dymekn Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca W dniu 1.03.2024 o 19:28, Dev napisał(a): Ludziska naoglądajo sie takich jaj a później klepią to na potęgę, oczy mi krwawią jak to ogladam. Typ robi wszystko po ciemku i do tego na kolanach Wciska tłoczki ale odpowietrznika to już żadnego nie odkręci przelewa cały syf z zacisków przed blok ABS do zbiorniczka. Gdzie tego sens, logika ? Bardzo chciałbym zobaczyć jak robi to w nowych autach pokroju BMW X5.6 i 7 albo Maseratii czy innego Alfa Romeo z układem SBC, i jak będzie pieknie potem obsrany po montażu gdzie auto nie ma hamulców. Mam pytanie odnośnie tych odpowietrzników. Mianowicie w elsie nie ma mowy o odkręcaniu odpowietrzników. Sugeruje jedynie aby obserwować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. Zatem nasuwa się pytanie czy odkręcanie odpowietrzników jest krytyczne i czy nie ma możliwości przypadkowego zapowietrzenia układu. Z góry dzieki za info
Muskel1 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników.
dymekn Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników. ok. dziękuje za odpowiedz. A co w takim razie z zapowietrzeniem układu. Jest ryzyko?
Dev Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 11 godzin temu, dymekn napisał(a): ok. dziękuje za odpowiedz. A co w takim razie z zapowietrzeniem układu. Jest ryzyko? Jak zrobisz wwszystko prawidłowo to ryzyko wynosi 0%
dymekn Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca 49 minut temu, Dev napisał(a): Jak zrobisz wwszystko prawidłowo to ryzyko wynosi 0% Pytam bo nie wymieniałem jeszcze . Zatem jeżEli odkręcę odpowietrznik, wcisnę tłoczek płyn wypłynie z odpowietrznika i go zakręcę to będzie ok?
dymekn Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Ok. Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją. Klocki i czujnik zużycia wymieniony, niestety nie znika komunikat o zużyciu klocków z deski rozdzielczej. Przejechałem kilka kilometrów i ciągle jest. Błędów w jakimkolwiek sterowniku brak. Co z tym fantem zrobić?
Dev Opublikowano 24 Marca Opublikowano 24 Marca (edytowane) źle zapieta wtyczka Edytowane 24 Marca przez Dev
dymekn Opublikowano 24 Marca Opublikowano 24 Marca 27 minut temu, Dev napisał(a): źle zapieta wtyczka Wtyczka wciśnięta ile tylko się dało. Słychać delikatne kliknięcie na zabezpieczeniu wtyczki ale nie trzyma jej bo można rozpiąć wtyczkę pociągając bez potrzeby wciskania zabezpieczenia. Brakuje około 2mm aby doszła do końca ale właśnie nie chce. Czujnik ATE. Zastanawia mnie czy ta obudowa wtyczki nie jest właśnie o te 2mm za długa uniemożliwiając poprawnemu spięciu pinów.
Koalakm Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca 9 godzin temu, dymekn napisał(a): Wtyczka wciśnięta ile tylko się dało. Słychać delikatne kliknięcie na zabezpieczeniu wtyczki ale nie trzyma jej bo można rozpiąć wtyczkę pociągając bez potrzeby wciskania zabezpieczenia. Brakuje około 2mm aby doszła do końca ale właśnie nie chce. Czujnik ATE. Zastanawia mnie czy ta obudowa wtyczki nie jest właśnie o te 2mm za długa uniemożliwiając poprawnemu spięciu pinów. cos czuje ze zle wlozyles czujnik w klocek....
dymekn Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca 51 minut temu, Koalakm napisał(a): cos czuje ze zle wlozyles czujnik w klocek.... Nie ma opcji. Włożyć odwrotnie. Czujnik jest w kształcie litery L więc odwrotnie się nie zmieści. Poza tym przyjmując że masz rację komunikat powinien zniknąć bo obwód czujnika nie jest przerwany/ uszkodzony
Koalakm Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca 23 minuty temu, dymekn napisał(a): Nie ma opcji. Włożyć odwrotnie. Czujnik jest w kształcie litery L więc odwrotnie się nie zmieści. Poza tym przyjmując że masz rację komunikat powinien zniknąć bo obwód czujnika nie jest przerwany/ uszkodzony nie zrozumiales. Wlozyles jakby ze zlej strony - w ten spospob ze czujnik caly czas dotyka tarczy - i masz komunikat ze sa do wymiany
dymekn Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca 11 minut temu, Koalakm napisał(a): nie zrozumiales. Wlozyles jakby ze zlej strony - w ten spospob ze czujnik caly czas dotyka tarczy - i masz komunikat ze sa do wymiany Tu są zdjęcia czujnika i klocka. Tam jest tylko jedna opcja włożenia czujnika.
Koalakm Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca uwierz mi da sie go wcisnac zle Ja nie twierdze ze tak zrobiles, ale komunikat chyba mowi o tym ze klocki do wymiany. Czyli mozna przypuszczac ze jest zwarcie = czyli czujnik dotyka tarczy - mysle ze nie zaszkodzi jak zdejmiesz kola i sprawdzisz na 100%
dymekn Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca 13 minut temu, Koalakm napisał(a): uwierz mi da sie go wcisnac zle Ja nie twierdze ze tak zrobiles, ale komunikat chyba mowi o tym ze klocki do wymiany. Czyli mozna przypuszczac ze jest zwarcie = czyli czujnik dotyka tarczy - mysle ze nie zaszkodzi jak zdejmiesz kola i sprawdzisz na 100% Ok. Tak też zrobię jak wrócę z pracy. Dodatkowo muszę sprawdzić przednie klocki bo komunikat nie precyzuje czy tył czy przód. Chociaż tył był na 100% do wymiany
Koalakm Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca 1 minutę temu, dymekn napisał(a): Ok. Tak też zrobię jak wrócę z pracy. Dodatkowo muszę sprawdzić przednie klocki bo komunikat nie precyzuje czy tył czy przód. Chociaż tył był na 100% do wymiany a tak dobry pomysl - moze byc zbieg okolicznosci ze masz teraz tez do wymiany
dymekn Opublikowano 25 Marca Opublikowano 25 Marca Zagadka rozwiązana. Sprawdziłem kamerą inspekcyjną przedni czujnik i okazało się że luźno lata sobie. Lekko podciągnąłem i wyskoczył. Jakiś czas temu mechanik wyciągał zwrotnice do rozwiercania gdyż górne wahacze stawiały opór. Najprawdopodobniej jak składał wszystko do kupy złamał go i nie powiedział. Czujnik sobie dyndał i się przetarł bo klocka jeszcze około połowa. Kabelki skręciłem i zaizolowałem więc komunikat zniknął. Będę jeździł i obserwował. Tylne też jeszcze by pojeździły bo czujnik był lekko przetarty ale obwód nie był przerwany. No cóż…
speed1986 Opublikowano 28 Kwietnia Opublikowano 28 Kwietnia Jakim momentem trzeba dokręcać zaciski i jarzmo w standardowych hamulcach na tyle?
Muskel1 Opublikowano 28 Kwietnia Opublikowano 28 Kwietnia (edytowane) Tutaj jest podane. Montageübersicht - Hinterradbremse.pdf Edytowane 28 Kwietnia przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się