holand105 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Witam wszystkich miłośników Audi Mam pewien problem ze swoją A4, być może miał ktoś podobny objaw. Mianowicie, na postoju na biegu jałowym albo na sprzęgle gdy gaz jest puszczony, coraz częściej mi się zdarza że obroty falują i trzęsie budą (silnik skacze że drgania przechodzą na karoserię). Wystarczy lekko wcisnąć pedał gazu i gdy obroty są powyżej 1000 to już usterka ustępuje. Ale gdy puszczę gaz i obroty spadną to nadal odczuwane są skoki. Nie wiem jak to nazwać, wypadanie zapłonu ? Początkowo były to skoki pojedyncze że jednorazowo zerwało w ułamku sekundy i cisza, a teraz dochodzi do coraz dłuższych serii. Najczęściej objawia się to na zimnym silniku lub zaraz po przejechaniu do 10km nawet gdy jest już 90st. Najczęściej gdy dojeżdżam do skrzyżowania i czekam na czerwonym. Co byście obstawiali ? wtryski ? EGR ? kiepska ropa ? wadliwy filtr paliwa ? VID_20190803_083812.mp4
Tomnik Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 (edytowane) Aby podjąć próbę diagnozy problemu, należy mieć wgląd w dane z logowania odpowiednich grup sterownika silnika. Danych tych nie przedstawiłeś. Nie licz więc, na konkrety. Dane z grup odnoszących się do pracy pompowtryskiwaczy 8, 13, 23. Najlepiej wykonane w chwili występowania usterki. Na początek. + ewentualne błędy zapisane w sterowniku silnika. Po zlogowaniu proponuję dogiąć konektorki we wtyczkach pompowtryskiwaczy. To może pomóc ale nie musi.... 20 minut temu, holand105 napisał: EGR ? Dlaczego przy prawie każdej usterce silnika, brany jest pod uwagę ten podzespół.... ? Biedny EGR.... Edytowane 3 Sierpnia 2019 przez Tomnik
kamil-vag Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Opublikowano 3 Sierpnia 2019 Jak masz gdzie, zrób logi grup 13+18+23 w momencie szarpania. Zacznij od dogięcia konektorów jak w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=CrpRH5TgKEg
wujek22 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 U mnie to samo jest. Faluje co jakiś czas lecz do puki nie złapie 90 stopni. Odpiąłem podsićnienie od egeru i przestało falować. Nie wiem z czym to jest związane ponieważ z pół rokku temu dolot czyściłem i wkładałem nowy eger ponieważ ze starego leciało.
kamil-vag Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Opublikowano 4 Sierpnia 2019 Przydałby się log grupy 003 i basic settings 003, było by widać co dzieje się z przepływem powietrza. Jak auto z modelu rocznikowego do 2003 to można dać pod EGR zaślepke i nawet nie bd wywalac błędu...
holand105 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Dziękuję Wam za dotychczasowe wskazówki, VAG zamówiony, w środę powinien być. zczytam dane logowania poszczególnych grup sterownika to umieszczę na forum. Wczoraj zrobiłem 400 km głównie autostradą, prędkość 150-160km/h. Dojechałem do domu, postawiłem auto. Za 2 godziny palę i zapalił się check + kontrolka grzania świec żarowych miga. Wyłączenie silnika i włączenie ponownie nic nie zmienia. Czy może to być powiązane z szarpaniem silnika i falowaniem obrotów ? Czekamy na VAG i zobaczymy dawki paliwa na wtryskach.
kamil-vag Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 2 godziny temu, holand105 napisał: Za 2 godziny palę i zapalił się check + kontrolka grzania świec żarowych miga. Wyłączenie silnika i włączenie ponownie nic nie zmienia. Czy może to być powiązane z szarpaniem silnika i falowaniem obrotów ? Pierwsze co to sprawdź kody błędów w sterowniku silnika i podaj je tutaj
holand105 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2019 (edytowane) kod błędu 16705 - czujnik obrotów silnika - sygnał nieprawidłowy, błąd stały. Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 1 -0,35 mg/H Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 2 0,38 mg/H Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 3 -0,59 mg/H Dawka paliwa (z regulacji biegu jałowego) cylinder 4 0,52 mg/H pomiary w czasie w którym szarpania nie było. Bo nie zawsze jest. Jak uda mi się że będzie szarpanie a będę miał kompa przy sobie to porobię pomiary Po usunięciu tego błędu kontrolki zgasły i już się nie zapaliły. Wyjeździłem paliwo prawie do końca i zalałem do pełna Diesel na stacji Moya ale tego lepszego Power Diesel za 30 gr. droższego. zobaczymy jak na tym będzie się zachowywać. Poprzednio tankowałem cały bak na E.Leclerc i stąd moje podejrzenie na kiepskie paliwo. Proszę zobaczyć na załączone zdjęcie. Co oznacza te 7% estrów ? Mam jeszcze LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG 500ML, jak lepsza ropa nie pomoże to będę mógł jeszcze przepłukać w tym wtryski poprzez wężyki z filtra paliwa żeby sobie zaciągało bezpośrednio ten preparat. Ma ktoś doświadczenie z tym płynem ? warto to stosować ? VAG jeszcze nie przyszedł, przyjdzie to wrzucę więcej parametrów Edytowane 6 Sierpnia 2019 przez holand105
holand105 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Czy takie zachowanie może być przez uszkodzony czujnik wału korbowego lub nie łączącą kostkę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się