany fabrycznie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się