PawelRR Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 Mam problem z samochodem AUDI Q5 2013r. 2.0 TDI 177KM po przejściu z wyższych obrotów (normalna jazda po mieście) i zatrzymaniu się przed światłami wyświetla mi się komunikat "NISKIE CIŚNIENIE OLEJU, PRZERWIJ JAZDĘ, WYŁĄCZ SILNIK" połączona z sygnałem dźwiękowym (piszczkiem) sytuacja występuje tylko przy rozgrzanym silniku i oleju. Lekkie dodanie gazu, ruszenie autem wyłącza alarm awarii ponowne zatrzymanie samochodu (np. w korku) wznawia awarię. Oczywiście oddałem auto do mechanika, wymienił obecnie panewki, górne, dolne, pompę oleju, również rozrząd wraz z pompą wody, czujnik ciśnienia oleju. Pomierzone ciśnienie oleju 0,6 Bar na wolnych i 1,6 Bar przy 2 tys. obrotów. Sprawdził też górę silnika i wałek rozrządu (stan nominalny) Poza tym "alarmem" auto ma moc, nie dymi, nie występują żadne stuki, drgania, wibrację. Przebieg potwierdzony 109.000 km Proszę o pomoc i jakieś uwagi.
creative82 Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 Witam, mam ten sam problem audi A4 B8 2.0 TDI 177km.
RALF76 Opublikowano 10 Lipca 2019 Opublikowano 10 Lipca 2019 może hydro-popychacze "szklanki" do weryfikacji.. w przypadku PawelRR
PawelRR Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Opublikowano 25 Lipca 2019 RALF76 hydro-popychacze sprawdzone są w porządku. Nie wiem gdzie może uciekać to ciśnienie podczas spadku obrotów. Cały układ smarowania został sprawdzony. Silnik jest w dość dobrej kondycji poza tym defektem. Pozostaje tylko wymiana silnika.
Fritz Opublikowano 25 Lipca 2019 Opublikowano 25 Lipca 2019 Witam. Mam ten sam problem. U mnie problemem jest rozrzedzanie oleju silnikowego paliwem. Jak dawno wymieniałeś olej???
Fritz Opublikowano 25 Lipca 2019 Opublikowano 25 Lipca 2019 Byłeś na akcji serwisowej VW/AUDI dotyczącej procedury wypalania???
Fritz Opublikowano 25 Lipca 2019 Opublikowano 25 Lipca 2019 Czy problem występuje po zalaniu świeżego oleju???
PawelRR Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Opublikowano 25 Lipca 2019 Fritz, olej wymieniłem kilku-krotnie w przeciągu 50 km (3zmiany) 5W30, 5W40, 10W60 Problem dotyczy tylko niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Na 10W60 problem ustępuje jednak musiałbym wymieniać go na jesień na 10W30LL Nie było żadnych akcji serwisowych dla tej usterki w moim samochodzie, sprawdzałem w ASO po numerze nadwozia. Prawdopodobnie te silniki są w ogóle wadliwe...
RALF76 Opublikowano 25 Lipca 2019 Opublikowano 25 Lipca 2019 (edytowane) kiedy to się pojawia? jak tylko rozgrzeje się silnik? sporo części wymieniłeś a smok olejowy sprawdzony? może zapchany? Edytowane 26 Lipca 2019 przez RALF76
PawelRR Opublikowano 26 Lipca 2019 Autor Opublikowano 26 Lipca 2019 smok olejowy sprawdzony. Nie wykazywał zapchania w ogóle w oleju nie było śladów żadnych opiłków czy większych zanieczyszczeń.
creative82 Opublikowano 26 Lipca 2019 Opublikowano 26 Lipca 2019 (edytowane) U mnie problem rozwiązany. Na szczęście najtańszym kosztem. Okazało się, że pierwszy czujnik jak zmieniliśmy to na zamiennik. Wsadziliśmy oryginalny i problem rozwiązany.:) VID_20190713_121138.mp4 Edytowane 26 Lipca 2019 przez creative82
RALF76 Opublikowano 26 Lipca 2019 Opublikowano 26 Lipca 2019 (edytowane) creative82 czyli teraz dwa oryginalne czujniki są założone.. to znaczy że czujnik powodował niskie ciśnienie ?? czy ciśnienie było dobre a czujnik wariował? Edytowane 27 Lipca 2019 przez RALF76
creative82 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 cisnienie jest dobre jak widac na filmiku, czujnik byl zalozony zamiennik i swirowal.
Filip562 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Miałem ten sam problem i okazało się że to zawór ciśnienia oleju.
RALF76 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 18 minut temu, Filip562 napisał: Miałem ten sam problem i okazało się że to zawór ciśnienia oleju. gdzie on się znajduje?
piotrsob1 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Bratanica ma A5-tke z tym silnikiem i identycznym objawem, co prawda występuje on tylko po intensywnej jeździe latem . Przykładałem ucho do tematu i jest to wada tych motorów , zużyciu podobno ulega łożyskowanie wałków wyrównoważających i tam silnik gubi ciśnienie oleju Info nie jest sprawdzone , podaje do wiadomości co kiedyś ustaliłem przeglądając neta
roberto343 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Witam mam teraz a6 c7 z tym silnikiem CGLC latem mialem ten problem, po jeździe na moment info „ ciśnienie oleju zgaś silnik” w aso przetestowali układ i stwierdzili czujnik, wymienili i było ok do dziś bo raz wywaliło mi ten błąd na moment jak na zdjęciu i potem było już ok i teraz mam zagwozdkę czy to ta pompa czy może olej bo mialem ostatnio uszkodzoną chłodnicę spalin egr i płyn lał mi się do układu wydechowego a tym samym chyba mogło się dostać trochę do oleju ?
Kodzak33 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Problemem są tzw zaworki na pompie oleju. Wymiana pomaga.
piotrsob1 Opublikowano 3 Stycznia 2021 Opublikowano 3 Stycznia 2021 (edytowane) 1 godzinę temu, Kodzak33 napisał: Problemem są tzw zaworki na pompie oleju. Wymiana pomaga. Jeżeli zaworki dysz natryskujących olej na denka tłoków w celu ich chłodzenia mają zaworki, które powinny być zamknięte przy niskim ciśnieniu oleju ( co jest całkiem logiczne ) to ich awaria polegająca na tym że są cały czas otwarte może dawać taki właśnie problem jak tutaj opisywany . Żeby nie było zbyt łatwo to problem może powodować suma kilku czynników opisanych powyżej, odpowiadających za gubienie ciśnienia oleju .... Edytowane 3 Stycznia 2021 przez piotrsob1
FUTURUM Opublikowano 8 Stycznia 2021 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Koszt zaworków nie jest jakiś kosmiczny więc warto zacząć od ich wymiany zanim będziemy rozbierać silnik...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się