Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, vvalery napisał:

Oczywiście, że nie będę. Zgodnie z posiadaną książką olej w skrzyni był wymieniony w DE po 58 tyś km. Auto latało trasy.  Jak ktoś chce niech wymienia. Nie znam osobiście żadnej osoby, która miałaby problemy z tą skrzynią. Tak samo jak z wypalaniem Oled TV, wszyscy mówią, a nikt nie widział, też nie znam nikogo, a i sam mam z przelotem 10 tys godzin i nic choć oglądam tvn24. Legenda jednak krąży. ?

Nie demonizowałabym tematu. 
 

Czy może ktoś napisać jak wygląda serwis skrzyni w ASO? 

 

Skąd wy bierzecie te kody 0CK albo 0CL? 

Ja mam u siebie Kod literowy silnika: CYMC Kod literowy skrzyni biegów: QFJ 

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, wampir napisał:

Czy może ktoś napisać jak wygląda serwis skrzyni w ASO? 

 

Skąd wy bierzecie te kody 0CK albo 0CL? 

Ja mam u siebie Kod literowy silnika: CYMC Kod literowy skrzyni biegów: QFJ 

 

 

0ck 0cl to rodzaj akrzyni

Qfj to typ skrzyni

Daj VIN to Ci napisze co jest u Ciebie

Opublikowano

Ale ja mam rozpiskę z ASO po moim numerze vin :) To z niej wkleiłem te dane.

Opublikowano

To skąd to poprzednie pytanie ?

Opublikowano

Bo nie ma tam oznaczenia 0CK, nie wiem czy to jest jakiś znaczek na korpusie skrzyni czy jakiś skrót typu "turbo k03", które nigdzie nie występuję w obiegu  oprócz forum :)

Opublikowano
42 minuty temu, wampir napisał:

Bo nie ma tam oznaczenia 0CK, nie wiem czy to jest jakiś znaczek na korpusie skrzyni czy jakiś skrót typu "turbo k03", które nigdzie nie występuję w obiegu  oprócz forum :)

informacje na temat skrzyn masz w ETCE

skrzynia manual - 0DJ i 0CS

skrzynia stronic Quattro ultra - 0CJ

skrzynia stronic FWD - 0CK

skrzynia stronic z Q - OCL

skrzynia tiptronic - 0D5

 

 

 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

a więc OCL

Opublikowano
W dniu 16.04.2022 o 17:57, vvalery napisał:

Oczywiście, że nie będę. Zgodnie z posiadaną książką olej w skrzyni był wymieniony w DE po 58 tyś km. Auto latało trasy.  Jak ktoś chce niech wymienia. Nie znam osobiście żadnej osoby, która miałaby problemy z tą skrzynią. Tak samo jak z wypalaniem Oled TV, wszyscy mówią, a nikt nie widział, też nie znam nikogo, a i sam mam z przelotem 10 tys godzin i nic choć oglądam tvn24. Legenda jednak krąży. ?

Nie demonizowałabym tematu. 
 

@ vvalery - jaka jest wg Ciebie funkcja filtra? po co w ogóle go ktoś wymyślił?

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, szuwi3 napisał:

@ vvalery - jaka jest wg Ciebie funkcja filtra? po co w ogóle go ktoś wymyślił?

Do filtrowania :banan: Jeżeli wymieniasz olej systematycznie, to wg. producenta nie trzeba go wymieniać. Tak go wymyślili. Mam przejechane 165k i skrzynia pracuje perfekcyjnie.

Edytowane przez vvalery
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, vvalery napisał:

Do filtrowania :banan: Jeżeli wymieniasz olej systematycznie, to wg. producenta nie trzeba go wymieniać. Tak go wymyślili. Mam przejechane 165k i skrzynia pracuje perfekcyjnie.

Tylko weź pod uwagę, że tegoż producenta interesuje tylko okres gwarancyjny, a potem nie będzie widział problemu jak przyjedziesz do niego po np. nową mechatronikę ;)
Filtry są do filtrowania, masz racje. Jednakże ich właściwości z czasem się pogarszają, przez zapychanie porów "syfem", co skutkuje zwiększonymi oporami stawianymi przez owe filtry. Swoją drogą, gdzieś, ktoś, kiedyś wstawił fotę filtra zdeformowanego na kształt beczki.
Wychodzę z założenia że jeśli istnieją już możliwości, aby te filtry zmienić to warto z tego skorzystać. Gorzej nie będzie, a może być tylko lepiej.(co mogę potwierdzić, bo skrzynia chodzi zdecydowanie płynniej) Tym bardziej że koszt z wymianą filtrów jest relatywnie nie wiele większy.

