Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0TFSI QUATTRO TIPTRONIC 2007


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przedstawiam mój nowy, wymarzony nabytek:

a41.JPGa45.JPGa44.JPGa46.JPGa43.JPGa42.JPG

 

Wyposażenie (z grubsza):

4 x el. szyby

el. lusterka

tempomat

el. szyberdach

2 strefowa klimatyzacja

łopatki zmiany biegów

światła xenonowe

itd. w zasadzie jeszcze do końca wszystkiego nie odkryłem:)

 

W najbliższym czasie na pewno wjedzie jakiś Android:)

Prośba o uwagi do użytkowania, jak dbać, co lać (paliwo to już wiem, że 98):)

To mój pierwszy automat, więc uwagi do tego faktu też bardzo mile widziane:)

Opublikowano

Jasny środek - czyżby import z USA? :)

Opublikowano

NIe, Szwajcaria, od roku w Polsze:)

Opublikowano

Gratulacje ładnej B7?

Kolorek jest super!!!

A coś oprócz androida planujesz??? 

Pozdrawiam

Opublikowano

W zasadzie jeszcze się nie zastanawiałem, czy w ogóle coś jest mi tutaj jeszcze potrzebne:) Generalnie auto naprawdę bardzo zadbane, pracuje równo, mocy mu nie brakuje, zobaczymy z czasem:) Na chwilę obecną pewny jest ten Android i jakaś polerka profesjonalna z zabezpieczeniem lakieru (jeśli ktoś ma kogoś do polecenia w Lublinie prośba o info).

Opublikowano

Witaj,

Gratulacje zakupu.

Bardzo ładna sztuka.

Fajne combo: 2.0T + quattro.

Jak się Tiptronic sprawuje?

Sprawdź czy i kiedy wymieniono łańcuch zmiennych faz z napinaczem, rozrząd, szklankę popychacza pompy hpfp i czy zawór DV sprawny.

Moc planujesz zachować  seryjna ?

Pamiętaj, że ze względu na Tiptronic pewnie z modyfikacjami silnika trzeba się ograniczyć do ok.400 nm.

Bezawaryjnego użytkowania i frajdy z jazdy życzę!

Pozdrawiam ?

 

 

 

 

 

Opublikowano
51 minut temu, ZwierzuJerzu napisał:

 Na chwilę obecną pewny jest ten Android i jakaś polerka profesjonalna z zabezpieczeniem lakieru (jeśli ktoś ma kogoś do polecenia w Lublinie prośba o info).

Wpisz na facebooku House of detailing Lublin.

Sam tam robiłem polerkę z zabezpieczeniem lakieru, świetna robota więc polecam.

Opublikowano
Godzinę temu, black4 napisał:

Jak się Tiptronic sprawuje? 

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z automatami, ale wydaje mi się, że wszystko jest ok, biegi zmienia płynnie, nie łapie nigdy "czkawki" itp, generalnie przyjemność z jazdy jest i to duża. Właśnie, jak to jest z wymianą oleju w tych skrzyniach, wymieniać czy nie wymieniać?

Godzinę temu, black4 napisał:

sprawdź czy i kiedy wymieniono łańcuch zmiennych faz z napinaczem, rozrząd, szklankę popychacza pompy hpfp i czy zawór DV sprawny.

W jaki sposób mogę sprawdzić te rzeczy? Rozrząd wymienię i tak na pewno przed zimą:)

Godzinę temu, black4 napisał:

Moc planujesz zachować  seryjna ?

Raczej tak, nie widzę potrzeby podnoszenia, ale wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia więc nie mówię, że "nigdy":P

41 minut temu, bartez90 napisał:

Wpisz na facebooku House of detailing Lublin. 

Dzięki, na pewno sprawdzę:)

Opublikowano

Nooo ładna sztuka :)

z modami to jest tak, że na początku po co mi one, ale później ciężko przestać ? - uzależniają 

bezawaryjności życzę :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
40 minut temu, ZwierzuJerzu napisał:

 

1 godzinę temu, black4 napisał:

Moc planujesz zachować  seryjna ?

