czarekurb Opublikowano 16 Listopada 2019 Opublikowano 16 Listopada 2019 Po wymianie sprzęgła i dwumasy pojwiły się dziwne odgłosy przy zmianie biegów. Mechanik po sprawdzeniu stwierdził że jest luz wzdłużny (czyli nie na panewkach, na boki) wału korbowego, że niby wyrobił się blok silnika i to jest wada tych silników i praktycznie silnik jest do wymiany. Chciałbym się upewnić czy faktycznie coś takiego może wystąpić. Silnik powinien mieć według papierów ok 300 tyś km. Sam samochód jest w dobrym stanie i zastanawiam się co robić liczę na jakieś porady
TomOskroba Opublikowano 16 Listopada 2019 Opublikowano 16 Listopada 2019 CO ON pier**li ZA FARMAZONY ZA PRZEPROSZENIEM. ZMIEŃ MECHANIKA. zrzuć miskę i zdejmij panewki i zobacz w jakim są stanie. dla mnie przy takich przebiegach to profilaktyka. co do hałasów przy zmianie biegów to może sama skrzynia ? poza tym przed wymianą sprzęgła i dwumasy nie było tych 'odgłosów ?'
przem8 Opublikowano 16 Listopada 2019 Opublikowano 16 Listopada 2019 (edytowane) Hahah, a to Ci dopiero Zdradził Ci tajemnicę jak to sprawdził? Edytowane 16 Listopada 2019 przez przem8
czarekurb Opublikowano 16 Listopada 2019 Autor Opublikowano 16 Listopada 2019 Prawda jest taka że sam mam a3 2.0 tdi, ale interesuje się ogólnie mechaniką samochodową i lobię stare dobre samochody a nie jednorazówki które się teraz produkuje. A ten samochód o którym pisałem jest kolegi z pracy. Wiem że sporo w niego zainwestował i jest w naprawdę dobrym stanie technicznym. Dlatego jak mi powiedział o swoich kłopotach, a wiem że to zadbany samochód a kolega się przestraszył i chce go sprzedać to wiedząc o tym jakie opinie ma ten silnik stwierdziłem że pogrzebie na necie i poszukam pomocy u innych. Co do tego silnika to dziś się dopytałem i przy wciśniętym sprzęgle czuje lekkie puknięcia. Przed wymianą sprzęgła tego nie było. Mechanik twierdzi że zdemontował miskę olejową i poruszając wałem korbowym czuje że chodzi wał na prawo i lewo i że to typowa usterka tego silnika. Mi to się w to nie chce wierzyć, przecież wał korbowy nie wyrabia się w bloku silnika żeby były takie objawy, no chyba że to nowoczesna konstrukcja by była gdzie się szuka oszczędności gdzie popadnie. Dziś w żartach nawet zażartowałem że kupie w dobrej cenie od niego ten samochód skoro jest tak uszkodzony. Dlatego znalazłem to forum żeby poczytać porad ludzi którzy mają te samochody bo chciałbym żeby mój 2.0 tdi był tak awaryjny jak silniki 1.8t U siebie miałem już wymienianą głowicę, parę czujników a nie wspomnę o niedomagających pompowtryskach przy zalaniu pechowego paliwa. Czekam aż ktoś potwierdzi że ten mechanik faktycznie ma racje.
TomOskroba Opublikowano 18 Listopada 2019 Opublikowano 18 Listopada 2019 wg mnie nie ma. pierwsze słyszę o luzach na boki. chyba, że już było kiedyś przy nim mocno grzebane, ale nawet wtedy chyba nie bardzo. PO 1 niech zmieni mechanika. przed wymianą sprzęgła nie było problemów a po wymianie są to może ten magik coś popierdzielił ? znaleźć kogoś dobrego i niech się wypowie.
MaTeo85 Opublikowano 18 Listopada 2019 Opublikowano 18 Listopada 2019 Panowie przecież każdy silnik ma coś takiego jak łożysko oporowe wału korbowego. Najczęściej jest to łożysko ślizgów składające się z tak zwanych pół księżyców. Zadaniem tego cuda jest ustalenie pozycji wału korbowego względem bloku (ustalony luz poosiowy wału korbowego). Każdy silnik ma w specyfikacji remontowej podane wartości tego luzu. Jeśli ten luz jest zbyt duży to może być słyszalny hałas podczas wciskania sprzęgła ponieważ wał zmienia "pozycję" mechanik może mieć rację ale ciężko o tym zdecydować jednoznacznie nie widząc pacjenta. Poniżej ETKA online dla uwidocznienia. Oporówka to pozycja 18 Audi A4/Avant (2001 - 2005) - korbowod. lozyskowanie. wal korbowy. > VAG ETKA Online > Nemiga.com NEMIGAPARTS.COM Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online...
TomOskroba Opublikowano 18 Listopada 2019 Opublikowano 18 Listopada 2019 No dobra ale chyba łożysko oporowe widzisz jak zdjemujesz sprzęgło więc skoro po wymianie sprzęgła (pewnie razem z łożyskiem oporowym) zaczęło się tak dziać, a wcześniej było dobrze to raczej mechanik coś przyszponcił
MaTeo85 Opublikowano 19 Listopada 2019 Opublikowano 19 Listopada 2019 Nie, oporówka na sprzęgle to co innego. Oporówka na wale korbowym jest wewnątrz bloku. Wyżej podlinkowałem rysunek z etyki zobacz pozycję 18. Tutaj foto jak to wygląda. Foto poglądowe więc nie wiem z jakiego to silnika. 1
TomOskroba Opublikowano 19 Listopada 2019 Opublikowano 19 Listopada 2019 hmm tak więc jedyne co można stwierdzić na pewno to to, że absolutnie nie jest to wada silników 1.8T, a jeżeli coś takiego się wydarzyło to dziwi mnie czemu po wymianie sprzęgła dopiero ;/
MaTeo85 Opublikowano 19 Listopada 2019 Opublikowano 19 Listopada 2019 Ja tylko chciałem uświadomić kolegę że taka usterka może mieć miejsce i mechanik wcale nie musi się mylić. Czy w rzeczywistości ma rację? Tego nie wiem bo na forum nie widać silnika. Warto było by chociaż znać wartość luzu poosiowego wtedy można coś więcej powiedzieć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się