Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzyma obroty na 1000 ,czy przez adblue dłużej wypala?


Stelus

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 
Dotychczas jeździłem A4 2014 qattro 2.0 diesel i kiedy trzymała obroty ok. 1000 na minutę wiedziałem, że to DPF. Kilka km i po sprawie. Tydzień temu kupiłem A4 2017 190KM S-Tronic i zauważyłem, że trzyma mi obroty na 1000 pomimo, iż zrobiłem ok. 40km. Kilka razy gasiłem i uruchamiałem silnik, ale nadal trzyma 1000 obr/min. Wiem, że ona ma inny DPF, ale czy to jest normalne żeby tak długo wypalała? Czy też coś innego się dzieje? Przebieg 50tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i nie jest to normalne. Zacznij od sprawdzenia zapelnienia dpf kablem vcds lub obd eleven. Obroty moze tez trzymac ze wzgledu np. Na niski stan naladowania akumulatora. To tak na szybko mi przychodzi do glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem to samo w b8 gdy został wyłączony egr bez usuwania dpf w programie.  Dopiero wrzucenie ori mapy z aktywną obsługa egr rozwiązało sprawę.  Sprawdź czy masz sprawny zawor egr. Po wgraniu ori trzeba zrobić reset nastawow dpf. Taka była przyczyna w moim przypadku

Edytowane przez norbert138
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2019 o 20:48, norbert138 napisał:

Witam miałem to samo w b8 gdy został wyłączony egr bez usuwania dpf w programie.  Dopiero wrzucenie ori mapy z aktywną obsługa egr rozwiązało sprawę.  Sprawdź czy masz sprawny zawor egr. Po wgraniu ori trzeba zrobić reset nastawow dpf. Taka była przyczyna w moim przypadku

miałeś źle wywalony egr i co ty chcesz w dpfie resetować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno kupiłem B9 190KM , zrobiłem nim około 1200km , codzienne dojazdy do pracy po 15km w jedną stronę i z powrotem, oprócz tego kilka przejazdów po 20-30km, jazda koło domu i już 3 razy zauważyłem że wypala DPF ( podniesione obroty do tysiąca i załączający się wentylator). Z tego 2 razy go nie gasiłem żeby zakończył proces, dziś po dojechaniu do pracy nie miałem czasu aby czekać więc zgasiłem. Po odpaleniu po robocie już nie wypalał.

Czy to normalne że tak często wypala?

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, w tych temperaturach po 15km to on dopiero co 90 stopni łapie więc się nie dziwie, tak tylko pytam bo nie wiem czy się martwić :) Szkoda tylko że po niezakończonym wypalaniu po ponownym odpaleniu procedura nie trwa dalej to by go wtedy przegonił autostradą i by był spokuj

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 180tyś km, sorki ale jak sprawdzić ten popiół ? Jeśli vcdsem to jestem na etapie jego kupna i będę się doszkalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zgasisz na krótko to dokończy po odpaleniu, u siebie to zauważyłem. Ale jak silnik ostygnie to już nie dokończy. Ja mam 23 km do pracy i żadnych problemów z wypalaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2021 o 18:18, Muskel1 napisał:

Jaki przebieg? Ile popiołu olejowego?

Po 300 kilometrach znów dziś włączyło się wypalanie, nie gasiłem auta i podczas wypalania na wolnych podpiąłem vcdsa i pokazał takie coś :)  Jak to wygląda ? Czy jest źle ? Przebieg 180 tyś. km

 

IMG_20211219_133118.jpg

IMG_20211219_133144.jpg

IMG_20211219_133413.jpg

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę na innych forach i już wiem że tak częste wypalanie w nowszych TDI to norma (300km to jeszcze i tak nie źle), strasze wypalają rzadziej ale potrzebują bardziej restrykcyjnych warunków. Masa popiołu olejowego tez potwierdza ten przebieg.

Z tego co znalazłem wartość graniczna masy popiołu to 60g więc mam nadzieje że jeszcze trochę na tym DPFie pojeżdżę :)

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wypala tak co 350km, w jedną stronę do pracy mam około 23km.

W VCDS pokazuje "Granica zapełnienia: masa popiołu: filtr cząstek stałych 80.000 g" .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie różnie mówią z tą granicą zapełnienia. Jaka wg Was jest granica dla bezproblemowej jazdy dla 2.0 tdi ?

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak widzę że mi wypala DPF to po prostu utrzymuję wyższe obroty tak 2500-3500 zwłaszcza w mieści i po około 10 km kończy się procedura i już. Dodam że po skończeniu wypalanie jeszcze przez jakiś czas wentylator pracuje pewnie do momentu jak silnik lub inne podzespoły osiągną zadaną temperaturę. A mam manuala :)

Edytowane przez remus_kraków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2021 o 21:26, MiruK napisał:

Poczytałem trochę na innych forach i już wiem że tak częste wypalanie w nowszych TDI to norma (300km to jeszcze i tak nie źle), strasze wypalają rzadziej ale potrzebują bardziej restrykcyjnych warunków. Masa popiołu olejowego tez potwierdza ten przebieg.

Z tego co znalazłem wartość graniczna masy popiołu to 60g więc mam nadzieje że jeszcze trochę na tym DPFie pojeżdżę

Jezdze 18km do pracy. Niezbyt przejmuje sie DPF, tak samo Ci radze. Jak zauwazam stojac na swiatlach ze obroty kolo 1000 to wiem ze chyba wypala, ale jakos niespecjalnie sie przejmuje czy zdazyl czy nie. Wiele razy juz mialem ze chyba wypalal bo jak zgasilem to wentylatory przez 15min jeszcze chodzily. Zadnych "zlych" objawow pozniej nie zaobserwowalem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy tylko zadbać o to, by jeżdząc krótkie odcinki, najpóźniej po 15 kkm zmieniać olej. W czasie aktywnych regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo w celu podwyższenia temperatury spalin do ok. 600°C, co jest niezbędne do wypalenia sadzy. Na dłuższą metę prowadzi to do rozrzedzenia oleju dieslem, gdyż nie wszystko zostaje przepalone. W czasie pasywnych regeneracji nie ma tego problemu ale w takim trybie jazdy macie tylko aktywne regeneracje. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muskel1 napisał:

Należy tylko zadbać o to, by jeżdząc krótkie odcinki, najpóźniej po 15 kkm zmieniać olej. W czasie aktywnych regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo w celu podwyższenia temperatury spalin do ok. 600°C, co jest niezbędne do wypalenia sadzy. Na dłuższą metę prowadzi to do rozrzedzenia oleju dieslem, gdyż nie wszystko zostaje przepalone. W czasie pasywnych regeneracji nie ma tego problemu ale w takim trybie jazdy macie tylko aktywne regeneracje. 

tak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie i 700 km mogę zrobić bez wypalania.  A żeby mieć pasywną regenerację to musze jechać około 180km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...