Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie w silniku, kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Praktycznie każdy słupek podejdzie ale spokojnie,poczekajmy na opinię mechanika....

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam.  Mechanik mówił,  że wywaliło zaslepke bloku silnika to ten korek którego dawałem zdjęcie,  wywaliło płyn z chłodnicy i dlatego mógł pójść dym.  Pytał czy aby na pewno to była kontrolka oleju,  ponieważ na zimnym sprawdzali i cisnienie oleju w porządku,  na ciepłym sprawdzą jak zamontują korek i naleją płynu do chłodnicy.  Kontrolka zaswiecila się na 100% i silnik lekko cykał.  Jest możliwość że silnik zaczą się przegrzewać i przez to ta kontrolka?  Mogłem uszkodzić panewki czy raczej nie? 

Opublikowano

Wszystko się okaże jak mechanik uruchomi silnik. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

I jak mierzy ciśnienie oleju to nie tylko na biegu jałowym ale przy 2 i 3 tys obr. na dobrze rozgrzanym oleju. Z resztą na Twoim miejscu i tak bym w ciemno michę zrzucał.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

I jak mierzy ciśnienie oleju to nie tylko na biegu jałowym ale przy 2 i 3 tys obr. na dobrze rozgrzanym oleju. Z resztą na Twoim miejscu i tak bym w ciemno michę zrzucał.

Będzie zarzucana jak tylko ogarnie ten korek,  w razie czego wymiana oleju na liqui moly 5w40 ew motul nie wiem który lepszy będzie  i czyszczenie smoka. 

Opublikowano

U mnie też ciekło z tej zaślepki obok termostatu.

Opublikowano
32 minuty temu, szpakuziom napisał:

U mnie też ciekło z tej zaślepki obok termostatu.

Naprawiłeś?  Coś przez to się działo?  

Opublikowano

Dziać się będzie od momentu kiedy zostaniesz powiadomiony o braku płynu w układzie a mimo to nadal będziesz jechał....

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 minut temu, JarekST202 napisał:

Dziać się będzie od momentu kiedy zostaniesz powiadomiony o braku płynu w układzie a mimo to nadal będziesz jechał....

Aha,  kontrolka się nie zapaliła,  płynu troszkę na dnie zostało więc Chyba ok.  Czekam co dalej Pan mechanik będzie robił. 

Opublikowano

Poczekajmy na finał u mechanika bo tak do końca nie wiemy co Ci się tam stało i z jakiego powodu. 

Opublikowano

Ubywało płynu chłodniczego, ale tylko do pewnego momentu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zmienione filtry oleju,  olej,  smok czyszczony,  korek założony w bloku i nalany płyn do chlodnicy,  ciśnienie mierzone na cieplym na zimnym wszystko ok,  do odebrania auto a jak się sprawuje będę wiedział kolo 14 jak sobie je odbiorę.  Tylko nadal zastanawiam się skąd ta kontrolka oleju? 

Opublikowano (edytowane)

A czy jesteś pewien że to była kontrolka ciśnienia oleju a nie płynu???

No i te wartości, konkretnie jakie były wskazania przy 80°C na wolnych obrotach, przy 2000 i przy 3000 tyś?Jaka kompresja?Jak wyglądał smok przed czyszczeniem, czy w oleju nie ma śladów płynu?Ci ogólnie podejrzewał mechanik?Sam ubytek płynu czy coś jeszcze?Jeździł samochodem czy tylko zrobił i tak stoi?

Edytowane przez JarekST202
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jeździł,  mówił że jest wszystko ok,  szczegółów nie mówił,  olej zalał taki

IMG_20190726_150750.jpg

Opublikowano

Brawo za olej ale taki przebieg to dobrze, że nie zalał 15w40 :facepalm: 5w40 powinien być.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
42 minuty temu, przem8 napisał:

Brawo za olej ale taki przebieg to dobrze, że nie zalał 15w40 :facepalm: 5w40 powinien być.

Zmieniać?  Bo jeśli tak to biorę się za to jutro.  Kolejny problem teraz auto pali za 3 razem,  wkład pompy paliwa wymieniany msc temu,  filtr tak samo orginalny. 

Opublikowano
5 minut temu, Pawelek94 napisał:

Zmieniać?

A ustalałeś coś z mechanikiem co ma być zalane, czy zdałeś się na jego profesjonalizm? Do sprawdzenia ciśnienie paliwa po zapłonie i przy odpalaniu. Po zapłonie ma być 3,5bara.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 minuty temu, przem8 napisał:

A ustalałeś coś z mechanikiem co ma być zalane, czy zdałeś się na jego profesjonalizm? Do sprawdzenia ciśnienie paliwa po zapłonie i przy odpalaniu. Po zapłonie ma być 3,5bara.

 

Awaryjne na gazie też nie odpala za 1 więc jest potrzeba sprawdzania?  Sam się zdał nawet nie zapytał,  zrobił co miał zrobić i 800 nie moje :d

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od odczytania błędów, coś może się zapisało. Albo reduktor puszcza gaz w kolektor i dlatego ciężko pali. Za każdym razem ciężko odpala czy tylko po dłuższym postoju?

Lato już przejeździj na tym oleju, a jesienią zmień na 5w40. Chyba, że Ci wymieni na swój koszt ten olej. W ogóle motul masz zalany czy jakieś ścierwo z beki, a tylko "firmowa" zawieszka? :D

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
58 minut temu, przem8 napisał:

Zacznij od odczytania błędów, coś może się zapisało. Albo reduktor puszcza gaz w kolektor i dlatego ciężko pali. Za każdym razem ciężko odpala czy tylko po dłuższym postoju?

Lato już przejeździj na tym oleju, a jesienią zmień na 5w40. Chyba, że Ci wymieni na swój koszt ten olej. W ogóle motul masz zalany czy jakieś ścierwo z beki, a tylko "firmowa" zawieszka? :D

olej raczej motul,  zrobię tak jak mówisz a co do odpalania to za każdym razem bez wyjątku czy to bym spróbował palić na gazie czy na benzynie,  cieply zimny silnik to samo łapie dopiero za 2 czasem nawet 4 razem... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...