Nie mniej jednak, niech każdy dba o swoje zabawki wedle swojego uznania. Może zdążysz zmienić auto, a z problemami skrzyni będzie się bujał następny właściciel :P

Edytowane przez M4R1O
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, M4R1O napisał:

Tylko weź pod uwagę, że tegoż producenta interesuje tylko okres gwarancyjny, a potem nie będzie widział problemu jak przyjedziesz do niego po np. nową mechatronikę ;)
Filtry są do filtrowania, masz racje. Jednakże ich właściwości z czasem się pogarszają, przez zapychanie porów "syfem", co skutkuje zwiększonymi oporami stawianymi przez owe filtry. Swoją drogą, gdzieś, ktoś, kiedyś wstawił fotę filtra zdeformowanego na kształt beczki.
Wychodzę z założenia że jeśli istnieją już możliwości, aby te filtry zmienić to warto z tego skorzystać. Gorzej nie będzie, a może być tylko lepiej.(co mogę potwierdzić, bo skrzynia chodzi zdecydowanie płynniej) Tym bardziej że koszt z wymianą filtrów jest relatywnie nie wiele większy.

Nie mniej jednak, niech każdy dba o swoje zabawki wedle swojego uznania. Może zdążysz zmienić auto, a z problemami skrzyni będzie się bujał następny właściciel :P

Wrócimy do tematu za parę lat. Myślę, że pokonywane odcinki i obchodzenie się z autem nie robią jakiegoś syfu i spustoszenia w moim przypadku.? W każdym razie Twoja wypowiedź ma sens.?

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Ostatnio robiłem S5 B9 z s-tronikiem,  przebieg 64800km, filtry po wyjęciu nie były czyste.

Po wymianie wszystkich filtrów i oliwy właściciel stwierdził że skrzynia zaczęła lepiej zmieniać biegi.

Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał:

Ostatnio robiłem S5 B9 z s-tronikiem,  przebieg 64800km, filtry po wyjęciu nie były czyste.

Po wymianie wszystkich filtrów i oliwy właściciel stwierdził że skrzynia zaczęła lepiej zmieniać biegi.

Czy używasz gotowego zestawu Meyle ?

Opublikowano

Dyskusja zaczyna chyba zaczyna zataczać koło :)

S5 to auto, które służy do upalania. Tam starty z luncha to pewnie są liczone w dzisiątki w jeden weekend jak trafi na wyjątkowego kata.

W przypadku normalnego użytkownika, który jeździ w weekendowe wypady autem i moc wykorzystuje do sporadycznego wyprzedzania zużycie elementów jest nieporównywalne. 

Inna sprawa to bardzo zazdroszczę wam dostępu do mechanika, który wymieni taki olej i filtry dając gwarancję, że skrzynia faktycznie przeżyje później  dłużej, niż gdyby ten olej został wymieniony w trybie ASO. Filmy na Youtube czy komentarze na forach pokazują, że dla większości ludzi tak wymiana to nadal jest rocket science. 

 

Nawet w tym temacie ludzie piszą, że mechanik im mówi, że wchodzi nieprawidłowa ilość oleju, polecają wymianę dynamiczną lub cytuje "przyjedź pan to się zobaczy".

A już mistrzami siania demagogii to są takie osoby jak ten gość 

 

 

 clickbajtowy tytuł, że niby skrzynia to istna bomba, a wystarczy posłuchać o czym gość mówi:

cytuje "Duża liczba osób zasypuje mnie telefonami, że przy przebiegu 100-120tys km miałem wymieniany olej i auto zaczyna szarpać, szarpania na żabkę.."

Jak widać autor filmu nie wie, że na początku sam przyznał, że problemy wynikają z niewłaściwego serwisu. 

Oczywiście co robi pan z YT? Narzeka na ASO :D Chociaż auta te ASO nie oglądały nawet na obrazku. W większości przypadków to zamęczone diesle, z kosmicznymi przebiegami i niepewną przeszłością po wątpliwej jakości softach.

Także temat do przemyślenia dla tych, którzy chcą oddać auto byle gdzie na serwis albo chcą robić to samemu, bo przecież co tam może być skomplikowanego :)

Na YT sa i lepsi giganci co wymieniająbez żadnego pomiaru temperatury bo po co :)

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
21 minut temu, vvalery napisał:

Czy używasz gotowego zestawu Meyle ?

