Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zawieszenia w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś mi się wydaje, że nie może mieć luzów na boki, jest poziomo czyli pracuje ze zwrotnicą góra dół. Chyba żaden luz jest niedopuszczalny lewo prawo.

Opublikowano

Luz będzie, bo nie jest to pełna guma a jedynie dwa ramiona go trzymają. Luz sprawdza się odpychając wahacz na zewnątrz i w dół samochodu, jak nie ma to tuleje są ok.

Opublikowano

Jedyny luz jaki jest to na boki jak na filmiku. Czyli co jest ok?

Opublikowano
27 minut temu, troleslaw napisał(a):

Jedyny luz jaki jest to na boki jak na filmiku. Czyli co jest ok?

Jak tak skrzypi to wydaje mi się że nie jest ok bo tuleje gdzieś muszą być pozrywane tylko tam bez demontażu prawie nic nie widać.

Opublikowano
16 godzin temu, troleslaw napisał(a):

Teraz ja mam zapytanie.

Hydrołożysko wachacza poprzecznego przód.  Kiedy hydrołozysko nadaje się do wymiany?

Na filmie widać ruch na boki, luzu góra dół nie ma.

 

 

Panie to zwykły silentblok, a nie jakieś hydrolozysko ?

Jak jest zerwane lub guma mocno sparciala. Ruch jaki pokazujesz jest całkiem ok.

Nie zmienia to faktu, że u siebie jak musiałem zmienić te tuleje metalowo-gumowe na górnych wahaczach i na tych głównych to te też zrobiłem, żeby był komplet nowy.

Opublikowano

W etce jest to element metalowo gumowy, w opisie części lemfordera to tuleja wahacza, a rodzajem łożyskowania w tej tuleji jest hydrołożysko. Czyli w sumie jest to silentblock ;)

 

Tak jak piszesz, czy jest uszkodzone czy nie, wszystkie inne tuleje z przodu wymieniłem więc i te też trzeba zrobić, żeby nie rzutowało swoją 20 letnią historią na resztę zawiasu. Poza tym ta tuleja pracuje głównie góra doł, i delikatnie o ileś tam stopni odgina się w miejscu na boki przy skręcie koła, a nie lata od bandy do bandy jak u mnie. Już zamówiłem LEMFORDER 17659 01 - 83 zł sztuka.

Jak to jest z wymianą? Nie ma jakiejś kolizji gdzieś przy wyjmowaniu śrub? nie trzeba sanek opuszczać? jeszcze tego nie rozkminiałem pod kątem co i jak wymiany.

Opublikowano (edytowane)

Wszyscy piszą, że trzeba opuszczać sanki, ale nie trzeba. Trzeba tylko ten plastik co idzie od nadkola w tył pod autem odkręcić od nadkola.

To, że Ty ją naciągasz na boki i ona się poddaje to normalne. Zauważ, że przy jej normalnej pracy nie działają na nią prawie żadne siły w tym kierunku.

Poza tym ona mocno pracuje przy hamowaniu.

Edytowane przez Damlok24
Opublikowano

Ja tam musiałem sanki opuścić, mimo zdemontowania osłony plastikowej.

Opublikowano
4 godziny temu, troleslaw napisał(a):

W etce jest to element metalowo gumowy, w opisie części lemfordera to tuleja wahacza, a rodzajem łożyskowania w tej tuleji jest hydrołożysko. Czyli w sumie jest to silentblock ;)

 

Tak jak piszesz, czy jest uszkodzone czy nie, wszystkie inne tuleje z przodu wymieniłem więc i te też trzeba zrobić, żeby nie rzutowało swoją 20 letnią historią na resztę zawiasu. Poza tym ta tuleja pracuje głównie góra doł, i delikatnie o ileś tam stopni odgina się w miejscu na boki przy skręcie koła, a nie lata od bandy do bandy jak u mnie. Już zamówiłem LEMFORDER 17659 01 - 83 zł sztuka.

