grzesiek210 Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 Witam. Mam problem ze swoją B8 2.0 tfsi 211km CPMA. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach wyskakuje komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Pomiar wykazal ok 0.7 bara na postoju więc ciśnienie faktycznie jest zbyt małe. Przy większych obrotach prawidłowo. Diagnostyka pokazała błąd p164 00 - przełącznik ciśnienia oleju dla zredukowanego ciśnienia oleju. Wymieniłem ten czujnik i dalej jest to samo. Dużo osób uważa, że winna może być odma. Pożyczyłem dwie na podmianę od kolegi i na każdej to samo. Dodam, że samochód stał około roku. Jest możliwość ze przytkało smoka w jakiś sposób? Olej świeży 5w30. Pompa oleju szwankuje? Proszę o porady, z góry dziękuję. Pozdrawiam
Cin3k Opublikowano 8 Marca 2019 Opublikowano 8 Marca 2019 Też ostatnio widuję u siebie komunikat o zbyt niskim ciśnieniu oleju. U mnie występuje tylko na zimnym silniku przy hamowaniu, spadaniu z obrotów. Jak się zagrzeje silnik to już problemu nie ma. Błąd wyskakuje mi sporadycznie od około miesiąca. Pierwszy raz pojawiał się po dłuższym postoju na mrozie - ponad tydzień. Po podpięciu do VCDS pokazywało to co u Ciebie. Czasami jeszcze po pojawieniu się tego błędu, wyskakują błędy EPC i ograniczenie RPM do 4 tys. Na dniach zmieniam olej i filtr, bo na tym już zrobione 15 tys. km. Na innym forum jeden gościu mi napisał, że on miał to samo na filtrze od FILTRONA,a po wymianie samego filtra na inny problem ustąpił. O dziwo ja mam obecnie u siebie taki sam filtr FILTRON, a olej to TEXACO 5w30. Nowy filtr kupiłem firmy MANN, natomiast olej LIQUI MOLY 5w40. Przy okazji mam zamiar zdjąć miskę olejową i wyczyścić smoka. Mogę dać znać w przyszłym tyg, czy to coś pomogło :). Odmę zmieniałem w zeszłym roku na nówkę z ASO, mam nadzieję że to nie jej wina :), ale w razie czego mam zamiar kupić samą membranę z allegro, a nie całość.
grzesiek210 Opublikowano 8 Marca 2019 Autor Opublikowano 8 Marca 2019 Dzięki za odpowiedź Ciekawa sprawa z tym filtrem.. choć dziwne ze to miałoby jakieś znaczenie. Ja własnie rozebrałem miskę i wydarłem pompę oleju. Fachowiec stwierdził, że jest w stanie idealnym i raczej to nie jej wina. Trochę mnie wystraszył bo według niego to wina panewek.. dodam, że smok był czysty i olej tak samo, nic nie wskazuje na takie zużycie silnika.. Olej wlałem motul 5w30 a wcześniej byl 5w40 z tego co wyczytałem z kartek ale myślę, że to nie mialoby az takiego wpływu na nagły spadek ciśnienia.. P.S daj znać po zabiegu czy są jakieś efekty
krych83 Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) Witam , Grzesiek a wymieniłeś czujnik czy zawór regulacji ciśnienia co jest na dole przy wale korbowym ? (N428). Numer 059115243B Edytowane 11 Marca 2019 przez krych83
AndrzejK. Opublikowano 11 Marca 2019 Opublikowano 11 Marca 2019 W dniu 9.03.2019 o 00:07, grzesiek210 napisał: Trochę mnie wystraszył bo według niego to wina panewek.. To jedna z kilku przyczyn niskiego ciśnienia oleju na wolnych (jałowym biegu)..... Jaki przebieg ma silnik, znasz historię? W dniu 9.03.2019 o 00:07, grzesiek210 napisał: Olej wlałem motul 5w30 a wcześniej byl 5w40 Nie od dziś wiadomo,że olej 5W30 ma gorszy film olejowy od 5W40,więc jeżeli i jeden i drugi jest dedykowany do Twojego silnika to bezwzględnie lałbym 5W40 W dniu 8.03.2019 o 14:56, Cin3k napisał: Na innym forum jeden gościu mi napisał, że on miał to samo na filtrze od FILTRONA Coś tu chyba jest na rzeczy z tym Filtronem, bo też gdzieś czytałem,że w niektórych autach/silnikach robi on problem. Z tego co pamiętam to chodziło tam o wartości "puszczania" przez zawór
Cin3k Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Po wyczyszczeniu smoka (był w połowie przytkany), wymianie filtra oleju i oleju jak na razie problem nie wystąpił. Jednak dużo nie jeździłem. Dam jeszcze znać za jakiś czas.
