Avant03 Opublikowano 30 Listopada 2019 Opublikowano 30 Listopada 2019 Witam wszystkich może ktoś miał podobny problem. Drgania całego samochodu na równej nawierzchni przy 100 km i więcej. Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI 130 koni 2003 rok. Koła wykluczone zawieszenie OK, dwumas nowy, poduszki też ok, półośki wraz z przegubami podmieniałem i dalej to samo. Wibruje jakby koło niewyważone. Drgania Wyczuwalne są tylko na różnej nawierzchni jak buda się nie rusza. Dodam że przy wibracjach jak zgaszę silnik wibracje są dalej. Podejrzewam skrzyni biegów(mechanizm rożnicowy). I stąd moje pytanie czy ktoś miał podobny problem ze skrzynią manualną 5 biegową???
piotrsob1 Opublikowano 30 Listopada 2019 Opublikowano 30 Listopada 2019 (edytowane) Według tego co opisujesz ( drgania występują również gdy jedziesz na luzie z wyłączonym silnikiem ) to nie podejrzewał bym układu napędowego, sprawdź jeszcze raz koła ( felgi i opony ) . Wyważ koła na innej maszynie i przy okazji obejrzyj na jak będą na wyważarce czy opony nie mają bucli Edytowane 30 Listopada 2019 przez piotrsob1
Avant03 Opublikowano 30 Listopada 2019 Autor Opublikowano 30 Listopada 2019 Kolego Koła wykluczone bo na innych(kilku) kompletach jest ciagle to samo...
kuba491 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 W dniu 30.11.2019 o 18:22, Avant03 napisał: Witam wszystkich może ktoś miał podobny problem. Drgania całego samochodu na równej nawierzchni przy 100 km i więcej. Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI 130 koni 2003 rok. Koła wykluczone zawieszenie OK, dwumas nowy, poduszki też ok, półośki wraz z przegubami podmieniałem i dalej to samo. Wibruje jakby koło niewyważone. Drgania Wyczuwalne są tylko na różnej nawierzchni jak buda się nie rusza. Dodam że przy wibracjach jak zgaszę silnik wibracje są dalej. Podejrzewam skrzyni biegów(mechanizm rożnicowy). I stąd moje pytanie czy ktoś miał podobny problem ze skrzynią manualną 5 biegową??? Rozwiązałeś problem? Mam podobny problem.
Avant03 Opublikowano 8 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2019 Niestety jeszcze nie. Wczoraj podmieniłem jeszcze raz jedna półoś,której nie byłem pewny i dalej jest tak samo. Wiec pozostaje skrzynia. Rozmawialem z fachowcem od skrzyn i powiedział że skoro skrzynia nie huczy, nie zgrzyta itp to żeby podmienić mechanizm różnicowy... I teraz juz tylko to mi pozostalo... A co dokładnie dzieje sie u Ciebie kuba491???
piotrsob1 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 W dniu 8.12.2019 o 11:06, Avant03 napisał: Niestety jeszcze nie. Wczoraj podmieniłem jeszcze raz jedna półoś,której nie byłem pewny i dalej jest tak samo. Wiec pozostaje skrzynia. Rozmawialem z fachowcem od skrzyn i powiedział że skoro skrzynia nie huczy, nie zgrzyta itp to żeby podmienić mechanizm różnicowy... I teraz juz tylko to mi pozostalo... A co dokładnie dzieje sie u Ciebie kuba491??? A co się może stać z mechanizmem różnicowym w skrzyni która pracuje bez zastrzeżeń by powodował wibracje wyczuwalne na całym aucie ? Dużo większe prawdopodobieństwo że to np. niewyważona , albo niewycentrowana tarcza hamulcowa . Jakość części w zamiennikach po większości woła o pomstę do nieba....
Avant03 Opublikowano 14 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2019 piotrsob1 nie wiem co mogło sie stać z mechanizmem roznicowym... Po Twojej podpowiedzi podmieniłem dziś tarcze i co? Niestety dalej to samo... Zostaje mi naprawdę podmienić skrzynię i zobaczyć jak będzie na innej...
kuba491 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Opublikowano 19 Grudnia 2019 (edytowane) Avant03 Przy prędkości od około 40km/h zaczyna się jakby ząbkowanie na kierownicy tylko przy jej przekręcaniu A przy wyższych obrotach trzęsie całym autem. Magiel wstawiony po regeneracji. Zawiecha sztywna. Był duży luz na wewnetrznym przegubie po prawej stronie. Wczoraj wymieniłem i bez zmian. Mechanik zauważył że po tej samej stronie jak przykręcasz przegub to ten talerzyk który wychodzi że skrzyni ma właśnie trochę luz. I teraz mam zagadkę. Na forum a6 jest widzę opisany temat ale po wymianie mechanizmów różnicowych chłopaki nadal mają problem.... Edytowane 19 Grudnia 2019 przez kuba491
artur1807 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Mam dokładnie ten sam problem. Wszystko gra i nie trzęsie dopóki nie wjadę na gładki asfalt i wtedy zaczyna telepać. Jednak ja obstawiał bym koła i opony bo na zimowkach są wyczuwalnie mniejsze. Nie mam jak tego sprawdzić dokładnie bo mam tylko 2 komplety kół. Z drugiej strony koła zawsze wyważam co sezon a mam znajomków co jeżdżą szrotami na zajechanych kołach które wyważarki nie widziały x czasu i nic im nie telepie. Sam juz nie wiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się