Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 na 270-300 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

   Witam wszystkich, 

Proszę o pomoc, chce się rozeznać i spytać o wasze opinie co do zaplanowania: kupna oraz modyfikacji Audi A4 B6 które to auto miało by po modyfikacjach deklarować się mocom w granicach 270-300 KM.

  1. Myślę nad sprowadzeniem auta ale wcześniej tego nie robiłem. Czy to dobry pomysł? Jeśli tak to jak do tego podejść, zapłacić jest łatwo ale jak to zrobić z głową?
  2. Jaką wersje mechaniczną szukać?

            Będę ogromnie wdzięczny za ukazanie jakie brać pod uwagę. Wiem że 1.8 T jest rozwojowe, jeśli zadbane.

            Nie wiem jakie silniki mogę oczekiwać z napędem 4x4 a nie wątpliwie byłby niemal niezbędny do planowanych mocy.

            Oraz czy S-line (sam pakiet stylistyczny) tu był wydawany czy w ogóle się nastawiać na niego, czy to już odpuścić?

       3.Co do kosztów zwiększania mocy, nastawiam się na 10 000 - 13 000 zł patrząc na inne posty. Nie jestem tak zaawansowany mechanicznie żeby szukać już rozwiązań. Kwestia tylko jeśli mam zły pogląd finansowy na to aby mnie zweryfikować. 

 

Wiem że tematyka obszerna, więc tym bardziej ogromne podziękowania z góry dla każdego kto ma chęć podzielenia się swoją wiedzą. 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez kai93
Literówki
Opublikowano
9 minut temu, kai93 napisał:

Myślę nad sprowadzeniem auta ale wcześniej tego nie robiłem. Czy to dobry pomysł? Jeśli tak to jak do tego podejść, zapłacić jest łatwo ale jak to zrobić z głową?

Jak tego nigdy nie robiłeś to daj sobie spokój, ewentualnie znajdź odpowiednią osobę, która to zrobi za Ciebie i Cię nie wydyma.

11 minut temu, kai93 napisał:

Jaką wersje mechaniczną szukać?

Bez znaczenia, byle z Q jak ma być grubo z mocą.

11 minut temu, kai93 napisał:

Oraz czy S-line (sam pakiet stylistyczny) tu był wydawany czy w ogóle się nastawiać na niego, czy to już odpuścić?

Bez znaczenia jeśli nie zamierzasz szukać auta miesiącami w dobrym stanie. Zawsze można dołożyć w przyszłości.

 

12 minut temu, kai93 napisał:

.Co do kosztów zwiększania mocy, nastawiam się na 10 000 - 13 000 zł

Wg mnie mało, chyba, że wszystko mechanicznie sam ogarniesz. Samo turbo, wtryski, hamulce, sprzęgło, fmic, wydech, to już przekracza taką kwotę. Gdzie strojenie, inne duperele, które wyjdą w trakcie i oczywiście robocizna jak ktoś ma to zrobić za Ciebie?

Zapoznałeś się już z tematem?

 

Opublikowano

Jak chcesz mieć 'upalarkę'  to kup M3 e 46 i jeszcze podryftujesz, Bez turbo i solidna konstrukcja. A tu bedziesz rok wkładał kasę i się uczył co i jak.

Opublikowano (edytowane)

Po co robić 270KM w 20 letnim gruzie B6 gdzie trzeba wielu modyfikacji mechanicznych, jak w B7 2.0TFSI samym programem robi się 260? ;)

 

Edytowane przez Unf
Opublikowano
3 minuty temu, Unf napisał:

w B7 2.0TFSI samym programem robi się 260? ;)

 

Z dp.

Samym programem to tak okolice 240 bardziej.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
8 godzin temu, Unf napisał:

Po co robić 270KM w 20 letnim gruzie B6 gdzie trzeba wielu modyfikacji mechanicznych, jak w B7 2.0TFSI samym programem robi się 260? ;)

 

Mało kto o tym wie ale 2.0 tfsi jest o niebo lepsza baza do tuningu niż 1.8t, ale gazu nie założysz ?

Opublikowano

,Pewnie ze tak, a szczegolnie na takie moce 250-260 hp, gdzie w 2.0tfsi robisz program i dp za 2tys, a w 1.8t z hamulcami, sprzeglem i cala reszta 10tys wyniesie. 

