Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Znowu zima, znowu nie pali


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, sorry że tworzę nowy wątek, nie to proszę go przenieść do jakiegoś innego.

Do sedna Audi kupiona w 2015r w lutym, w marcu wymieniony akumulator bo pierwsze lepsze mrozy i nie odpalał. Co zimę to samo, wystarczyło żeby było okolice 0 i dzień dwa postała i kaplica. W 2017r kupiłem kolejny akumulator, wzmacniany i niestety problem dalej się powtarza, lekki mróz i dziękuje. Dodam że w lato czy ogólnie jak cieplej bez problemu. Teraz już jak były pierwsze przymrozki to były oznaki lekkiego szarpania przy odpalaniu i czułem że znowu będzie to samo no i stało się. W środę jak zostawiłem auto to dziś rano nie odpaliło. Poszło dopiero przez kable, po podłączeniu później pod prostownik pokazało 12,2V. W poprzednią zimę dawałem nawet do elektryka (w Turce koło Lublina jak ktoś może kojarzy) i to przy ówczesnych mrozach ponad -10 i stał tydzień, gość mówił że odpalał normalnie to zacząłem mieć nadzieję jak widać płomienną. Już serio tracę cierpliwość w tym aspekcie. Ktoś mi doradził żeby dać rozrusznik do regeneracji lub po prostu ładować raz w msc. Nie wiem czy gdzieś prąd nie ucieka. W audi była zmieniana skrzynia z automatycznej na manual i nie działa tempomat ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ :)

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia czy nic nie pobiera prądu na postoju. Masz jakiś miernik w domu?

Opublikowano

Najlepiej jakbyś sprawdził jakie jest napięcie aku podczas roruchu. 

Opublikowano

Niestety nie mam miernika ale postaram się załatwić.

Opublikowano

Ładuje od dziś od 11, doszło do 14,3V po czym spadło do 13,1 i teraz utrzymuje się na 13,4V.
 

79192549_2412754492275210_5076237815830806528_n.jpg

Opublikowano (edytowane)

Powinien trzymać min ok 12.5 . Jeśli włożysz go rano do auta i będzie miał ok 12.5 v a samochód bedzie miał problem z rozruchem (będzie ciężko kręcił) to wytargaj rozrusznik i oddaj do regeneracji-koszt niewielki 

Edytowane przez sitar
Opublikowano
57 minut temu, sitar napisał:

Powinien trzymać min ok 12.5 . Jeśli włożysz go rano do auta i będzie miał ok 12.5 v a samochód bedzie miał problem z rozruchem (będzie ciężko kręcił) to wytargaj rozrusznik i oddaj do regeneracji-koszt niewielki 

Czasami wystarczy wyczyścić styk na rozruszniku.

Opublikowano

Mierzyłem miernikiem na spoczynku - pierw 0.81A ale spadło do 0.01A  i 12.9V. Przy maksymalnym obciążeniu skacze od 13,1V do 14,1V. Trochę słabo kręci rozrusznik. Prawdopodobnie alternator do roboty, nie doładowuje wystarczająco. No i rozrusznik też.

Zauważyłem jeszcze że przy odpalaniu gaśnie na chwile radio i zaraz się włącza z powrotem, jest to oznaka czegoś ?

Opublikowano
12 godzin temu, kam5 napisał:

Zauważyłem jeszcze że przy odpalaniu gaśnie na chwile radio i zaraz się włącza z powrotem, jest to oznaka czegoś ?

Jest to oznaka tego że przy rozruchu spada napięcie do tego stopnia, że radio się wyłącza. Ja bym raczej zaczął od rozrusznika - tak jak koledzy radzą.

Co do ładowania to ładowanie na poziomie 14,1V jest OK.

Opublikowano

Zrób rozrusznik powinno pomóc, miałem taki sam przypadek akumulator nowy a w zimie nie chciał palić. Po regeneracji rozrusznika problem zniknął.

 

Opublikowano
W dniu 9.12.2019 o 22:14, kam5 napisał:

Zauważyłem jeszcze że przy odpalaniu gaśnie na chwile radio i zaraz się włącza z powrotem, jest to oznaka czegoś ?

Sprawdź przewód masowy akumulatora, szczególnie jego mocowanie do karoserii pod kątem oporu stawianego dla przepływającego prądu podczas rozruchu silnika.

Opublikowano

Nowy rok przynosi dobre nowiny, problem rozwiązany - szczotki na rozruszniki wymienione i wszystko gra. Szkoda że przez 4 lata dopiero trafiłem na ogarniętego elektryka ale lepiej późno niż wcale ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...