Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI V6 272KM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, Antro napisał:

Hej!

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego Audi i wpadła mi w oko A4 B9 3.0 272KM 10/2017, przebieg 270kkm

Wyposażenie dosyć bogate i wygląd też niczego sobie ;)

Numer silnika 145245 czyli podatna na problemy z rozrządem, jednak do tej pory nie było problemów.

 

Nie rozrządu tylko wałków. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
6 hours ago, Muskel1 said:

Nie rozrządu tylko wałków. 

Nie wałków tylko wałków rozrządu ;)

Opublikowano
2 godziny temu, Antro napisał:

Nie wałków tylko wałków rozrządu ;)

Dokładnie.

Opublikowano

Nikt nic nie pisze, więc przyjmuję, że silnik działa poprawnie :D

Kolego @Muskel1 pozwolisz, że zadam osobiste pytanie? ;)

Czy jakbyś miał kupić jeszcze raz A4, to kupiłbyś? W sensie czy jesteś zadowolony i nie było jakoś dużo problemów?
Naoglądałem się kanału 'Piter ZróbToSam' o nie trzymających aluminiowych śrubach, zacierających się silnikach z powodu regulatora ciśnienia oleju, stukających wałkach rozrządu ... zastanawiam się czy ktoś miał pecha czy trzeba mieć szczęście, żeby nic nie padło w tym silniku.

 

Opublikowano (edytowane)

Do tej pory miałem tylko wymianę gumek w górnych przednich wahaczach bo miały pęknięcia pomimo (wtedy) tylko 55 kkm. Jestem zadowolony i kupiłbym z pewnością ponownie, bo 2.0 tdi  a 3.0 tdi to ogromna różnica. Jeżdżę już 3 generację A4 z V6 i jestem zadowolony.

Co do regulatora ciśnienia oleju, to jak robiłem program u tunera, to przy okazji dopasował mi ciśnienie oleju, soft skrzyni oraz ściągnął ogranicznik V max. Trzeba się tylko liczyć z tym, że koszta naprawy są dużo wyższe nieżeli w 2.0 tdi. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@Muskel1 dziękuję za opinię!

Opublikowano
8 minut temu, Antro napisał:

@Muskel1 dziękuję za opinię!

:hi:

Opublikowano

Mam takie pytanko, mam dziwny dźwięk na zimnym silniku, na rozgrzanym tego nie ma. Jest to dźwięk podobny moze do przycierajacej się rolki? Ale dochodzi jakby z tyłu silnika? Może być to napinacza? Ten nr TPI 2041591 / 23 mówi o tym napinaczu:

Przede wszystkim sprawdź, czy hałas zmienia się, gdy silnik jest zimny/ciepły i czy tak

 Hałas występuje na biegu jałowym lub na biegu jałowym (do ok. 1500 obr/min).

 • Zatrzymaj silnik

 • Aby rozróżnić hałas, należy wyciągnąć wtyczkę z elektrycznego złącza wtykowego

 do zaworu ciśnieniowego oleju (N428). 

Dzięki temu pompa olejowa pracuje zawsze na wyższym poziomie ciśnienia, nawet na biegu jałowym.

 • Uruchom teraz silnik

 Teraz spróbuj ponownie złożyć skargę klienta z usuniętym zaworem ciśnieniowym oleju

 rozmnażać się.

 Sprawdź, czy hałas zmienia się/poprawia przy odkręconym zaworze (N428), czy w najlepszym razie

 nie jest już zrozumiałe.

 W takim przypadku sprawdź, czy po ponownym podłączeniu zaworu słychać hałas

 można ponownie odtworzyć.

 

Rozumiem że mam odłączyć ten zawór ciśnienia oleju z przodu silnika i wtedy sprawdzić? 

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 11.05.2022 o 05:09, Muskel1 napisał:

Nie rozrządu tylko wałków. 

Gdzie sprawdzić jaki mam numer silnika i jaki zakres numerów miał problemy ? 
Tak jak wyżej czyli 175973  ?

To jest do któregoś msc/roku ?

I dotyczy 218ps czy tego mocniejszego też? Chyba silniki sa identyczne ?

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano
W dniu 26.02.2021 o 07:13, BlackM4mba napisał:

Moim zdaniem nie warto szukać tego silnika z mocą 218KM. Nie będzie dużo lepszy od 2.0 tdi 190KM 400Nm a spalanie wzrośnie.

To zalezy na co patrzysz.

Kultura pracy jest inna - lepsza.

Elastycznosć - też jest lepsza.

To że ma 400NM - czyli tyle co 2.0TDI - nie wiele to znaczy, ale zakres obrotów w jakim ma te 400NM to już przepaść (moim zdaniem).

Zawsze zostaje furtka w postaci chiptuningu - wtedy jest wynik, nieosiągalny dla 2.0TDI.

 

Mi na jeździe próbnej 2.0TDI spalał nieco wiecej niż 3.0TDI podczas regularnego, codziennego użytku.

Nie przypasowało mi Audi, ale akurat na spalanie 3.0TDI jak i jego kulture pracy, nie moge nic złego powiedzieć.

Opublikowano
Godzinę temu, luk_byd napisał:

Gdzie sprawdzić jaki mam numer silnika i jaki zakres numerów miał problemy ? 
Tak jak wyżej czyli 175973  ?

To jest do któregoś msc/roku ?

I dotyczy 218ps czy tego mocniejszego też? Chyba silniki sa identyczne ?

Numer silnika znajduje się na naklejce na lewej pokrywie zaworów (strona kierowcy).  Silniki CRTC, które mogą mieć tę wadę, to numery od 00001-175973. Nie wiem jak się ma sprawa z numerami CSWB. Chyba nawet nie ma oficjalnie TPI dla tego silnika, chociaż ten problem tam także wystépuje

Opublikowano (edytowane)

Dzięki Panowie,

Kupiłem B9 2017r z silnikiem CSWB, zrobiłem program na 280KM i 500NM w VTG na Dorodnej, pytałem tam również o program skrzyni ale powiedzieli, że nie trzeba nic programować, a o pompie oleju nie miałem wtedy pojęcia, oni najwyraźniej również  - 2021r .

Autko śmiga aż miło, olej zmieniam co 200 motogodzin, czasem to tylko 5500km.

Czy ktoś z kolegów może polecić jakiś kompetentny Tuning blisko Warszawy gdzie zrobią mi program pompy oleju i może skrzyni przy okazji?

 

Z góry dziękuję!

Edytowane przez Anon
Opublikowano

500 Nm dla tej skrzyni to wyrok śmierci.

Opublikowano

Mylisz się kolego @Muskel1, mam skrzynię DL501-7Q a one są do 550NM.
Po programie zrobiłem 26kkm i śmiga jak nówka, nie katuje diesla od świateł do świateł, do tego mam 4l benzynę ;)

 

Poproszę o kontakt do dobrego Tunera, dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

A4 B9 ma skrzynię DL382. 

Wrzuć sobie tutaj VIN i poproś o rozkodowanie to się przekonasz.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, Anon napisał(a):

 

Poproszę o kontakt do dobrego Tunera, dziękuję.

Jesteś z W-wy więc uderz do Witka na ul. Mineralną

  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...