Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rożnica sprężyn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy sprężyny tylne różnią się czym w wersji Avant Quattro i Cabrio? Kupiłem używki z Cabrio i tak się zastanawiam czy na pewno są takie same bo nie chce się zdziwić jak już wyciągnę stare.

Opublikowano

To w pore zadałeś pytanie...

 

Tak różnią się maja odpowiednie klasy wagowe... ale o tym możesz poczytać na forum.... 

Opublikowano (edytowane)

Będą pasować P&P z mechanicznego punktu widzenia ale jak kolega wyżej zauważył sprężyny dobiera się pod masę auta, ściśle określoną przez producenta (znajdziesz ją zakodowaną w kodach wyposażenia).
Swoją drogą - dlaczego z cabrio? Liczysz na to, że są mniej wysiedziane? ?

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
38 minut temu, BeyerBrown napisał:

 Swoją drogą - dlaczego z cabrio? Liczysz na to, że są mniej wysiedziane? ?

Ja do swojego avanta tez kupiłem z cabrio-po pierwsze mniej używane bo mało kto jeździ cabrio jako daily car,po drugie pojemność i kształt bagażnika w cabrio ogranicza jego załadowność i sprężyny nie dostają tak po d*pie jak w avantach w które można załadować po dach.

Moje ori były już uklepane i jedna pękła,springi z cabrio są 3 klasy wagowe wyżej niż moje ori i tył siedzi idealnie teraz :)

Opublikowano (edytowane)

No cóż, na pewno szansa, że są uklepane jest mniejsza, ale też grawitacja w połączeniu z masą cabrio (wyższą o ok.150-200kg wzgl. sedana/avanta) robią swoje po latach, ergo - sprężyny się starzeją nawet na postoju. W każdym razie moje cabrio choć stało generalnie równiuteńko na fabrycznym zawiasie 1BE, to w ostatnim roku użytkowania czasem miałem wrażenie, że tył delikatnie zaczynał już siadać... 

 

 

Przód:

Tył:

 

A może tylko przewrażliwiony jestem :decayed:


PS. Mój był daily-carem przez ponad 5 lat/60tys.km

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Mój avant waży 1600kg i do tego butla lpg w bagażniku (pełna waży około 70 kg), ogólnie cabrio mimo iż mało nie waży ma bardziej "stałą" masę na tylnej osi. Nikt przecież nie wrzuci tam 300kg do bagażnika co się zdarza w avancie :)

2 dni temu szwagrowi tez znalazłem do jego avanta b7 springi również z cabrio 3 klasy wyżej niż jego obecne (uklepane ma z tyłu jakby wieprza w bagażniku woził),zobaczymy jak tył usiądzie po wymianie. 

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Pamiętasz może jakie oznaczenia kolorów miały od cabrio ?

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Robero321 napisał:

Pamiętasz może jakie oznaczenia kolorów miały od cabrio ?

 Niebieski zielony,zawiecha s-line.

Kabriolety to tak od 10tej klasy wagowej startują

Edytowane przez pila24
Opublikowano

10 jest u mnie w sedanie znalazłem cabrio w 12 nawet.

W b7 ta kolorystyka była chyba inna czy to samo ?

 

Opublikowano
4 minuty temu, Robero321 napisał:

W b7 ta kolorystyka była chyba inna czy to samo ?

Kolory są inne,trzeba dopasować według zakresów mas w kategoriach.

Opublikowano

Klasę wagową wziąłem raz wyższą niż dotychczas miałem. Chodziło mi czy fizycznie są takie same. Wszystko już zostało wyjaśnione. Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano
W dniu 16.08.2019 o 09:30, pila24 napisał:

2 dni temu szwagrowi tez znalazłem do jego avanta b7 springi również z cabrio 3 klasy wyżej niż jego obecne (uklepane ma z tyłu jakby wieprza w bagażniku woził),zobaczymy jak tył usiądzie po wymianie. 

Foto wstawiam,nie mam z przed wymiany ale tylne koło za błotnikiem siedziało sporo.

 

received_491720111629285.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...