Skocz do zawartości
IGNOROWANY

niskie ciśnienie oleju AUDI 2.0 TDI CGLC 177 KM błąd P164D00


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z samochodem AUDI Q5 2013r. 2.0 TDI 177KM po przejściu z wyższych obrotów (normalna jazda po mieście) i zatrzymaniu się przed światłami wyświetla mi się komunikat "NISKIE CIŚNIENIE OLEJU, PRZERWIJ JAZDĘ, WYŁĄCZ SILNIK" połączona z sygnałem dźwiękowym (piszczkiem) sytuacja występuje tylko przy rozgrzanym silniku i oleju. Lekkie dodanie gazu, ruszenie autem wyłącza alarm awarii ponowne zatrzymanie samochodu (np. w korku) wznawia awarię.
Oczywiście oddałem auto do mechanika, wymienił obecnie panewki, górne, dolne, pompę oleju, również rozrząd wraz z pompą wody, czujnik ciśnienia oleju.
Pomierzone ciśnienie oleju 0,6 Bar na wolnych i 1,6 Bar przy 2 tys. obrotów. Sprawdził też górę silnika i wałek rozrządu (stan nominalny)
Poza tym "alarmem" auto ma moc, nie dymi, nie występują żadne stuki, drgania, wibrację.
Przebieg potwierdzony 109.000 km
Proszę o pomoc i jakieś uwagi.

Opublikowano

Witam, mam ten sam problem audi A4 B8 2.0 TDI 177km. 

Opublikowano

może hydro-popychacze "szklanki" do weryfikacji.. w przypadku PawelRR

Opublikowano

RALF76 hydro-popychacze sprawdzone są w porządku. Nie wiem gdzie może uciekać to ciśnienie podczas spadku obrotów. Cały układ smarowania został sprawdzony. Silnik  jest w dość dobrej kondycji poza tym defektem. Pozostaje tylko wymiana silnika.

Opublikowano

Witam. Mam ten sam problem. U mnie problemem jest rozrzedzanie oleju silnikowego paliwem.

Jak dawno wymieniałeś olej???

Opublikowano

Byłeś na akcji serwisowej VW/AUDI dotyczącej procedury wypalania???

Opublikowano

Czy problem występuje po zalaniu świeżego oleju???

Opublikowano

Fritz, olej wymieniłem kilku-krotnie w przeciągu 50 km (3zmiany) 5W30, 5W40, 10W60 Problem dotyczy tylko niskiego ciśnienia oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Na 10W60 problem ustępuje jednak musiałbym wymieniać go na jesień na 10W30LL Nie było żadnych akcji serwisowych dla tej usterki w moim samochodzie, sprawdzałem w ASO po numerze nadwozia. Prawdopodobnie te silniki są w ogóle wadliwe...

Opublikowano (edytowane)

kiedy to się pojawia? jak tylko rozgrzeje się silnik?

sporo części wymieniłeś a smok olejowy sprawdzony? może zapchany?

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

smok olejowy sprawdzony. Nie wykazywał zapchania w ogóle w oleju nie było śladów żadnych opiłków czy większych zanieczyszczeń.

Opublikowano (edytowane)

U mnie problem rozwiązany. Na szczęście najtańszym kosztem. Okazało się, że pierwszy czujnik jak zmieniliśmy to na zamiennik. Wsadziliśmy oryginalny i problem rozwiązany.:)

Edytowane przez creative82
Opublikowano (edytowane)
Edytowane przez RALF76
Opublikowano

cisnienie jest dobre jak widac na filmiku, czujnik byl zalozony zamiennik i swirowal.

Opublikowano
18 minut temu, Filip562 napisał:

Miałem ten sam problem i okazało się że to zawór ciśnienia oleju.

gdzie on się znajduje?

Opublikowano

Bratanica ma A5-tke z tym silnikiem i identycznym objawem, co prawda występuje on tylko po intensywnej jeździe latem .

Przykładałem ucho do tematu i jest to wada tych motorów , zużyciu podobno ulega łożyskowanie wałków wyrównoważających i tam silnik gubi ciśnienie oleju :whistling:

Info nie jest sprawdzone , podaje do wiadomości co kiedyś ustaliłem przeglądając neta :hi:

Opublikowano

Witam

mam teraz a6 c7 z tym silnikiem CGLC latem mialem ten problem, po jeździe na moment info „ ciśnienie oleju zgaś silnik” w aso przetestowali układ i stwierdzili czujnik, wymienili i było ok do dziś bo raz wywaliło mi ten błąd na moment jak na zdjęciu i potem było już ok i teraz mam zagwozdkę czy to ta pompa czy może olej bo mialem ostatnio uszkodzoną chłodnicę spalin egr i płyn lał mi się do układu wydechowego a tym samym chyba mogło się dostać trochę do oleju ?

21471595-CA5F-40C3-AE87-F2952FE307D1.jpeg

Opublikowano

Problemem są tzw zaworki na pompie oleju. Wymiana pomaga. 

Screenshot_20210103-190133_Samsung Internet.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Kodzak33 napisał:

Problemem są tzw zaworki na pompie oleju. Wymiana pomaga. 

Screenshot_20210103-190133_Samsung Internet.jpg

Jeżeli zaworki dysz natryskujących olej na denka tłoków w celu ich chłodzenia mają zaworki, które powinny być zamknięte przy niskim ciśnieniu oleju ( co jest całkiem logiczne :D) to ich awaria polegająca na tym że są cały czas otwarte może dawać taki właśnie problem jak tutaj opisywany .

Żeby nie było zbyt łatwo to problem może powodować suma kilku czynników opisanych powyżej,   odpowiadających za gubienie ciśnienia oleju ....:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Koszt zaworków nie jest jakiś kosmiczny więc warto zacząć od ich wymiany zanim będziemy rozbierać silnik...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...