Wszystko było z ASO, biorę przykład z Nelsona

Opublikowano
4 minuty temu, wampir napisał:

Dyskusja zaczyna chyba zaczyna zataczać koło :)

S5 to auto, które służy do upalania. Tam starty z luncha to pewnie są liczone w dzisiątki w jeden weekend jak trafi na wyjątkowego kata.

W przypadku normalnego użytkownika, który jeździ w weekendowe wypady autem i moc wykorzystuje do sporadycznego wyprzedzania zużycie elementów jest nieporównywalne. 

Inna sprawa to bardzo zazdroszczę wam dostępu do mechanika, który wymieni taki olej i filtry dając gwarancję, że skrzynia faktycznie przeżyje później  dłużej, niż gdyby ten olej został wymieniony w trybie ASO. Filmy na Youtube czy komentarze na forach pokazują, że dla większości ludzi tak wymiana to nadal jest rocket science. 

 

Nawet w tym temacie ludzie piszą, że mechanik im mówi, że wchodzi nieprawidłowa ilość oleju, polecają wymianę dynamiczną lub cytuje "przyjedź pan to się zobaczy".

A już mistrzami siania demagogii to są takie osoby jak ten gość 

 

 

 clickbajtowy tytuł, że niby skrzynia to istna bomba, a wystarczy posłuchać o czym gość mówi:

cytuje "Duża liczba osób zasypuje mnie telefonami, że przy przebiegu 100-120tys km miałem wymieniany olej i auto zaczyna szarpać, szarpania na żabkę.."

Jak widać autor filmu nie wie, że na początku sam przyznał, że problemy wynikają z niewłaściwego serwisu. 

Oczywiście co robi pan z YT? Narzeka na ASO :D Chociaż auta te ASO nie oglądały nawet na obrazku. W większości przypadków to zamęczone diesle, z kosmicznymi przebiegami i niepewną przeszłością po wątpliwej jakości softach.

Także temat do przemyślenia dla tych, którzy chcą oddać auto byle gdzie na serwis albo chcą robić to samemu, bo przecież co tam może być skomplikowanego :)

Na YT sa i lepsi giganci co wymieniająbez żadnego pomiaru temperatury bo po co :)

 

 

W tym sek że od nowości jeździ tym autem ponad 60 letni osobnik którego ciężko posądzić o używanie trybu LC

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

W tym sek że od nowości jeździ tym autem ponad 60 letni osobnik którego ciężko posądzić o używanie trybu LC

:)

Do takiego argumentu to brakuje mi tylko dopisku, że tym s5 jeździ tylko do kościoła minimum 30km w jedną stronę wioskami aby silnik się dobrze dogrzał, ale nie przegrzał, a po dojechaniu na miejsce odpowiednio studzi wszystko po dojechaniu itp.

Nie mam na to kontrargumentu :)

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, wampir napisał:

:)

Do takiego argumentu to brakuje mi tylko dopisku, że tym s5 jeździ tylko do kościoła minimum 30km w jedną stronę wioskami aby silnik się dobrze dogrzał, ale nie przegrzał, a po dojechaniu na miejsce odpowiednio studzi wszystko po dojechaniu itp.

Nie mam na to kontrargumentu :)

 

Zmieniajcie olej i filtry w skrzyni najlepiej co 30tys km bo jak pokazuje przykład 60 latka z S5 co 60tys to za mało.

 

Opublikowano
Teraz, wampir napisał:

:)

Do takiego argumentu to brakuje mi tylko dopisku, że tym s5 jeździ tylko do kościoła minimum 30km w jedną stronę wioskami aby silnik się dobrze dogrzał, ale nie przegrzał, a po dojechaniu na miejsce odpowiednio studzi wszystko po dojechaniu itp.

Nie mam na to kontrargumentu :)

Robi średnio 10000 km rocznie, bo co taki czas przyjezdza na olej w silniku.

Co Ciekawe, przednie klocki wytrzymały 52000 a tylne 38000

Opublikowano
2 minuty temu, wampir napisał:

Zmieniajcie olej i filtry w skrzyni najlepiej co 30tys km bo jak pokazuje przykład 60 latka z S5 co 60tys to za mało.

Ja o tym nie decyduje, tylko klient.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...