Raczej tak, nie widzę potrzeby podnoszenia, ale wiadomo, apetyt rośnie w miarę jedzenia więc nie mówię, że "nigdy":P 

Jak motor zdrowy to warto. Buda ciężka, a przy q i tipie to w serii nie jedzie. Wystarczy dobrze napisany program bez ingerencji w osprzęt by odczuć różnicę.

Opublikowano
2 godziny temu, ZwierzuJerzu napisał:

To mój pierwszy automat, więc uwagi do tego faktu też bardzo mile widziane:)

Olej wraz z filtrem warto zmienić. Zawsze to lżej dla skrzyni. NIGDY NIE wrzucać N podczas jazdy, niektórzy kierowcy 'starej daty' mają taki nawyk niestety. Po każdym parkowaniu zaciągasz ręczny i wrzucasz P. Odciąży to mechaniczny hamulec w skrzyni. To chyba tak z grubsza.

Opublikowano
6 minut temu, afroo. napisał:

Olej wraz z filtrem warto zmienić. Zawsze to lżej dla skrzyni. NIGDY NIE wrzucać N podczas jazdy, niektórzy kierowcy 'starej daty' mają taki nawyk niestety. Po każdym parkowaniu zaciągasz ręczny i wrzucasz P. Odciąży to mechaniczny hamulec w skrzyni. To chyba tak z grubsza.

Na wrzucanie N podczas jazdy bym raczej nawet nie wpadł, ale dzięki, dobrze wiedzieć:) Co do zaciągania ręcznego - będę musiał wyrobić sobie nawyk, cenna uwaga:)

Opublikowano

Gratuluje zakupu zadbanej sztuki i życzę bezawaryjności.

Opublikowano

Graty fury niechaj się sprawuje jak należy. Kolorek fajny dla mnie jeden lepszy w b7. Zmieniaj olej w tipie i odrazu wymień w dyfrze ;) według mnie konwerter w  tipie zabiera z 20km. Różnica po między manualem a automatem jest wiec można by pomyśleć nad programem :) powodzenia 

Opublikowano (edytowane)

Podzielę się doświadczeniami po 20 dniach użytkowania i miałbym parę pytań do osób posiadających podobny zestaw - Quattro - 2.0tfsi BWE - Tiptronic. Samochód spisuje się póki co bardzo dobrze, jestem mega zadowolony z zakupu:). Na blacie nic się nie świeci, wszystkie funkcje działają prawidłowo, w zasadzie nie znalazłem jeszcze rzeczy, która byłaby uszkodzona/nie działała. Największą wadą do tej pory był urwany zawias podłokietnika:)

Nie mam jednak porównania i dwie rzeczy mnie ciekawią, może trochę niepokoją. Otóż pierwsza, to przenoszenie drgań z silnika na budę. Na P, lub D i postoju dają się wyczuć w aucie i na kierownicy lekkie drgania silnika, nie jest to jakoś strasznie mocne, ale daje się wyczuć. Jeśli miałbym to do czegoś porównać, to porównałbym do pracy silników Diesla. Nie występuje żadne falowanie obrotów i tym podobne historie. Silnik pracuje równo, ładnie przyspiesza, automat elegancko zmienia biegi. Silnik zalany jest olejem SHELL HELIX ULTRA A5 AF 5W30, na którym jest najechane w tej chwili 5000km. Przejechałem około 1000km i nie zauważyłem żadnych ubytków oleju. Czy powinienem szukać przyczyny tych drgań, czy "ten typ tak ma"? Bo i takie opinie znalazłem internecie:)

Druga sprawa, to też delikatne wibracje, ale w zakresie prędkości 110+. I znów, nie jest to jakieś bardzo niepokojące, jednak takie wibracje występują, wyważyłem koła, jedna felga okazała się lekko krzywa więc ją wyprostowałem, wydaje mi się, że nieco to zniwelowało te wibracje, jednak nie ustąpiły w 100%:). Po prostowaniu widziałem, że koleś miał problem z wyważeniem tego koła, musiał spuścić powietrze, przesunąć oponę na feldze i rozpocząć wyważanie jeszcze raz. Piszę o tym, bo może to mieć znaczenie, nie bardzo się znam na tym rzemiośle:).

