Luk Wasky Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) Witam kupiłem a4 1.8t BEX wymieniłem komplet rozrządu paska po czym zleciłem czyszczenie smoka bo na zimnym hałasował klekotał z 3-4 sekundy niestety w misce znajdował się kawałek ukruszonego zęba (zębatka pompy oleju cała). Na dniach mnie czeka pokrywa w góre i sprawdzanie która to zębatka sie uszczerbiła, moje pytanie jest takie: 1. Czy można montować i idzie dostać samą zębatkę czy musze szukać cały wałek? 2. Mechanik zalecił też wymianę popychaczy zaworowych ( mam teraz po czyszczeniu grzechot pół no może sekundowy co widać i słychać na filmie) : 3. Napewno wymienię łańcuch ale nie wiem co zrobić z napinaczem , nie stać mnie narazie zeby kupić oryginał za 2000 zl , a chińszczyzne nie będę montował, jak sprawdzić czy obecny jest ok? może wymiana samych ślizgów? 4. Przejmować się tym klekotem i wymieniać też popychacze? bo to pewnie ich wina że olej ucieka do miski i cyka przez ta chwilę zanim pompa wyrzuci olej na góre. Zalana oliwa to 10w60 Valvoline VR1 Racing Taka lał Niemiec i taką mi polecił dalej zalewać. To jest dobra oliwa czy wrócić do 5 w 40? Proszę o porady i sugestie, na naprawe chciałbym wydać jak najmniej tym bardziej że za chwilę Święta, jeśli coś w ogóle da się obejść czyli szklanki i napinacz ząbek : Edytowane 6 Grudnia 2019 przez Luk Wasky
wrestling1000 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Jeżeli ciśnienie ok nie ma wycieków ani błędu od napinacza to bym nie ruszał tak ma być a raczej jest dopuszczalne. Sprawdź tylko w grupie 93 ile stopni ma być blisko zera.
grubcio1980 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Jeśli grzechocze do 3s to olej i nic nie ruszaj. Ten typ tak ma. Dla pewności sprawdź ciśnienie oleju i w vagu grupę 93 tam pokazuje zmienne fazy. Kurde zapomniałem jaka jest norma, nie chcę cię wprowadzić w błąd. Jeśli cisnienie ok i w kanale 93 norma (zaraz pewnie ktoś przypomni) to grzechotke zostaw w spokoju. Już nie jeden wsadził 2000,a i tak grzechocze.
Luk Wasky Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Proszę oceńcie. Logi robione jeszcze przed wymianą rozrządu http://vaglogi.pl/log-090_093_eI8FR70.html
przem8 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 49 minut temu, Luk Wasky napisał: Zalana oliwa to 10w60 Valvoline VR1 Racing Ten olej nie nadaje się do tego silnika i jazdy na co dzień, nie wspominając już przy odpalaniu w niskich temperaturach. Jak chcesz wymieniać napinacz to kup zwykły bez wtyki za 300zł z febiego i tuner wyłączy Ci w sofcie żeby nie wywalało błędu. To najlepsze i najtrwalsze rozwiązanie w tym momencie, nie ma co bawić się w ślizgi itp. Jak zmienisz lepkość oleju to może grzechot się zmniejszy, a na pewno szybciej nabije ciśnienie w układzie. Popychacze zostaw w spokoju. Edytowane 6 Grudnia 2019 przez przem8
Luk Wasky Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Z tego co sie zdążyłem zorientować to wersje napinacza bez wtyku były motowane w 1.8t ale b5 nie wiem czy do b6 taki podpasuje a do b6 sa tylko z wtykiem
przem8 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 (edytowane) 18 minut temu, Luk Wasky napisał: Z tego co sie zdążyłem zorientować to wersje napinacza bez wtyku były motowane w 1.8t ale b5 nie wiem czy do b6 taki podpasuje a do b6 sa tylko z wtykiem Napinacz pasuje bez wtyki i już kilka osób robiło taki przeszczep i sam będę to robił na dniach w dwóch 1.8t. Trzeba tylko wyłączyć zmienne fazy w sofcie. Zamienniki to gówno, cena za ori to absurd ale jak chcesz na siłę wywalać kupe siana na coś, co jest wymysłem zajebistej "przewagi dzięki technice" to Twój wybór Poczytaj sobie ostatnie strony tematu o napinaczu lepiej to się coś więcej dowiesz, bo na razie błądzisz we mgle Edytowane 6 Grudnia 2019 przez przem8
