aramir Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 a robiłeś pomiar mocy jaki te rezystory generują (pobór prądu).... jednym z podstawowych koncepcji instalacji LED`ów jest oszczędność energia, a ty dzięki swoim rezystorkom dorzucasz sporą dawkę mocy... Nio chyba że zależało ci na wyglądzie ... Ale tak jak powiedziałem ... to jest twoja koncepcja ... najważniejsze że działa ...
malik Opublikowano 12 Października 2009 Autor Opublikowano 12 Października 2009 jednym z podstawowych koncepcji instalacji LED`ów jest oszczędność energia, a ty dzięki swoim rezystorkom dorzucasz sporą dawkę mocy... Naditerpretujesz. Nigdzie nie napisałem, że kierowałem się oszczędnością energii. Według mnie te kilka watów nie ma absolutnie żadnego znaczenia w bilansie energetycznym całej instalacji auta. Chodziło mi tylko i wyłącznie o dopasowanie koloru świateł postojowych i dziennych do xenonów. Pomiar mocy wykonaliśmy żeby dobrać odpowiednie rezystory. Szczegóły w pierwszym poście. W tej konfiguracji prawie wogóle się nie grzeją. Nawet w gorące letnie dni.
aramir Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 aa i jeszcze jedno w mojej wersji .... 1. nie generuje ciepła 2. pobór mocy to 1,2W 3. kosztuje tylko 0,8gr ...wiec w takim przypadku, co przemawia za stosowaniem twoich rezystorów ... bo naprawdę nie mam pojęcia ... [br]Dopisany: 12 Październik 2009, 09:43_________________________________________________a i nie potrzebują dodatkowej pułki na mocowanie (nie zajmują miejsca )....[br]Dopisany: 12 Październik 2009, 09:45_________________________________________________Jeszcze raz "malik" ... jestem pełen podziwu twojej pracy włożonej do udokumentowania sposobu montażu , ale nie przekonasz mnie do tego patentu ... Konsultowałem się już z kilkoma elektrykami i przyznali mi racje ... a iii rezystorami nie można dopasowywać barwy świecenia półprzewodnika (to jakaś ściema, albo czyste złudzenie).... Jeszcze raz pozdrawiam ....
malik Opublikowano 12 Października 2009 Autor Opublikowano 12 Października 2009 Znowu nadinterpretujesz. Gdzie napisałem, że rezystorami chciałem dostosować barwę świecenia półprzewodnika? Rezystory pozwalają ominąć błąd na FISie, który wyskakuje po zamonowaniu LED, które kolorem zbliżone są do barwy xenonu. A co do elektryków to konsultacje z nimi w temacie ominięcia błędu na FIS toczą się w klubie od dobrych 2 lat. Opinii było wiele. Wszystkie jednak sprowadzały się do zastosowania rezystorów. Sklepy internetowe sprzedające LEDy również proponują rezystory jako remedium. Coś w tym musi być. Na prawdę szkoda mi czasu na dalszą polemikę. Ja zdecydowanie preferuję swoje rozwiązanie niż dokładanie do układu dodatkowej żarówki zawijanej w izolację (???). Każdy, kto przeczyta ten wątek zdecyduje samemu jakie rozwiązanie zastosuje.
Bieniek Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Zastosowalem rezystory ze wzgledow estetycznych.Zdecydowanie bardziej profi wyglada takie rozwiazanie. Jakies pozwijane kabelki,zaroweczki i inne duperele trącą druciarstwem i popelina.Zwiekszony pobor pradu??O ile??Takie wartosci to sa,ze szkoda sie tym przejmowac.Idea zastosowania Led nie bylo jak Malik mowi zmniejszenie poboru tylko barwa postojowek dopasowana do xenonow.Tyle w temacie...
ba$ior Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Znowu nadinterpretujesz. Gdzie napisałem, że rezystorami chciałem dostosować barwę świecenia półprzewodnika? Rezystory pozwalają ominąć błąd na FISie, który wyskakuje po zamonowaniu LED, które kolorem zbliżone są do barwy xenonu. A co do elektryków to konsultacje z nimi w temacie ominięcia błędu na FIS toczą się w klubie od dobrych 2 lat. Opinii było wiele. Wszystkie jednak sprowadzały się do zastosowania rezystorów. Sklepy internetowe sprzedające LEDy również proponują rezystory jako remedium. Coś w tym musi być. Na prawdę szkoda mi czasu na dalszą polemikę. Ja zdecydowanie preferuję swoje rozwiązanie niż dokładanie do układu dodatkowej żarówki zawijanej w izolację (???). Każdy, kto przeczyta ten wątek zdecyduje samemu jakie rozwiązanie zastosuje. Popieram przedmówcę w 100 %. Ja wybrałem Ledy + rezystory + stabilizator napięcia (to już według gustu). Jest estetycznie i bezawaryjnie a to najważniejsze dla mnie.
