Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Tarcze nacinane, nawiercane a komfort


zielony04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio na naszej pięknej autostradzie pokrzywiłem tarcze ( Tarcze ATE + klocki Lukas)

Mam zamiar założyć tarcze EBC TURBO GROOVE + klocki EBC REDSTUFF

Zastanawiam się jak jest z głośnością przy hamowaniu , czy są jakieś efekty specjalne

Tylko proszę nie pisać ze Tarox-y są leprze ( są prawie dwa razy droższe)

Wymiana tarcz na większe też nie wchodzi w rachubę (mam felgi 15)

A zastanawiam się również nad zwykłymi tarczami (ATE) + klocki EBC REDSTUFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście jeżdze na Brembo Serie Oro + Ferodo DS Performance

szczerze polecam gładkie Otto Zimmermanny + DS-y

na 100% bedziesz zadowolony

jezeli chodzi o komfort jazdy na tarczach perforowanych lub nacinanych jest o wiele nizszych jak na gładkich

szum podczas hamowania jest bardziej wyczuwalny ale skutecznośc wieksza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

i jest dylemat

-Jezeli chodzi o tarcze to na 99,99% kupie gładkie Otto Zimmermanny

- z nad klockami Ferodo Ds dalej się zastanawiam

- czy ktoś używał klocków Saxid lub Taroxów -Strada

Właściwie chodzi mi o porównanie

Saxid cena 120-140 zł

Ferodo Ds 400-500zl (zestaw na naszym forum sprawdzony)

Tarox Strada (mogę mieć za 300zł) tylko nie wiem jak będą do tarcz czy nie są za twarde - ciężko coś o nich znaleźć, oprócz reklamówki producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saxid porazka

Tarox jest ok

Ferodo DS klasa sama w sobie

decyzja należy do Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłes b. dobrze chociaż ja zawsze optuje przy perforowanych tarczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście jeżdze na Brembo Serie Oro + Ferodo DS Performance

Również mam identyczny zestaw. IMO klasa sama w sobie. Przede wszystkim tarcze ORO nie gną i nie pękają przy otworach jak nawiercane Zimmy. Niestety kosztują fortunę :-(

Gładkie Zimmy to rozsądna alternatywa.

Okładziny serii DS Performance są niezłe, choć na następny raz radzę spróbować serię DS2500. IMO są lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze klocki + wymienione

Jak będę miał okazje je wypróbować to napiszę jakie spostrzeżenia.

Na razie po 60km jeszcze się nie ułożyły ( ale widać że będzie ok)

co wrzuciłeś?????

z ciekawości pytam......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co polecałeś

Otto Zimmermanny- gładkie + Ferodo Ds

Brembo Oro - trochę za drogie ( w stosunku do wartości samochodu)

- i chyba nigdy bym nie wykorzystał ich atutów ( nie jeżdżę sportowo tylko co najwyżej ostro) :>

- ich własności wizualne też bym musiał ukrywać pod kołpakami (bo jeszcze by cały samochód zniknął) oryginalne kołpaki utrzymały się 3 tygodnie

- nie mam czujnika zużycie klocków a słyszałem iż na tarczach (perforowanych - nacinanych) klocki szybciej się zużywają.

A przy okazji wymieniłem klocki tarcze i całe zawieszenie.

Tylko płyn hamulcowy muszę wymienić ( od kupna - 3 lata jeszcze nie wymieniany)

Nie wiem o co chodzi ale mój mechanik nie chciał płynu hamulcowego wymieniać (stwierdził że jeżeli chcę aby to zrobić pożądanie to mam pojechać do ASO lub do kogoś kto się tym profesjonalnie zajmuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany płynu jest potrzebny VAG

ale w normalny sposób tez mozna to zrobic wieczorem napisze Ci na priv jak to zrobic bo teraz nie mam czasu

musisz kupic 1 litr płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimmermanny pękają, nie jest to tylko moja opinia, osobiście znam 3 auta na których pękły takie tarcze (w tym moje, nie audi)

klocki EBC REDSTUFF w warunkach normalnych to przerost formy nad treścią, do normalnej jazdy z zacięciem sportowym wystarczą zielone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBC GreenStuff = Ferodo Premier i raczej do sportowej jazdy sie nie nadają

nie ma sie czym podniecac

a Zimmermanny pekają, nie raz mi sie przydarzyło i przeszedłem na Brembo SerieOro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar założyć tarcze EBC TURBO GROOVE + klocki EBC REDSTUFF

kolega mial dokladnie taki zestaw w Imprezie WRX i ja jako pasazer nie zauwazylem roznicy w halasie, hamuja napewno lepiej, a nacinane tarcze dodatkowo czyszczą klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe tematy

ja na dzien dzisiejszy jezdze na tarczach nacinanych i nawiercanych producenta ( mikody )

jestem zadowolony mialem tarcze nowe ate i po 3 tys pokrzywily sie

a na tych zrobilem juz 6 tys i smigam no i hamulec lepszy jest

a cena zadowalajaca bo 120 zł to jest ok pozdrawiam :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem EBC i klocki green stuff :sick3:

jakie tarcze EBC???

greenstuffami nie ma sie co podniecac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...