To juz decyzja autora, ale jesli chce 300hp to z 2.0tfsi tez tak latwo i tanio nie bedzie, ale nadal taniej niz w 1.8t.

Opublikowano
23 godziny temu, przem8 napisał:

Jak tego nigdy nie robiłeś to daj sobie spokój, ewentualnie znajdź odpowiednią osobę, która to zrobi za Ciebie i Cię nie wydyma.

Bez znaczenia, byle z Q jak ma być grubo z mocą.

Bez znaczenia jeśli nie zamierzasz szukać auta miesiącami w dobrym stanie. Zawsze można dołożyć w przyszłości.

 

Wg mnie mało, chyba, że wszystko mechanicznie sam ogarniesz. Samo turbo, wtryski, hamulce, sprzęgło, fmic, wydech, to już przekracza taką kwotę. Gdzie strojenie, inne duperele, które wyjdą w trakcie i oczywiście robocizna jak ktoś ma to zrobić za Ciebie?

Zapoznałeś się już z tematem?

 

Nie chodziło mi o własnoręczne zajęcie się sprawą ściągania auta. 

W kraju boje się zacząć szukać... Nie chce brać 3 tyg urlopu żeby w końcu znaleźć auto które będzie w optymalnie dobrym stanie.

Nie ogarnę niestety, nie mam takich kompetencji. Ale patrząc na wypowiedzi może lepiej B7 wziąć pod uwagę.

23 godziny temu, Unf napisał:

Po co robić 270KM w 20 letnim gruzie B6 gdzie trzeba wielu modyfikacji mechanicznych, jak w B7 2.0TFSI samym programem robi się 260? ;)

 

Mówimy o 2.0 TFSI quattro, Kod silnika: BUL,  220KM/ 6 000obr ? Bo widze też oznaczenia: BGB, BPG, BWE, BWT. 

 

23 godziny temu, bartez90 napisał:

Z dp.

Samym programem to tak okolice 240 bardziej.

Więc jeśli założymy że chcemy więcej niż program, jak można ten silnik zrobić? Zakładając 10 000 zł na modyfikacje powiedzmy. 

 

15 godzin temu, Kejsi napisał:

Mało kto o tym wie ale 2.0 tfsi jest o niebo lepsza baza do tuningu niż 1.8t, ale gazu nie założysz ?

Jeśli tak to nie ma problemu, jeszcze lepiej tak skoro jest lepszy silnik. Pytanie który kod silnika: BGB, BPG, BWE, BWT, BUL?

 

14 godzin temu, bartez90 napisał:

,Pewnie ze tak, a szczegolnie na takie moce 250-260 hp, gdzie w 2.0tfsi robisz program i dp za 2tys, a w 1.8t z hamulcami, sprzeglem i cala reszta 10tys wyniesie. 

To juz decyzja autora, ale jesli chce 300hp to z 2.0tfsi tez tak latwo i tanio nie bedzie, ale nadal taniej niz w 1.8t.

Decyzja jest prosta i chyba logiczna, jeśli jest B7 z silnikiem który wyniesie mniej w modyfikacjach a da z siebie docelowe moce to go trzeba wybrać. 

Opublikowano
39 minut temu, kai93 napisał:

Mówimy o 2.0 TFSI quattro, Kod silnika: BUL,  220KM/ 6 000obr ? Bo widze też oznaczenia: BGB, BPG, BWE, BWT. 

Tak, nada się tak samo każdy 2.0T w modelu B7. 

Ogólnie wiesz, to nie jest silnik bezproblemowy, żeby nie było - poczytaj temat do którego link mam w sygnaturze:

Trzeba ogarnąć parę dupereli typu odma, szklanka popychacza paliwa, czasami trzeba wymienić wałek rozrządu, a pompa oleju w tym silniku to tykająca bomba - jak masz farta, to będzie ok, jak pecha to stracisz ciśnienie oleju na autostradzie bez żadnego uprzedzenia ^^

I koszta zależą od oczekiwanej mocy, jak słusznie kolega @bartez90 mnie poprawił, dla mocy rzędu 260KM wystarczy downpipe + program czyli 2000zł. Reszta gratów zostaje seryjna. Pozostałe 8 tysięcy możesz zainwestować w nową pompę oleju z aso :D

Jak chcesz atakować 300KM to poczytaj tematy:

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, bartez90 napisał:

,Pewnie ze tak, a szczegolnie na takie moce 250-260 hp, gdzie w 2.0tfsi robisz program i dp za 2tys, a w 1.8t z hamulcami, sprzeglem i cala reszta 10tys wyniesie. 