miron78 Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 a u mnie cos nie halo Postój - mrugał, mrugał i przestał świecić po 2 tygodniach ( strona lewa i prawa ) DRL - świecił około miesiaca - na dzień dzisiejszy mruga ( strona lewa i prawa ) pytanie kiedy zgaśnie. Jako, że zastosowane zostały zarówno diody jak i rezystory podane w 1 poscie jakiś błąd czy awaria ewidentnie dotyczy mojego auta czy samej instalacji bo innym z tego co wiem wszystko działa OK
ba$ior Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 a u mnie cos nie halo Postój - mrugał, mrugał i przestał świecić po 2 tygodniach ( strona lewa i prawa ) DRL - świecił około miesiaca - na dzień dzisiejszy mruga ( strona lewa i prawa ) pytanie kiedy zgaśnie. Jako, że zastosowane zostały zarówno diody jak i rezystory podane w 1 poscie jakiś błąd czy awaria ewidentnie dotyczy mojego auta czy samej instalacji bo innym z tego co wiem wszystko działa OK Witam, Tez miałem problem z mruganiem mimo instalacji odpowiednich rezystorów. Ledy mrugały, przepalając się jedna po drugiej. Zastosowałem, po wcześniejszym sprawdzeniu ledów, stabilizatory napięcia (po jednym do każdego rezystora), które spowodowały to, iż ledy już nie mrugają. Jeżdżę tak już ponad 6 miesięcy ciągle na DRL'ach i wszystko gra.
variocustoms Opublikowano 12 Października 2009 Opublikowano 12 Października 2009 Najlepsza jest w tym wszystkim "pułka" :polew:
aramir Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 szkoda klikać ... dyskusja zaczyna przypominać komentarze z torrent`ów ... Miałem nadzieje tylko , że ktoś rozważy możliwość innej alternatywy wykonania .. Pozdrawiam aaaa i sorki za literówkę *ó...
ba$ior Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 szkoda klikać ... dyskusja zaczyna przypominać komentarze z torrent`ów ... Miałem nadzieje tylko , że ktoś rozważy możliwość innej alternatywy wykonania .. Pozdrawiam aaaa i sorki za literówkę *ó... Spox. Stary jest luz i proszę nie porównuj forum audi do forum torrentów !! Każdy rozważy/ł nasze propozycję i wybierze/wybrał odpowiednią dla siebie
Cineksik Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Dwa pytania: do czego służy to czerwone ustrojstwo ze zdjęcia :?: jakie stabilizatory napięcia stosujecie :?:
variocustoms Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Cholera, to przecież szybko złączki jak by wyjęte z mojej ex B7ki ale miałem niebieskie a Bart-S czerwone
Cineksik Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Cholera, to przecież szybko złączki jak by wyjęte z mojej ex B7ki ale miałem niebieskie a Bart-S czerwone no fakt, teraz to widzę , a co ze stabilizatorami napięcia :?:
fantastic Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 pytanie za 100 punktów ! w B6 nie ma przecież dziennych, mam Xenon plus i standardowo jest tam żarówka H7 która załącza się razem z Zenonem jak wrzucimy światła drogowe lub samodzielnie podczas użycia szperacza. 1.Czy żarówka led która będzie tam zamontowana musi być w oprawie H7 czy można wyrezać z innej podobnej ? 2.Musi być założony włącznik DRL w kabinie ten obok włącznika świateł czy nie ?
