adik1983 Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 witam mam pytanie jaki olej zalac do TDIKA Z PRZEBIEGIEM 200 TYS czy pełen syntetyk czy pół syntetyk
maniek598 Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t15435.0.html;highlight=jaki+olej przeczytaj sobie . tam jest wszystko
OSKA77 Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Ja do swojego audika zalałem półsyntetyk Motula 6100 synergine i też mam przebieg 200 tys i autko ucichło i oleju nie bierze polecam Motula możesz śmiało zalać !
zibizab Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Jeśli nie wiesz co bylo wlane to wlej pólsyntetyk w celu przplukania.I po ok.500km wymień na syntetyk.
ksiadz99 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 jak pali olej - polsyntetyk, jak nie pali - syntetyk, ale na wlasne ryzyko to juz mlody silnik nie jest
Baza Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 W tamtym temacie wszystko pisze więc pewnie i tak zaraz ten temat będzie zamkniety ale podsumowując jak kupiłęś dopiero auto i nie wiesz czy wciaga dużo oleju to przepłucz silnik specyfikiem motul engine clean i zalej półsyntetyk jak nie bęzie wciągąło to przy następnej zmianie znów wypłuczesz i zalejesz sobie pełen synteyk.
OSKA77 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Przy tym przebiegu a tak naprawdę możesz mieć pewnie lekko i ze 300 tys nie ryzykował bym płukaniem silnika ,wymień filtry i olej i tyle.Tak jak pisałem i wielu potwierdzi zalej Motula.
Dev Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 jak silnik zdrowy mozna pokusic sie o syntetyk ze wzgledu na turbine
mechu28 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Witam Mam do was pytanie gdy kupiłem auto 2 lata temu czyli Audi A4 1,9tdi AFN zmieniłem odrazu olej na 5W-40 Shell po 13 tysiącach kilometrów pojechałem na następnom zmianę oleju mechanik mi wtedy zalał 10w-40 Castrol GTX Professional stwierdził ze nie potrzebuje lepszego oleju zalewać nisz 10w-40 bo mam duży przebieg czyli 180000 tysięcy . Moje pytanie do was czy mogę z powrotem zalać olej 5W-40 np. MOTUL serii 8100 czy lepiej już zostać na starym i czy lać Motul czy Castrol
Dev Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 mozesz zalac syntetyk jak zdrowy jest silnik, nie zre oleju i turbina jest 100% sprawna jedni leją Castrol-a inni Motul-a, ja uwazam ze jeden i drugi olej jest :good: :good:
audi.wielun Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Witam Mam do was pytanie gdy kupiłem auto 2 lata temu czyli Audi A4 1,9tdi AFN zmieniłem odrazu olej na 5W-40 Shell po 13 tysiącach kilometrów pojechałem na następnom zmianę oleju mechanik mi wtedy zalał 10w-40 Castrol GTX Professional stwierdził ze nie potrzebuje lepszego oleju zalewać nisz 10w-40 bo mam duży przebieg czyli 180000 tysięcy . Moje pytanie do was czy mogę z powrotem zalać olej 5W-40 np. MOTUL serii 8100 czy lepiej już zostać na starym i czy lać Motul czy Castrol Przy takim przebiegu powinieneś zalewać 5W-40 np. MOTUL serii 8100 Dla turbulum to idealne warunki pracy.
mechu28 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 wielkie dzięki za poradę mój mechanik się mylił wlewając mi 10w-40 ale i tak z niego już nie skorzystam mam nowego , mechanik twierdził ze nie powiano się lać 5w-40 jeżeli już mi zalał 10w40 jak coś to mogę jedynie lać 15w-40
Dev Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 zmien mechanika który widze że żyje myslami jeszcze w głębokim PRL-u :polew:
mechu28 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Quaker State Higher Mileage Engine Slick 50 API SM (1 L) ""Olej do silników z dużym przebiegiem jest jedynym olejem silnikowym zawierającym dodatek SLICK 50 oraz specjalne modyfikatory tarcia spełniającym wymagania silników o przebiegach przekraczających 120 tyś. kilometrów."" SLICK 50 czy ktoś słyszał z was o tym dodatek do oleju leje się tylko co 90000 Km
chriss Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Witam wszystkich też mam ten dylemat czy nie przejść na syntetyk bo mechanik (warsztat zbierający pochwały na tym forum)zalał 10w-40 Castrol Magnatec Diesel stwierdził ze nie potrzebuje lepszego oleju zalewać. Przy przebiegu 170 tyś silnik AHU.
mechu28 Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 lej syntetyk ja już się zdecydowałem ale nie castrol magnatek tylko CASTROL 5W-40 EDGE Turbo Diesel lub Motul 8100 X-cess 5W-40
audi.wielun Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 Witam wszystkich też mam ten dylemat czy nie przejść na syntetyk bo mechanik (warsztat zbierający pochwały na tym forum)zalał 10w-40 Castrol Magnatec Diesel stwierdził ze nie potrzebuje lepszego oleju zalewać. Przy przebiegu 170 tyś silnik AHU. Jeżeli nie bierze oleju to dlaczego 10w-40?????? Może by mi ktoś wytłumaczył
chriss Posted March 8, 2009 Posted March 8, 2009 właśnie mam zamiar tak zrobić tylko zastanawiam sie jak to sie ma z przejściem z pół na pełny syntetyk.
Recommended Posts