grzesiek210 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Jak by znów wystąpił to zmierz odrazu ciśnienie oleju. U mnie niestety zakończyło się remontem silnika.. już składam. Dam znać co i jak :)
koniorc Opublikowano 3 Października 2019 Opublikowano 3 Października 2019 Witajcie, może komuś się przyda. Mialem taki problem 2 razy. Pierwszy raz przyczyną była pęknięta membrana odmy. Za drugim razem zepsuł sie czujnik ciśnienia oleju (ten brązowy). Jeśli wymieniacie te części to tylko na oryginaly. Ja najpierw kupilem zamienniki, odma plula olejem do sprężarki a czujnik zaniżał ciśnienie i wyrzucal bląd niskiego ciśnienia oleju. Takze płacilem 2 razy.
michal.info Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 W dniu 7.03.2019 o 07:28, grzesiek210 napisał: Witam. Mam problem ze swoją B8 2.0 tfsi 211km CPMA. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach wyskakuje komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Pomiar wykazal ok 0.7 bara na postoju więc ciśnienie faktycznie jest zbyt małe. Przy większych obrotach prawidłowo. Diagnostyka pokazała błąd p164 00 - przełącznik ciśnienia oleju dla zredukowanego ciśnienia oleju. Wymieniłem ten czujnik i dalej jest to samo. Dużo osób uważa, że winna może być odma. Pożyczyłem dwie na podmianę od kolegi i na każdej to samo. Dodam, że samochód stał około roku. Jest możliwość ze przytkało smoka w jakiś sposób? Olej świeży 5w30. Pompa oleju szwankuje? Proszę o porady, z góry dziękuję. Pozdrawiam Witam Czy udało Ci się ogarnąć przyczynę?
kixi4 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 (edytowane) Czesc. Z doswiadczenia wiem, ze przyczyn niskiego cisnienia oleju moze byc kilka w tych silnikach, ale warto zaczac od sprawdzenia faktycznego cisnienia oleju manometrem, ale uwaga najlepiej to zrobic dwoma manometrami, bo w tej chwili dostepne manometry, nawet niby lepszych firm sa produkowane w chinach i mialem juz przygode, ze nowy manometr pokazywal zero, a po podniesieniu obrotow 3bary, a cisnienie okazalo sie ze bylo prawidlowe 1.3 bara na jalowym na "sprawdzonym" manometrze, wiec tu tez trzeba tez zachowac ostroznosc... jesli bedzie niskie cisnienie faktycznie to na poczatek trzeba sprawdzic pompe oleju.. Edytowane 16 Stycznia 2020 przez kixi4
michal.info Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Pompa oleju wymieniona na oryginal zawór ciśnienia oleju też odma wymieniona Pozostają wałki wyrównoważające i zawór zwrotny ciśnienia oleju w głowicy Mechanik powiedział że ciśnienie na górze jest tylko na dole jest 0,4 Błąd P164D00 Styk dra zredukowanego ciśnienia oleju; Usterka - Nieciągłe Proszę o rady co należy jeszcze sprawdzić 1
kixi4 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Zostaja walki wyrownowazajace, ale mialem 2 przypadki, ze podczas wymiany oleju mechanikom gdzies wyskoczyla taka wklada spod filtra oleju i tez brakowalo cisnienia, znajduje sie w gwincie filtra w podstawie filtra, taka plastikowa wkladka ze sprezyna i oringami..
michal.info Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Ok, dziękuje będziemy walczyć i na pewno poinformuje ku pomocy innym 1
michal.info Opublikowano 18 Stycznia 2020 Opublikowano 18 Stycznia 2020 tak jak podejrzewaliśmy przyczyna to wałek wyrównoważający czyli balansowy
michal.info Opublikowano 18 Stycznia 2020 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Ale mógł być jeszcze zawór zwrotny ciśnienia oleju w głowicy
wampir Opublikowano 24 Stycznia 2020 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Jaki masz przebieg? Co było przyczyną usterki?
michal.info Opublikowano 27 Stycznia 2020 Opublikowano 27 Stycznia 2020 W dniu 24.01.2020 o 11:05, wampir napisał: Jaki masz przebieg? Co było przyczyną usterki? 180000 u mnie prawdopodobnie przyczyną był zapchany smok od resztek silikonu.
Szymon 26 Opublikowano 9 Lutego 2022 Opublikowano 9 Lutego 2022 Ale co według Cb maja wałki wyrównoważające do oleju? Co zauważyliście nie tak w nich po wyjęciu? Luz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się