Jest też szansa, że zwyczajnie jestem jeszcze mocno wyczulony na obserwację zachowania tego samochodu, i szukam dziury w całym:). Jak by nie patrzeć, jest on nadal dla mnie trochę obcy:). Wszelkie uwagi do moich obserwacji od doświadczonych użytkowników będą mile widziane:)

Aha i czy w tym silniku jest w ogóle koło dwumasowe?

Edytowane przez ZwierzuJerzu
Opublikowano
Godzinę temu, ZwierzuJerzu napisał:

Otóż pierwsza, to przenoszenie drgań z silnika na budę.

Mozna przyjezdzec sie poduszkom pod silnikiem.

Godzinę temu, ZwierzuJerzu napisał:

Druga sprawa, to też delikatne wibracje, ale w zakresie prędkości 110+.

Przeguby wewnętrzne do sprawdzenia.

Godzinę temu, ZwierzuJerzu napisał:

Aha i czy w tym silniku jest w ogóle koło dwumasowe?

w ogole to jest, ale w tiptronicu jest inaczej to jakos rozwiazane, ale na automatach sie nie znam ?

Opublikowano

Też sądzę że poduszki pod silnikiem i skrzynią do weryfikacji.

U siebie wymieniłem poduszki i dwumas i wszelkie drgania ustały.

Obstawiam uszkodzoną oponę skoro nie mógł jej wyważyć. Nawet jak mu się udało jakoś wyważyć na maszynie to po przejechaniu kilkunastu kilometrów znowu się rozważyła. Przerabiałem ostatnio identyczny temat w innym samochodzie.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, w przyszłym tygodniu podjadę do mechanika i poproszę o sprawdzenie poduszek i przegubów. Co do opony też mam taką teorię, jednak bardziej skłaniał bym się ku tym przegubom.

6 godzin temu, qruku napisał:

U siebie wymieniłem poduszki i dwumas i wszelkie drgania ustały.

A orientujesz się może, czy przy Tiptronicu też jest dwumasa? Jaki jest koszt wymiany +/-?

Edytowane przez ZwierzuJerzu
Opublikowano
W dniu 5.07.2019 o 16:33, ZwierzuJerzu napisał:

Dzięki, w przyszłym tygodniu podjadę do mechanika i poproszę o sprawdzenie poduszek i przegubów. Co do opony też mam taką teorię, jednak bardziej skłaniał bym się ku tym przegubom.

A orientujesz się może, czy przy Tiptronicu też jest dwumasa? Jaki jest koszt wymiany +/-?

W tiptronicu nie ma dwumasy, jest sprzęgło hydrokinetyczne, które można regenerować (~700-1000zł). Raczej nie pomoże w tych wibracjach, chyba, że szarpią Ci już biegi, albo pływają Ci obroty przy stałych prędkościach - wtedy warto zregenerować.

Nie zazdroszczę drgań, walczę z nimi od 2 lat i wciąż je mam, raz większe, a innym razem jakby ich nie było. Wymieniałem wszystkie poduchy, tuleje przednich sanek, odbój, remontowałem silnik i skrzynię i to niewiele pomogło. Takim rozwiązaniem likwidującym jedynie objawy jest za pomocą VAG'a podciągnięcie obrotów na biegu jałowym z seryjnych ~780 do jakichś ~820-830 - na pewno odczujesz różnicę. Ja jeszcze się nie pogodziłem z faktem "ten typ tak ma" :)

Jak będziesz robił jakieś sprawdzanie silnika to obejrzyj wałki wyrównoważające od spodu silnika po zdjęciu miski olejowej zaraz przy pompie oleju - u mnie były ok, ale czytałem gdzieś na forach z usa, że często mogą powodować problemy typu drgania.

Opublikowano (edytowane)

Nie przejmuję się tym jakoś nadmiernie, szczególnie, że kompletnie nic złego się nie dzieje:-) Dzięki za sugestię, te wałki też jakoś sprawdzę ? I dzięki za rozwianie wątpliwości co do dwumasy.

Edytowane przez ZwierzuJerzu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...