Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam spory problem z adblue, które uziemiło mi samochód. Powód? Awaria pompy. 

W salonie Audi stwierdzili, że wymiana pompy to z automatu wymiana zbiornika oraz sterownika. Koszt 8k. Jeżeli nie będzie wyjścia to będzie trzeba zabulić. Jednak moje pytanie. Poszukuję zbiornika o numerze 8W0131879AK, ale z moim szczęściem jest niedostępna taka używka. Czy ma ktoś wiedzę czy inne zbiorniki o końcówce np. AE, AC różnią się czymś zasadniczym? Jeżeli mam dobry sterownik, a wymienię sam zbiornik z pompą to powinno to działać? 

 

4C7D6237-75BE-441E-B7B1-7C9760421D0A.jpeg

7ABB85FB-F078-4E35-BB54-90EB1D8C82FB.jpeg

77BA785D-6724-40B5-BD78-5CAD8DBDCBD3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem przed świętami ten sam problem przy przebiegu ok. 57000. Wyskoczył komunikat że usterka AdBlue.  Szczęście że Auto jeszcze na gwarancji.  Ściągali z Niemiec zbiornik ze sterownikiem, wymienili i jest ok.

20191216_181245.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z tym Adblue to nie ciekawa sytuacja,jak maja byc tak czeste ustarki w takich nowych autach.

To chyba jakas usterka ktora moze sie pojawic w kazdym naszym wozidle.:kwasny:

Wiem ze jesli jest wlewany plyn Adblue do zbiornika,najwazniejszye jest zeby nie wpadlo

do srodka zaden brud ani jakis inny specjal.Bo wtedy bedziemy miec klopot:unsure: zawsze.

Ja dolewalem w tamtym tyg.bo mi wyskoczyla ikona ze moge przejechac 2.5tys km 

na tym co mam,dolalem prawie 10L.Ikona zgasla.:thumbup1:

Mam nadzieje ze mi nic nie wyskoczy ze cos padlo:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam A4 b9 2016r 160k przebiegu. Dzisiaj jadąc od klienta najpierw kontrolka jak w temacie o usterce Adblue i o możliwości przejechania 1000km potem brak możliwości uruchomienia silnika. Po zrobieniu około 30km wyskoczył checkengine po skasowaniu błędów engin zgasł a adblue odlicza dalej. Jutro jestem umówiony na serwis zobaczymy co mi powiedzą. Widzę ze to stały już problem nie tylko w b9.

 

W dniu 27.11.2019 o 00:17, Bartek91 napisał(a):

Witam,

Mam spory problem z adblue, które uziemiło mi samochód. Powód? Awaria pompy. 

W salonie Audi stwierdzili, że wymiana pompy to z automatu wymiana zbiornika oraz sterownika. Koszt 8k. Jeżeli nie będzie wyjścia to będzie trzeba zabulić. Jednak moje pytanie. Poszukuję zbiornika o numerze 8W0131879AK, ale z moim szczęściem jest niedostępna taka używka. Czy ma ktoś wiedzę czy inne zbiorniki o końcówce np. AE, AC różnią się czymś zasadniczym? Jeżeli mam dobry sterownik, a wymienię sam zbiornik z pompą to powinno to działać? 

 

4C7D6237-75BE-441E-B7B1-7C9760421D0A.jpeg

7ABB85FB-F078-4E35-BB54-90EB1D8C82FB.jpeg

77BA785D-6724-40B5-BD78-5CAD8DBDCBD3.jpeg

Co udało ci się zrobić z autem? Bo u mnie padła pompa i do wymiany wraz z zbiornikiem koszt z wymiana w serwisie to 6600 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Macieks91 napisał:

Co udało ci się zrobić z autem? Bo u mnie padła pompa i do wymiany wraz z zbiornikiem koszt z wymiana w serwisie to 6600 zl

Nie lepiej to wyłączyć za dużo niższe pieniądze i jeździć dalej ? Wtedy szukać używki i z czasem wymienić i załączyć albo i nie to badziewie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2020 o 10:26, Kodzak33 napisał:

Nie lepiej to wyłączyć za dużo niższe pieniądze i jeździć dalej ? Wtedy szukać używki i z czasem wymienić i załączyć albo i nie to badziewie?

Mnie udało się to wczoraj zrobić wiem jak wiec jakby ktoś potrzebował to pisać auto jeździ hula i skacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Macieks91 napisał:

Mnie udało się to wczoraj zrobić wiem jak wiec jakby ktoś potrzebował to pisać auto jeździ hula i skacze

To podziel się z innymi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu trzeba wymienić mnie wyniosła około 500 nie licząc diagnostyki w serwisie Za nowy zbiornik z pampa zapłaciłem 450 i 50 za komputer. Ale zaczynajac od początku do zdemontowania są lampy tył (bo nie ściągniemy zderzaka) zderzak i nadkole . I praktycznie jak to zdejmiemy to pompa ze zbiornikiem jest na wierzchu 2 śruby 2 nakrętki kostki i przewody i tyle nie jest to skomplikowane jak ktoś potrafi odchodzić się z plastikami zderzaka i tyle. Wszystkiego dowiedziałem się w serwisie. Tam pokierowało mnie co mogę zrobić by nie błądzić. Przy kupnie pompy należy zorientować się czy dana pompa i zbiornik ma ten sam nr katalogowy to wszystko i mnie komunikat o usterce adblue znikł po przejechaniu kilku metrów a check engine skasowałem na kompie i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wikary napisał:

Dopadło i mnie to dziadostwo .

Ale na diagnostyce VCDS-em niema żadnego błędu . 

przy jakim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, mnie dopadł ten problem już jakiś czas temu przy przebiegu gdzieś 130 tyś, pacjent to a4b9 3.0tdi, w serwisie standardowo ceny z kosmosu, więc postanowiłem sobie poradzić z tym jakoś sam, zmieniliśmy oprogramowanie tak by auto nie czytało mogole adblue, wszystko było super do teraz, przebieg 160 tyś, wyglada na to jakby się nie wypalał dpf, strasznie smierdzi z wydechu, i do tego raz zdazyło się ze znikł cały płyn chłodniczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, a4bartekb9 napisał:

Siemka, mnie dopadł ten problem już jakiś czas temu przy przebiegu gdzieś 130 tyś, pacjent to a4b9 3.0tdi, w serwisie standardowo ceny z kosmosu, więc postanowiłem sobie poradzić z tym jakoś sam, zmieniliśmy oprogramowanie tak by auto nie czytało mogole adblue, wszystko było super do teraz, przebieg 160 tyś, wyglada na to jakby się nie wypalał dpf, strasznie smierdzi z wydechu, i do tego raz zdazyło się ze znikł cały płyn chłodniczy 

nie bardzo rozumiem czemu łączysz adblue ze znikającym płynem raczej te dwie rzeczy nie mają nic wspólnego ze sobą, jeśli znika płyn to albo jest gdzieś dziura w obiegu lub pęknięta głowica/uszczelka pod głowicą.. zrób porządną diagnozę po będziesz zaraz szukał  drugiego silnika..  poziom oleju w normie?

 

ps. uzupełnij profil o dane auta

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz problem z DPF, który nie chce się wypalić, to jak najbardziej AdBlue może być winowajcą, a dokładniej problemem może być EGR zapchany skrystalizowanym AdBlue.

Temat dobrze znany w tym modelu.

Edytowane przez michasiek_rwa
Dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, michasiek_rwa napisał:

a dokładniej problemem może być EGR zapchany skrystalizowanym AdBlue

masz jakieś źródło tej informacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...