Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pozycja AUTO - nie zawsze uruchamia swiatła


Krzysiek_A4/A6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mnóstwo tematów, opisów i pomocy jak naprawić, zmienić, rozbudować działanie włącznika świateł. Ja mam problem chyba dużo łatwiejszy ale potrzebuje pomocy od czego zacząć.

Auto z 2004 ( rocznik modelowy 2003) - avant. Włącznik świateł z funkcja auto, choć nie znam żadnych jego oznaczeń. Dlaczego jeszcze nie sprawdziłem? Z prostego powodu. Auto mam od niedawna a z funkcji auto zacząłem korzystać od kilku dni (po tym jak przestał działać "brzęczek" w zegarach - ale jego wymianę odkładam na super później :-)). Problem polega na tym, ze nie za każdym razem funkcja AUTO działa. Powiedzmy kiedy rano odpalam auto i ustawie światła na AUTO wszystko działa. Jadę powiedzmy godzinę. Parkuje pod pracą - zostawiam cały czas na AUTO. Wychodzę z pracy, przekręcam kluczyk w zapłon i widzę, że nie ma kontrolki świateł i oczywiście samych świateł oraz całego podświetlenia w aucie. Myślałbym, że coś nie działa bo ktoś zmienił sam włącznik ze zwykłego na rozbudowany, ale problem w tym, że ta funkcja raz działa a innym razem nie. Po prostu za każdym razem musze kontrolować świecenie kontrolki. Niby nie poważna awaria a jednak drażni. Tak jakby coś nie zawsze stykało.

Jak myślicie, gdzie zacząć?

VAG nie pokazuje żadnych błędów - przynajmniej w kanałach które sprawdzałem

Bardziej szukać w samym przełączniku, bezpiecznikach itp.?

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W b6 auto zapala swiatla tylko jak jest ciemno. Masz w lusterku wstecznym czujnik światła i on decyduje kiedy jest ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MaTeo85 napisał:

W b6 auto zapala swiatla tylko jak jest ciemno. Masz w lusterku wstecznym czujnik światła i on decyduje kiedy jest ciemno.

Czyli jeśli chcę, żeby w moim B6 zawsze po przekręceniu stacyjki uruchamiały się światła mijania a po wyciągnięciu kluczyka gasły to powinienem zmienić kodowanie na "Finlandię", czy w ogóle nie da się tego zrobić?

Dziwne jest to, ze (tak mi się teraz wydaje) AUTO uruchamiało dotąd światła bez względu na porę dnia i pogodę. Poobserwuje trochę.

Wynika z tego, że o ile funkcja AUTO nie pozwoli jeździć bez świateł po ciemku o tyle nie ma nic wspólnego z ułatwieniem pamiętania o całodobowej jeździe na światłach mijania ( bo przecież ten model nie posiada oddzielnych świateł dziennych). Dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, czy tak trudno zawsze przekręcić żeby włączyć te światła. O ile alzheimera nie masz to trudem być to nie powinno. Po drugie nie wiem czy wiesz, ale żarówki nieźle po d*pie dostają jak włączają się wraz z zapłonem. Odpalasz silnik na włączonych światłach, w tedy silnik i światła muszą sobie poradzić na mniejszym napięciu, co dobrze im nie służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał:

Po drugie nie wiem czy wiesz, ale żarówki nieźle po d*pie dostają jak włączają się wraz z zapłonem. Odpalasz silnik na włączonych światłach, w tedy silnik i światła muszą sobie poradzić na mniejszym napięciu, co dobrze im nie służy.

Czyżbyś sugerował że dla żarówek zdrowsze jest jak dostają strzała rozruchowego przy napięciu ok. 14,2V niż gdy to napięcie wynosi ok. 12,5 V ?? :decayed:

To mi pachnie jakąś nową fizyką :kox:

7 godzin temu, Krzysiek_A4/A6 napisał:

Czyli jeśli chcę, żeby w moim B6 zawsze po przekręceniu stacyjki uruchamiały się światła mijania a po wyciągnięciu kluczyka gasły to powinienem zmienić kodowanie na "Finlandię", czy w ogóle nie da się tego zrobić?