To juz decyzja autora, ale jesli chce 300hp to z 2.0tfsi tez tak latwo i tanio nie bedzie, ale nadal taniej niz w 1.8t.

Chyba mówisz ceny, jakie ma gregor.. Normalnie bez spiny 1.8t na 260kunia wyrabiasz się w 6-7k, może lekko przekroczysz(hybryda 1600-2000zł, fmic z tipem 1200-1400zł, wtryski 300-500zł, soft 600-800zł, dp/sportowy kat 400/900zł, sprzęgło awx+kewlar 700zł, hebel minimum 320mm jarzma zaciski 250zł+ tarcze 440-500zł+klocki 180-200zł).

Edytowane przez ELLIOTT
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, ELLIOTT napisał:

Chyba mówisz ceny, jakie ma gregor.. Normalnie bez spiny 1.8t na 260kunia wyrabiasz się w 6-7k, może lekko przekroczysz(hybryda 1600-2000zł, fmic z tipem 1200-1400zł, wtryski 300-500zł, soft 600-800zł, dp/sportowy kat 400/900zł, sprzęgło awx+kewlar 700zł, hebel minimum 320mm jarzma zaciski 250zł+ tarcze 440-500zł+klocki 180-200zł).

Tak, wiemy już ze Ty u swojego guru masz po znajomości nizsze ceny...

Sprzeglo wrzuca sie od razu cale awx razem z dwumasa. Po pierwsze u wielu osob sprzeglo awx nie pasowalo p&p do seryjnej dwumasy, co bylo wiele razy podnoszone na forum. Ale nie chce tu zaczynać wojenek pt pasuje/nie pasuje, bo opinie są podzielone. Natomiast po drugie (co ważniejsze) zostawisz stara dwumase ze sporym przebiegiem i za 20tys km znowu bedziesz wymienial, a koszty robocizny rosna x2.

Hamulce sam przod 320 to za malo do 260 hp. Sam mam przy 240 hp 320/288 i nie wyobrazam sobie zeby mogly byc slabsze. Wymienilem najpierw tylko przod na 320 i auto nurkowalo jak glupie przy hamowaniu. Teraz jest normalnosc. Seryjny tfsi, 3.0tdi i 3.2fsi maja 320/288 mimo mniejszej mocy niz 1.8t 260 hp, wiec tu polecam nie mniejsze heble. Same 320 na przod do tej mocy to odwalanie prowizorki. Caly komplet 320/288 ze zregenerowanymi zaciskami, nowymi przewodami, tarczami i klockami wyniosl mnie 2100 zl (bez robocizny).

Tak więc:

hybryda z tipem 2000 (jeedna z najtańszych opcji)

fmic ponad 1000

wtryski 430 cc do tych 260hp będą optymalne - 500

dp po taniości 400

sprzęgło z dwumasa 1500

heble 2000

program na hybrydzie też jest trochę droższy, wiem ile niektórzy za to biorą i 800 to bdb cena

Już masz łącznie minimum 8200

Do tego serio myslisz, ze przyjezdzasz takim nastoletnim 1.8t na program, pstryk i wyskakuje 260 hp? U mnie po trasie wyszly swiece do zmiany, n75 i przeplywka. To koszt prawie 1000 zl. A jak wyjdą jeszcze cewki, czy pompa paliwa czy dv? I lepiej tez na taki wydatek byc przygotowanym.

Ponadto autor nawet nie ma tego samochodu, pisze że nie jest zaawansowany mechanicznie więc myślisz że sam to wszystko będzie wsadzał do auta? Dolicz nawet same koszty włożenia sprzęgła, turbo, hebli i 10k pęka luźno. Lepiej więc założyć taki budżet niż bardzo optymistyczny 7tys i mocno się zdziwić w trakcie.

Edytowane przez bartez90
  • Pomoc techniczna 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...