grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Witam ,kupilem auto a4 b6 1.8t avj 150km , przy silniku jest napis niemieckiej wymiany rozrządu , którą sugerował się poprzedni właściciel auta w Polsce , sugerując się tym napisem przejechał 8000km bez żadnej awarii ,ja z obawy że nie wiadomo czy rozrząd był na prawde zrobiony przygotowuje się na jego wymianę , diagnosta przy sprawdzaniu przed kupnem powiedział ze będzie trzeba wymienić łańcuch z napinaczem ,mechanik za usługe zaśpiewał 800zł za rozrząd przód razem z robotą , a za tył czyli łańcuch ,napinacz i reszte 2000zl za same częsci , jak myslicie czy to normalna cena ? jedni mowią że łancuch słychać a inni że nie , proszę o jakieś rady
Repik Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 O ile za pasek + częsci i robote cena 800 zł jest ok moim zdaniem - cały przód trzeba rozebrać żeby się do niego dobrać. Cena za łańcuch + napinacz troche nawet mała bym powiedział. Z tego co się orientuję te rzeczy kupowac należy tylko i wyłącznie oryginalne. Dodatkowo dlaczego chcesz go wymieniać ? Jeżeli go słychać chwilkę przy odpaleniu to bym nie ruszał. Zamiast wymieniać na ślepo, pierwsza rzecz to sprawdzenie ciśnienia oleju, miska olejowa w dół + czyszczenie smoka. Jeżeli nadal wtedy będzie słychać łańcuch to wtedy bym go wymienił.
grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) według mnie oraz kolegów posiadających to samo auto z 1.8t łancucha nie słychać , diagnosta twierdzi inaczej , w każdym razie jakie są konsekwencje jeśli zrobię tylko rozdząd z przodu ? Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez grz21
przem8 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Jeśli slizgi są całe, a napinacz nie trzyma lub rozciagniety łańcuch to żadne prócz błędów o braku synchronizacji, tarcia łańcucha o obudowę lub głowicę i braki w mocy. Jak nie słychać to nie ruszaj. Zrób log 90+93 podczas zwyklej jazdy to będzie można powiedzieć coś o stanie rozrządu.
grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 dzięki , wydaje mi się że mocy nie brakuje , charakterystycznego tarcia tez nie słyszę, trudna decyzja bo chcialbym auto zagazować a jeśli przyjdzie wymieniać łancuch to z gazem będe musiał się pozegnać na najbliższe kilka miesięcy.Auto przed zakupem było również podlączone pod komputer i nie wykazało jakichkolwiek błędów.
przem8 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Śmiało można założyć zamiennik napinacza z łańcuchem do 800zl. Kiedyś montowalem maxgear za 400 zl i działa od kilku lat jak należy.Lepiej ściągnij miche oraz pokrywę zaworów i oceń jak to wszystko wygląda.
grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 nagrałem prace silnika , lekko rozgrzany bo byl jeżdzony jakąś godzine temu , poniżej wkleiłem zdjęcie , zauważyłem że pękniete jest kolanko , nie bardzo wiem od czego ono dokladnie jest , mógłby ktoś wytlumaczyć czy to poważna sprawa? VID_20190402_132729.mp4
przem8 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Silnik normalnie pracuje i jak nie trze łańcuch i nie stuka napinacz na rozgrzanym i zimnym silniku oraz nie rzęzi przy schodzeniu z obrotów to daj sobie spokój z wymianą napinacza. Lepiej już zajmij się czyszczeniem smoka olejowego, zwłaszcza jak widać nagar po odkręceniu korka oleju i nie ma pewności, że było to robione. Nieszczelności się pozbądź, bo wszelka nieszczelność, zwłaszcza w silniku z turbo, to wróg
grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) dziękuje za odpowiedź a co z tym pękniętym kolankiem ? Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez grz21
Kejsi Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Wymienić, chyba że będziesz usuwal sai, nawet programowo wytniesz sai i może zostać wszystko jak jest u mnie wycięta że sterownika i narazie wgl otwarta jest rurka od tego kolana i nic się nie dzieje Jak już będziesz się brudził i smoka czyścił to zajrzyj odrazu w zawory i sprawdź ile napinacz jest wysunięty i nie baw się w słuchanie silnika ? Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez Kejsi
Patryk94 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Pokaż ten napis niemieckiej wymiany rozrządu.
grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) teraz jest lekko ponad 170tys przebiegu Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez grz21
Patryk94 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Zdejmij osłonę z góry paska i sprawdz firme będziesz wiedzial czy byl wymieniany, masz napisana zmiana paska, o pompie wody i napinaczu nic więcej nie piszą?
grz21 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Nie zauważyłem nic więcej, tylko ten napis
grz21 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2019 dźwięk zimnego silnika dopiero po odpaleniu , czy ten klekot to rozciągnięty łańcuch ? zimny silnik.mp4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się