Emejcz Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 W dniu 6.12.2019 o 15:58, Luk Wasky napisał: niestety w misce znajdował się kawałek ukruszonego zęba (zębatka pompy oleju cała). Ja miałem kupę zębów w swojej misce. Wszystkie pochodziły z wydechowego wałka rozrządu. jak zdejmiesz pokrywę zaworów to zobaczysz w jakim stanie są zębatki. Bzyczenie jest od napinacza. Można zamontować starego typu napinacz za parę stówek i wyłączyć elektryczny element u tunera - ja tak zrobiłem. Rozwiązanie sprawdzone i gwarantuje ciszę. Polecam ten temat, bo wszystko co związane z napinaczem zostało tam powiedziane:
Luk Wasky Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2019 Już sprawdzałem walki oba do wymiany zeby strasznie zajechane. Pokrywa przetarta od rozciągniętego łańcucha dziś zamówię napinacz bez wtyku i zrobię tak jak wszyscy sugerują. Chociaż kusi mnie żeby zostawić ten napinacz Ori tylko czy warto...
Emejcz Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 11 minut temu, Luk Wasky napisał: Ori tylko czy warto Nie warto. W temcie który ci podlinkowałem zostało to dokładnie uzasadnione. Prędzej czy później zacznie hałasować a zysku praktycznie brak. Pamiętaj tylko o odwiedzeniu tunera aby pozbyć się błędu starego napinacza. 13 minut temu, Luk Wasky napisał: uż sprawdzałem walki oba do wymiany zeby strasznie zajechane. Uff. Myślałem, że to u mnie jakiś wyjątkowy przypadek, a jednak nie jestem sam
Luk Wasky Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2019 Dużo płaciłeś u tunera ? Mam auto po programie ale jak wsadziłem serie to muł straszny ma to jakiś związek z rozciągniętym łańcuchem? Też brakowało ci mocy przez te wałki ?
Emejcz Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Nie są to duże kwoty - opłaca się. Zapytaj @Łukasz13 lub @soul87 Sprawdź sobie ustawienie rozrządu na VAG'u w grupie 93. Jak odchyłka od 0 będzie znaczna to wtedy rzeczywiście możesz mieć różnice w mocy. Ja miałem tylko dziwne dźwięki - to co masz na filmie i coś czego nie słyszałem u nikogo innego - a rozciągnięcie łańcucha było niezauważalne. 1
Luk Wasky Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2019 Nie umiem czytać logów która to kolumna ? Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...
Emejcz Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 (edytowane) Ostatnia. Masz '-8'. To jest już spora odchyłka. U mnie po wymianie wałków, łańcucha i napinacza stoi na '+4'. Edytowane 9 Grudnia 2019 przez Emejcz
Luk Wasky Opublikowano 9 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2019 Te -8 może mieć wpływ na moc i kompresję ? Bo bieda 9 bar na każdym cylindrze
Emejcz Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto dłubał już trochę tych silników. Mogę powiedzieć, że u mnie po ogarnięciu smoka/miski/wałków/łańcucha/napinacza zalaniu Motula 5w40 kompresja jest wyższa o prawie 1bar w stosunku do tego co było po zakupie auta. Ile u ciebie wzrośnie to ciężko ocenić. Zacząłbym po prostu eliminować usterki i sprawdzać co się dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się