Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wtryski - Martwic się czy "jezdzic obserwować" :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Silnik CAGA + multitronic

Witam . Zauważyłem ze moje auto więcej pali niz inne Porównanie mam tylko do takiego samego ale ze skrzynia manualna różnica spora bo 2 litry na trasie około litra w mieście . 
Filtry nowe olej nowy wszystko  sprawne 

Sprawdziłem wtryski i o to co otrzymałem 

Dodatkowo powiem ze DPF jest i Ma około 12 g sadzy 
Silnik pracuje równo nic nie telepie nie kopci ma moc 
Po prostu wyższe spalanie mnie niepokoi . 
Jeżeli coś jest nie tak to czym próbować zwalczyć problem ? Jakieś środki do czyszczenia wtrysków jeżeli tak to jakie ?

czy kąt synchronizacji jest ok ?

IMG_20190606_164840.jpg

Edytowane przez kubajvc
Opublikowano

Nie znam się na tych nowych tdi ;) ale się wypowiem ;). Korekcje na tym jednym cylindrze mogłyby być lepsze, ale tragedii nie ma. Ważne czy robiłeś sprawdzanie na rozgrzanym silniku i czy wszystkie odbiorniki prądu były wyłączone. Proponuję też sprawdzić je jeszcze raz np kolejnego dnia i sprawdzić czy nadal na tym jednym wtrysku będą zwiększone. W moim np nawet w ciągu minuty potrafią się zmienić i z np około 0.8 na jednym z cylindrów robi się nagle -0.27 a na innym zwiększa do 0.6 itd. Jednak same podwyższone korekcje to jeszcze nie jest powód dla którego auto paliłoby znacznie więcej. 

Zawsze pierwsze co polecam sprawdzić to czujnik temperatury/termostat - czy po rozgrzaniu silnika mamy równo 90 stopni, czy może np 75. I nie patrzeć na wskazania na zegarach, tylko podpiąć kompa, bo odczyty na zegary, przynajmniej w starych parchach idą z innego czujnika niż do komputera (tzn są 2 czujniki zintegrowane w jednej obudowie). U  mnie np na kompie było 73, a na zegarach 90 i też mi palił więcej.

Ale powtarzam, moje doświadczenie opieram na nieśmiertelnym 1.9 tdi na pompie. 

Opublikowano
2 godziny temu, wiktorsam napisał:

Nie znam się na tych nowych tdi ;) ale się wypowiem ;). Korekcje na tym jednym cylindrze mogłyby być lepsze, ale tragedii nie ma. Ważne czy robiłeś sprawdzanie na rozgrzanym silniku i czy wszystkie odbiorniki prądu były wyłączone. Proponuję też sprawdzić je jeszcze raz np kolejnego dnia i sprawdzić czy nadal na tym jednym wtrysku będą zwiększone. W moim np nawet w ciągu minuty potrafią się zmienić i z np około 0.8 na jednym z cylindrów robi się nagle -0.27 a na innym zwiększa do 0.6 itd. Jednak same podwyższone korekcje to jeszcze nie jest powód dla którego auto paliłoby znacznie więcej. 

Zawsze pierwsze co polecam sprawdzić to czujnik temperatury/termostat - czy po rozgrzaniu silnika mamy równo 90 stopni, czy może np 75. I nie patrzeć na wskazania na zegarach, tylko podpiąć kompa, bo odczyty na zegary, przynajmniej w starych parchach idą z innego czujnika niż do komputera (tzn są 2 czujniki zintegrowane w jednej obudowie). U  mnie np na kompie było 73, a na zegarach 90 i też mi palił więcej.

Ale powtarzam, moje doświadczenie opieram na nieśmiertelnym 1.9 tdi na pompie. 

Dzięki wielkie za zainteresowanie się problemem . Termostat mam nowy i sprawny ale faktycznie zerknę jeszcze czy któryś czujnik nie przekłamuje . 
Test wykonywałem na wyłączonym wszystkim . Jak włączyłem klimę i radio to miałem 1,3 mg/ stroke
Ciesze sie ze tragedii nie ma ale mimo to chciałbym jakoś zareagować na podwyższona wartość może jakiś magiczny środek ? 
 

Opublikowano

Padnięte wtryski obawiają się nie równą pracą silnika, dopóki tego nie ma jest ok. Dodaj na postoju gazu tak do 3 tys. obrotów i zdejmij nogę z pedału gazu, jak obroty spadają spokojnie i nie trzęsie budą to wtryski są ok

Opublikowano (edytowane)

To wszystko jest ok. Obroty są ok odpalanie jest ok chociaż jak odpalam rano  to najpierw są wyższe obroty tak na ułamek sekundy gdzieś z 1200 może 1300 i dopiero potem spada na 900 i jest później idealnie cały czas. 

Edytowane przez kubajvc
Opublikowano

Nie ruszałbym tego a wysokie spalanie ma inny powód

Opublikowano
1 minutę temu, aprox99 napisał:

Nie ruszałbym tego a wysokie spalanie ma inny powód

Dziekuje za info :D nie dotykam . Gdzie szukac przyczyn wysokiego spalania prócz temperatury ?

Opublikowano

Automat robi swoje zapewne

Opublikowano (edytowane)

A ile to pali ten samochód? Audi silniki tdi nie należą do oszczędnych, mam też problem ze spalaniem może nie aż taki duży ale ze wszystkich diesli jakie miałem to a4 pali najwięcej. Przy jeździe autostradowej pomiędzy 130-140 tak 6,2l gdzie bmw brało 5 5 a mondeo 5,8l.Niby nie dużo więcej ale to wnerwia bo w testach porównawczych zawsze silniki vw niby najlepsze. Zauważyłem też że audi jest bardzo czuły na pogodę, jak pada to zaraz bierze litr więcej, czego w innych autach nie miałem. W a4 trzeba bardzo delikatnie obchodzić się z pedałem gazu inaczej zaczyna żreć paliwo

Edytowane przez aprox99
Opublikowano
8 minut temu, aprox99 napisał:

A ile to pali ten samochód? Audi silniki tdi nie należą do oszczędnych, mam też problem ze spalaniem może nie aż taki duży ale ze wszystkich diesli jakie miałem to a4 pali najwięcej. Przy jeździe autostradowej pomiędzy 130-140 tak 6,2l gdzie bmw brało 5 5 a mondeo 5,8l.Niby nie dużo więcej ale to wnerwia bo w testach porównawczych zawsze silniki vw niby najlepsze. Zauważyłem też że audi jest bardzo czuły na pogodę, jak pada to zaraz bierze litr więcej, czego w innych autach nie miałem

Widzisz Tylko problem w tym że ja porównuje dokładnie takie same Audi A4 2010 z takim samym silnikiem 2 l o oznaczeniu caga tylko że jedna jest w skrzyni manualnej A moja jest skrzyni automatycznej i różnica w spalaniu jest 2 litry jadąc na tempomacie autostradą obok siebie z tą samą prędkością na odcinku na przykład 2 km Ewidentnie moja pali więcej i nie sądzę by to było przez automatyczna skrzynie. Wydaje mi się że kiedyś paliła znacznie mniej. Nie wiem od czego zacząć diagnostykę. 

Opublikowano (edytowane)

Posprawdzaj wszystkie gumowe rurki, może bierze gdzieś lewe powietrze. Kolega ma tdi 150KM  multitronic, spala jak mój w ręcznej skrzyni, czyli coś nie gra

Edytowane przez aprox99
Opublikowano

Ale przecież automat zawsze spali więcej jak manual, może nie jest to różnica na poziomie 2-3l. ale ok.1l to bym liczył /100km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...