Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana klocków tył w A4 B9


switchpl

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 1.03.2024 o 19:28, Dev napisał(a):

Ludziska naoglądajo sie takich jaj a później klepią to na potęgę, oczy mi krwawią jak to ogladam.

Typ robi wszystko po ciemku i do tego na kolanach :polew:

Wciska tłoczki ale odpowietrznika to już żadnego nie odkręci :facepalm: przelewa cały syf z zacisków przed blok ABS do zbiorniczka. Gdzie tego sens, logika ?

Bardzo chciałbym zobaczyć jak robi to w nowych autach pokroju BMW X5.6 i 7 albo Maseratii czy innego Alfa Romeo z układem SBC, i jak będzie pieknie  potem obsrany po montażu gdzie auto nie ma hamulców.

Mam pytanie odnośnie tych odpowietrzników. Mianowicie w elsie nie ma mowy o odkręcaniu odpowietrzników. Sugeruje jedynie aby obserwować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.

Zatem nasuwa się pytanie czy odkręcanie odpowietrzników jest krytyczne i czy nie ma możliwości przypadkowego zapowietrzenia układu.

Z góry dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. 

 

Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

W elsie nie znajdziesz także informacji o wymianie filtrów w Twojej skrzyni. 

 

Jak chcesz ten brudny zużyty płyn pchać dalej w układ, to nie odkręcaj odpowietrzników.

ok. dziękuje za odpowiedz. A co w takim razie z zapowietrzeniem układu. Jest ryzyko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, dymekn napisał(a):

ok. dziękuje za odpowiedz. A co w takim razie z zapowietrzeniem układu. Jest ryzyko?

 

Jak zrobisz wwszystko prawidłowo to ryzyko wynosi  0%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Dev napisał(a):

 

Jak zrobisz wwszystko prawidłowo to ryzyko wynosi  0%

Pytam bo nie wymieniałem jeszcze . Zatem jeżEli odkręcę odpowietrznik, wcisnę tłoczek płyn wypłynie z odpowietrznika i go zakręcę to będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie zyebiesz to tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją. Klocki i czujnik zużycia wymieniony, niestety nie znika komunikat o zużyciu klocków z deski rozdzielczej. Przejechałem kilka kilometrów i ciągle jest. Błędów w jakimkolwiek sterowniku brak. Co z tym fantem zrobić?

IMG_8269.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle zapieta wtyczka

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Dev napisał(a):

źle zapieta wtyczka

Wtyczka wciśnięta ile tylko się dało. Słychać delikatne kliknięcie na zabezpieczeniu wtyczki ale nie trzyma jej bo można rozpiąć wtyczkę pociągając bez potrzeby wciskania zabezpieczenia. Brakuje około 2mm aby doszła do końca ale właśnie nie chce. Czujnik ATE. Zastanawia mnie czy ta obudowa wtyczki nie jest właśnie o te 2mm za długa uniemożliwiając poprawnemu spięciu pinów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dymekn napisał(a):

Wtyczka wciśnięta ile tylko się dało. Słychać delikatne kliknięcie na zabezpieczeniu wtyczki ale nie trzyma jej bo można rozpiąć wtyczkę pociągając bez potrzeby wciskania zabezpieczenia. Brakuje około 2mm aby doszła do końca ale właśnie nie chce. Czujnik ATE. Zastanawia mnie czy ta obudowa wtyczki nie jest właśnie o te 2mm za długa uniemożliwiając poprawnemu spięciu pinów. 

cos czuje ze zle wlozyles czujnik w klocek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Koalakm napisał(a):

cos czuje ze zle wlozyles czujnik w klocek....

Nie ma opcji. Włożyć odwrotnie. Czujnik jest w kształcie litery L więc odwrotnie się nie zmieści. Poza tym przyjmując że masz rację komunikat powinien zniknąć bo obwód czujnika nie jest przerwany/ uszkodzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, dymekn napisał(a):

Nie ma opcji. Włożyć odwrotnie. Czujnik jest w kształcie litery L więc odwrotnie się nie zmieści. Poza tym przyjmując że masz rację komunikat powinien zniknąć bo obwód czujnika nie jest przerwany/ uszkodzony

nie zrozumiales. Wlozyles jakby ze zlej strony - w ten spospob ze czujnik caly czas dotyka tarczy - i masz komunikat ze sa do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Koalakm napisał(a):

nie zrozumiales. Wlozyles jakby ze zlej strony - w ten spospob ze czujnik caly czas dotyka tarczy - i masz komunikat ze sa do wymiany

Tu są zdjęcia czujnika i klocka. Tam jest tylko jedna opcja włożenia czujnika. IMG_8274.thumb.jpeg.9adba8a9337ee4efa9b66dd22e343ff4.jpegIMG_8275.thumb.jpeg.8dd7b2acd6b0a441611eaae5586c7bea.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi da sie go wcisnac zle ;) Ja nie twierdze ze tak zrobiles, ale komunikat chyba mowi o tym ze klocki do wymiany. Czyli mozna przypuszczac ze jest zwarcie = czyli czujnik dotyka tarczy - mysle ze nie zaszkodzi jak zdejmiesz kola i sprawdzisz na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Koalakm napisał(a):

uwierz mi da sie go wcisnac zle ;) Ja nie twierdze ze tak zrobiles, ale komunikat chyba mowi o tym ze klocki do wymiany. Czyli mozna przypuszczac ze jest zwarcie = czyli czujnik dotyka tarczy - mysle ze nie zaszkodzi jak zdejmiesz kola i sprawdzisz na 100%

Ok. Tak też zrobię jak wrócę z pracy. Dodatkowo muszę sprawdzić przednie klocki bo komunikat nie precyzuje czy tył czy przód. Chociaż tył był na 100% do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dymekn napisał(a):

Ok. Tak też zrobię jak wrócę z pracy. Dodatkowo muszę sprawdzić przednie klocki bo komunikat nie precyzuje czy tył czy przód. Chociaż tył był na 100% do wymiany

a tak dobry pomysl - moze byc zbieg okolicznosci ze masz teraz tez do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka rozwiązana. Sprawdziłem kamerą inspekcyjną przedni czujnik i okazało się że luźno lata sobie. Lekko podciągnąłem i wyskoczył. Jakiś czas temu mechanik wyciągał zwrotnice do rozwiercania gdyż górne wahacze stawiały opór. Najprawdopodobniej jak składał wszystko do kupy złamał go i nie powiedział. Czujnik sobie dyndał i się przetarł bo klocka jeszcze około połowa. Kabelki skręciłem i zaizolowałem więc komunikat zniknął. Będę jeździł i obserwował. Tylne też jeszcze by pojeździły bo czujnik był lekko przetarty ale obwód nie był przerwany. No cóż…IMG_8285.thumb.jpeg.86f4f861cf749e52d1520c57ab9f42fe.jpegIMG_8289.thumb.jpeg.fb7f8c54a736b92a93b96adc81a41fb3.jpegIMG_8288.thumb.jpeg.a5db0bf0aab6fbc1f94d88fdd6b51c39.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz warto było sprawdzić 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim momentem trzeba dokręcać  zaciski i jarzmo w standardowych hamulcach na tyle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...