Stelus Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Cześć. Dotychczas jeździłem A4 2014 qattro 2.0 diesel i kiedy trzymała obroty ok. 1000 na minutę wiedziałem, że to DPF. Kilka km i po sprawie. Tydzień temu kupiłem A4 2017 190KM S-Tronic i zauważyłem, że trzyma mi obroty na 1000 pomimo, iż zrobiłem ok. 40km. Kilka razy gasiłem i uruchamiałem silnik, ale nadal trzyma 1000 obr/min. Wiem, że ona ma inny DPF, ale czy to jest normalne żeby tak długo wypalała? Czy też coś innego się dzieje? Przebieg 50tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matix131991 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Mam ten sam silnik i nie jest to normalne. Zacznij od sprawdzenia zapelnienia dpf kablem vcds lub obd eleven. Obroty moze tez trzymac ze wzgledu np. Na niski stan naladowania akumulatora. To tak na szybko mi przychodzi do glowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbert138 Opublikowano 24 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2019 (edytowane) Witam miałem to samo w b8 gdy został wyłączony egr bez usuwania dpf w programie. Dopiero wrzucenie ori mapy z aktywną obsługa egr rozwiązało sprawę. Sprawdź czy masz sprawny zawor egr. Po wgraniu ori trzeba zrobić reset nastawow dpf. Taka była przyczyna w moim przypadku Edytowane 24 Grudnia 2019 przez norbert138 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin4x4 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2019 W dniu 24.12.2019 o 20:48, norbert138 napisał: Witam miałem to samo w b8 gdy został wyłączony egr bez usuwania dpf w programie. Dopiero wrzucenie ori mapy z aktywną obsługa egr rozwiązało sprawę. Sprawdź czy masz sprawny zawor egr. Po wgraniu ori trzeba zrobić reset nastawow dpf. Taka była przyczyna w moim przypadku miałeś źle wywalony egr i co ty chcesz w dpfie resetować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 (edytowane) Niedawno kupiłem B9 190KM , zrobiłem nim około 1200km , codzienne dojazdy do pracy po 15km w jedną stronę i z powrotem, oprócz tego kilka przejazdów po 20-30km, jazda koło domu i już 3 razy zauważyłem że wypala DPF ( podniesione obroty do tysiąca i załączający się wentylator). Z tego 2 razy go nie gasiłem żeby zakończył proces, dziś po dojechaniu do pracy nie miałem czasu aby czekać więc zgasiłem. Po odpaleniu po robocie już nie wypalał. Czy to normalne że tak często wypala? Edytowane 9 Grudnia 2021 przez MiruK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 A kiedy ma Twoim zdaniem na takich krótkich odcinkach zregenerować? 15 km to żaden odcinek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 (edytowane) No tak, w tych temperaturach po 15km to on dopiero co 90 stopni łapie więc się nie dziwie, tak tylko pytam bo nie wiem czy się martwić Szkoda tylko że po niezakończonym wypalaniu po ponownym odpaleniu procedura nie trwa dalej to by go wtedy przegonił autostradą i by był spokuj Edytowane 9 Grudnia 2021 przez MiruK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Jaki przebieg? Ile popiołu olejowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Przebieg 180tyś km, sorki ale jak sprawdzić ten popiół ? Jeśli vcdsem to jestem na etapie jego kupna i będę się doszkalał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Vcds'em w rozszerzonych blokach pomiarowych sterownika silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryciusz Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Jak zgasisz na krótko to dokończy po odpaleniu, u siebie to zauważyłem. Ale jak silnik ostygnie to już nie dokończy. Ja mam 23 km do pracy i żadnych problemów z wypalaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK Opublikowano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2021 (edytowane) W dniu 9.12.2021 o 18:18, Muskel1 napisał: Jaki przebieg? Ile popiołu olejowego? Po 300 kilometrach znów dziś włączyło się wypalanie, nie gasiłem auta i podczas wypalania na wolnych podpiąłem vcdsa i