Dokładnie , kodujesz Skandynawię i alzheimer nie przeszkadza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.5 to masz po przekręceniu zapłonu, przy odpalaniu silnika spada do 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Czyżbyś sugerował że dla żarówek zdrowsze jest jak dostają strzała rozruchowego przy napięciu ok. 14,2V niż gdy to napięcie wynosi ok. 12,5 V ?? :decayed:

To mi pachnie jakąś nową fizyką :kox:

Dokładnie , kodujesz Skandynawię i alzheimer nie przeszkadza :D

Dzieki bardzo ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał:

Nie rozumiem, czy tak trudno zawsze przekręcić żeby włączyć te światła. O ile alzheimera nie masz to trudem być to nie powinno. Po drugie nie wiem czy wiesz, ale żarówki nieźle po d*pie dostają jak włączają się wraz z zapłonem. Odpalasz silnik na włączonych światłach, w tedy silnik i światła muszą sobie poradzić na mniejszym napięciu, co dobrze im nie służy.

Tak tylko dla pełnej jasnosci. W tym konkretnym przepadku nie chodziło mi o pamietanie, zeby światła włączyć tylko właśnie zeby pamiętac je WYŁĄCZYĆ ( na teraz awaria brzęczkaw zegarach). Tak więc trudem to nie jest, ale skoro ktos wymyslił sygnalizację właczonych świateł po otwarciu drzwi znaczyłoby to, że nie tylko kierowcy z Alzheimerem czasami o tym zapominają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Langista napisał:

12.5 to masz po przekręceniu zapłonu, przy odpalaniu silnika spada do 10.

No nawet niżej spada niż 10V, szczególnie zimą :decayed:

Ale to dla żarówek jeszcze lepiej, czym niższe napięcie tym większa żywotność ...:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem, napięcie niższe niż to, przy którym powinno pracować na żadną elektronikę dobrze nie wpływa, ale to już kwestia na inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówka to nie elektronika ? i stopniowe rozgrzewanie włókna żarówki znacząco wpływa na zwiększenie żywotności żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba mylisz żarówki domowe z tym co jest w aucie.. 

Wracając do tematu, to nie dawało znać (nie piszczało) bo pewnie po zgaszeniu silnika i wyłączeniu zapłonu światła gasły. Nie świeciły to nie dawało sygnału, proste. Musiałbyś sam poobserwować czy faktycznie załącza światła w bardziej pochmurne dni. Jak dla mnie wszystko działa poprawnie, jedyny problem jest taki, że u nas obowiązek włączonych świateł jest prze cały dzień i takie "auto" jest nic nie warte..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję wszystkim co mają włącznik z AUTO wypróbować kodowanie MCE z cyfrą 6 na końcu (tak, tej cyfry pomocnik kodowania nie podpowiada).
Czyli: xxxxxx6
Działa to wtedy tak (po przekręceniu kluczyka na zapłon):
Pozycja 0 - światła mijania świecą w dzień i w nocy, nie świecą przyciski w środku kabiny i podświetlenie licznika (chyba, że zakodowano go inaczej)
Pozycja AUTO - świecą światła mijania cały czas (w dzień i w nocy) a przyciski w środku i licznik podświetlają się dopiero wtedy gdy się ściemni. Funkcja CLH działa tylko po zmierzchu.
Pozycja POZYCYJNE - postojówki+podświetlenie wnętrza
Pozycja MIJANIA - światła mijania świecą w dzień i w nocy, podświetlenie przycisków i licznika również.

Najważniejsze:
Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki wszystkie światła gasną jeśli włącznik jest w pozycji  "0" lub "AUTO". W przypadku pozostawienia go na pozycji świateł "MIJANIA" to pozostaną włączone postojówki.
Dzięki temu kodowaniu zapominamy o rytuale przekręcenia włącznika świateł po odpaleniu/zgaszeniu samochodu :hi: 
To kodowanie osobiście było dla mnie b. przydatne bo dzięki temu ekran nawigacji po zmierzchu świecił wtedy z mniejszą intensywnością.

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno przyszło mi do głowy, choć może to śmieszne :-)

Czy próbował ktoś kiedyś oszukać czujnik ściemniania? Za co jeszcze ten czujnik odpowiada? Gdybym go czymś zaslepił nie "myślałby" ze ciagle jest ciemno i wtedy ustawienie "AUTO" działałoby bez względu na porę dnia i pogodę ?

Tak czy tak poprzedni wpis bardzo cenny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest w podstawie lusterka wstecznego pod szybą, jak chcesz to odklejaj i zaślepiaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, próbowałem w różnych autach. Ale jak zalepisz to deszcz nie będzie działał. Podświetlenie zegarów będzie zawsze świecić, na nawigacji ciągle będzie noc, itd....

Dodam, że można zakodować, aby w dzień mijania świeciły słabiej jako dzienne, np. na 70% mocy - w przypadku braku DRL'u fajna opcja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...