Jak to jest z wymianą? Nie ma jakiejś kolizji gdzieś przy wyjmowaniu śrub? nie trzeba sanek opuszczać? jeszcze tego nie rozkminiałem pod kątem co i jak wymiany.

Ta tuleja pracuje pracuje bardzo dużo przód tył, na dołach, przejazdach kolejowych itp wszędzie tam gdzie są uskoki. Widziałem kilka tych wahaczy, które miały inne kąty jak powinny mieć,

 

Nie wszyscy piszą o ... Do wyjęcia nie wahacza nie trzeba sanek opuszczać w dół, odkręca się nakrętki, wyciąga sworzeń wahacza ze zwrotnicy i manewrując wahaczem wyciąga się śrubę. Jak ktoś w pierwszej kolejności chce wyjąć śrubę to niestety sanki w dół.

Opublikowano (edytowane)

Przyszły tuleje.

Na zdjęciu sprzedawali te made in germany, nie było pudełka na zdjęciu, ale widać różnice w maszynie wciskającej, punkty przy obręczy zewnętrznej - kwadraciki przez które dociskali bebechy, kształt i ułożenie różnią się w tych made in china które mi przysłali. Robili na innych maszynach.

Element środkowy aluminiowy - w niemieckim jest otwór przeciskany przez stop, w chińskim jest to odlew a materiał nie jest gliniasty, tylko raczej kruchy. Z tego co ja robie w aluminum, to kruche stopy to te najtańsze gówno, którego nie wygniesz bo zaraz pęknie.

 

To lemforder czy jakaś ujnia? A jak tak to nadają się czy już też jest lipa z lemforderem?

Wymiary, fi po środku baryłki 64,88-65,03 mm( drugi 64,90-64,99mm), z brzegów fi 64,07 -64,08mm( drugi 64,02-64,05) szerokość 79,83 (drugiego 79,92mm)

 

 

lemf.jpg

lemf nap.jpg

lem flamp2.jpg

lamplem.jpg

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Jak ja kupiłem LF do B7 w intercars to inaczej wyglądały i nie miały tych jasnych plastyków. No ale to mógł być po prostu inny model LF.

 

Opublikowano

W b7 nie było w ori wahaczach tego dziadostwa w środku, tylko zamienniki do b7 to mają. Ja mam tez bez tego ustrojstwa w b6, tzn. mam wahacze  z Regum niby na tulejach lema.

 

Samych tych nowych tulei lema nie miałem w rekach, a te w wahaczach wyglądały jakby lepiej.

Opublikowano (edytowane)

Tak właściwie te Alu też wytrzyma spokojnie pracę w zawieszeniu. Odlewałem z takiego stopu części z zawieszania w Holandii i faktycznie były kruche ale były też wytrzymałe.

 

Tutaj różnica jest tylko w tym, że masz u góry alu odcięte, na dole jest odlane całe.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

W intercarsie na zdjeciu jest dokładnie to samo co mam, tylko cena 168zł za sztuke.

Opublikowano
W dniu 18.01.2023 o 09:23, troleslaw napisał(a):

W intercarsie na zdjeciu jest dokładnie to samo co mam, tylko cena 168zł za sztuke.

Za co, za silentblok do jednego wahacza banana? ?

Opublikowano

Ceny tych tulei powoli stają się nieopłacalne, ja jeszcze w tamtym roku wydałem na same sanki z tyłu 600 zł na tuleje + 400 na wahacze.

Opublikowano

Jak brał w tamtym roku w IC ze zniżkami komplet 10 tulei z LM na wahacze przód to wyszło raczej mniej niż 400, ale musiałbym znaleźć fakturę 

Opublikowano
Godzinę temu, Damlok24 napisał(a):

Jak brał w tamtym roku w IC ze zniżkami komplet 10 tulei z LM na wahacze przód to wyszło raczej mniej niż 400, ale musiałbym znaleźć fakturę 

Wahacze tył.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...