pokazał takie coś Jak to wygląda ? Czy jest źle ? Przebieg 180 tyś. km Edytowane 19 Grudnia 2021 przez MiruK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK Opublikowano 19 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2021 (edytowane) Poczytałem trochę na innych forach i już wiem że tak częste wypalanie w nowszych TDI to norma (300km to jeszcze i tak nie źle), strasze wypalają rzadziej ale potrzebują bardziej restrykcyjnych warunków. Masa popiołu olejowego tez potwierdza ten przebieg. Z tego co znalazłem wartość graniczna masy popiołu to 60g więc mam nadzieje że jeszcze trochę na tym DPFie pojeżdżę Edytowane 19 Grudnia 2021 przez MiruK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryciusz Opublikowano 21 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2021 U mnie wypala tak co 350km, w jedną stronę do pracy mam około 23km. W VCDS pokazuje "Granica zapełnienia: masa popiołu: filtr cząstek stałych 80.000 g" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiruK Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 (edytowane) No właśnie różnie mówią z tą granicą zapełnienia. Jaka wg Was jest granica dla bezproblemowej jazdy dla 2.0 tdi ? Edytowane 22 Grudnia 2021 przez MiruK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remus_kraków Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 (edytowane) Ja jak widzę że mi wypala DPF to po prostu utrzymuję wyższe obroty tak 2500-3500 zwłaszcza w mieści i po około 10 km kończy się procedura i już. Dodam że po skończeniu wypalanie jeszcze przez jakiś czas wentylator pracuje pewnie do momentu jak silnik lub inne podzespoły osiągną zadaną temperaturę. A mam manuala Edytowane 9 Marca 2022 przez remus_kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 W dniu 19.12.2021 o 21:26, MiruK napisał: Poczytałem trochę na innych forach i już wiem że tak częste wypalanie w nowszych TDI to norma (300km to jeszcze i tak nie źle), strasze wypalają rzadziej ale potrzebują bardziej restrykcyjnych warunków. Masa popiołu olejowego tez potwierdza ten przebieg. Z tego co znalazłem wartość graniczna masy popiołu to 60g więc mam nadzieje że jeszcze trochę na tym DPFie pojeżdżę Jezdze 18km do pracy. Niezbyt przejmuje sie DPF, tak samo Ci radze. Jak zauwazam stojac na swiatlach ze obroty kolo 1000 to wiem ze chyba wypala, ale jakos niespecjalnie sie przejmuje czy zdazyl czy nie. Wiele razy juz mialem ze chyba wypalal bo jak zgasilem to wentylatory przez 15min jeszcze chodzily. Zadnych "zlych" objawow pozniej nie zaobserwowalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 (edytowane) Należy tylko zadbać o to, by jeżdząc krótkie odcinki, najpóźniej po 15 kkm zmieniać olej. W czasie aktywnych regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo w celu podwyższenia temperatury spalin do ok. 600°C, co jest niezbędne do wypalenia sadzy. Na dłuższą metę prowadzi to do rozrzedzenia oleju dieslem, gdyż nie wszystko zostaje przepalone. W czasie pasywnych regeneracji nie ma tego problemu ale w takim trybie jazdy macie tylko aktywne regeneracje. Edytowane 9 Marca 2022 przez Muskel1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 1 minutę temu, Muskel1 napisał: Należy tylko zadbać o to, by jeżdząc krótkie odcinki, najpóźniej po 15 kkm zmieniać olej. W czasie aktywnych regeneracji sterownik silnika wtryskuje dodatkowo paliwo w celu podwyższenia temperatury spalin do ok. 600°C, co jest niezbędne do wypalenia sadzy. Na dłuższą metę prowadzi to do rozrzedzenia oleju dieslem, gdyż nie wszystko zostaje przepalone. W czasie pasywnych regeneracji nie ma tego problemu ale w takim trybie jazdy macie tylko aktywne regeneracje. tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryciusz Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 W trasie i 700 km mogę zrobić bez wypalania. A żeby mieć pasywną regenerację to musze jechać około 180km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się