wladek554 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Pomysł plus wykonanie zajefaajne gratuluje pomyslu
bubers Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 U mnie zaczęły mrugać po 2 miesiącach i je wywaliłem wstawiając normalne postojówki mi kumpel zrobil za 30zl rezystorki na postojowki, wpakowalem je do srodka, jezdze ok 3 tyg i wszystko gra :gwizdanie: niedawno wyjalem bixa zeby sprawdzic czy nic tam sie nie fajczy - zero ubytkow oczywiscie zawsze mozna je wyciagnac poza obudowe reflektora... jakby ktos byl zainteresowany, to kolega oferowal sie, ze moze komus takie zrobic oczywiscie nie na wczoraj bo teraz okres swiateczny
FANTOMAS Opublikowano 23 Grudnia 2009 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Witam Malik nie chce tu w żaden sposób ubliżać fachowości kolegi LukaszR jak i twojemu modowi bo docelowo jest niby wszystko poprawnie ale to co widzę na zdjęciach to trochę za "duży pająk" i trąci trochę druciarstwem w takiej furze jak twoja. Możliwe że jest to dla ciebie nie ważne ale osobiście po otwarciu maski i zobaczeniu takiego motoru to taki modzik by mnie trochę zniesmaczył . Czemu te rezystory montujecie tak uparcie w lampach lub ich obudowach. Walczycie z temperaturą więc szukajcie miejsca mocowania tam gdzie można max tą temp. odprowadzić czyli na karoserii. Te rezystory nie muszą być przecież podpięte bezpośrednio pod kable żarówki co za problem rozizolować w odpowiednim (wcześniejszym) miejscu instalację odszukać kabel od powiedzmy DRL i wpiąć się z rezystorem dużo wcześniej i umiejscowić go w mniej widocznym miejscu na dłuższych kablach gdzieś na karoserii gdzie będzie to wyglądało dużo bardziej zawodowo niż to co widzę na tych waszych deklach masakra taka robota to rozumiem na sztukasa dla próby ale na dłuższą metę dla mnie nie do przyjęcia w takim aucie. Malikowi przepaliło pokrywki bo źle dobrał wartości oporników ? nie prawda dobrał je poprawnie nawet był za wysokie (10 Ohm) bo żarówka 21W/12V pobiera prąd 1,75A i jej oporność ze wzoru R=U/I powinna wynosić 6,85ohm i coś koło tego i opornik a jego moc powinna wynosić min. 21W (żeby wytrzymał obciążenie na dłuższą metę). Nie ma znaczenia czy w zamian zastosujemy rezystor ok. 6,85ohm 50W czy 100W zgodnie z prawem fizyki gdzie jest generowana moc tam wydziela się ciepło i będzie go zawsze tyle samo i tak samo będzie się grzał opornik 25W jak i 100W z tą różnicą że 25W nagrzeje się dużo szybciej niż 100W ale bilans docelowej straty cieplnej będzie ten sam. Na chłopski rozum opornik będzie wydzielał podobną ilość ciepła co żarówka którą zastępuje jeśli jego rezystancja będzie zbliżona do żarówki. Taka jest teoria ale w praktyce jak to Malik udowodnił okazuje się że można zastosować opornik o dużo wyższej rezystancji co jest kluczem do sukcesu bo im wyższa oporność tym mniej będzie ciepła a cały widz polega na tym aby tak dobrać wartość opornika aby okłamać FIS i za to Malikowi gratulejszyn bo oszczędził zabawy i kosztów z kupowaniem oporasów z szeregu. W jego wypadku wartość opornika odpowiada mocy żarówki ok 5W/12V więc chyba zdajecie sobie sprawę o ile mniej grzeje się taka żarówka ale nadal wydziela taką ilość ciepła że bez problemu po dłuższej chwili będzie topić plastik więc radiator musi być odpowiednich rozmiarów jesłi niechce się wykorzystać do tego karoserii. Co do przepalających się diod to zalecam stosowanie stabilizatora napięcia wiadomo że w instalacji są wahania a diody tego nie lubią można zastosować zwykły scalony stabilizator ULY7812 koszt ok 1zł ma trzy nóżki na lewą podajemy 12V z instal. na środkową masę na prawą nóżkę "+" naszej diody
aramir Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 panowie podłączacie ten durny rezystor równolegle .... a ja się upieram abyście zastosowali mój patent z żarówką 24V .. nic sie nie grzeje, minimalny pobór prądu ... po za tym nie mam żadnych problemów z mruganiem diod, a tym bardziej ich paleniem sie.. pozdro [br]Dopisany: 24 Grudzień 2009, 09:10_________________________________________________aaaa i zapomniałem, że cała instalacja zajmuje 2 cm .... czego normalnie jeśli się nie przyjrzysz nie widać ... ale wolny wybór pozostawiam Wam .... PS. szkoda tylko ze cały paten z rezystorami zasłyszał jakiś mechanik, mający blade pojęcie o elektryce, a następnie wszyscy powtarzają, ze to jedyne możliwe obejście fis`u ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się