Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B7 2.0 tdi 170km kopcenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam dosyć uporczywy problem z moją b7 mianowicie , na zimnym silniku (do ok 90C) kopci na biało po rozgrzaniu dymienie ustaje choć wydaje mi się że ten smród dymu pozostaje, Wymienione wtryski bo już lały , dpf out, no i problem nie zniknął po czasie dałem mechanikowi się wykazać no i stwierdził że to pokrywa zaworów przepuszcza olej i kopcenie jest przez olej który się spala , pokrywa wymieniona ale kopci dalej stwierdził ze trzeba zrobić ok 1000 km żeby to wszytko się wypaliło i było ok , ale coś mi nie gra bo 200km zrobione i 0 efektu ma ktoś pomysł czy db diagnoza czy to tylko nieogarnięty mechanik bo już mnie zaczyna ta sytuacja wkurzać coś ktoś? 

Opublikowano

hmm.. ja bym obstawiał termostat

Opublikowano
2 godziny temu, Pudels napisał:

Olej się spala przez pokrywę zaworów ? Lepiej już temu mechanikowi auta nie zostawiaj do naprawy.

stara przepuszczala i teraz z 800 km zanim to co tam sie zebralo sie wypali pokrywa nowa 

Opublikowano
27 minut temu, ori52 napisał:

hmm.. ja bym obstawiał termostat

termostat ? a jakto możliwe ? 

Opublikowano

MIałem kiedys w golfie taki przypadek ze kopcił mi na biało jak był zimny ktos mi polecił zebym wymienił termostat, wymieniłem i przestał kopcic. Nie wiem czy za szybko sie otwierał czy co ale był przyczyną kopcenia. Chociaż moje BRD w takie pogody jak teraz sa tez na biało przykapca jak zimna ale mysle ze to naturalne bo nie ma jakies porazki z iloscia dymu. 

Opublikowano
10 godzin temu, ori52 napisał:

MIałem kiedys w golfie taki przypadek ze kopcił mi na biało jak był zimny ktos mi polecił zebym wymienił termostat, wymieniłem i przestał kopcic. Nie wiem czy za szybko sie otwierał czy co ale był przyczyną kopcenia. Chociaż moje BRD w takie pogody jak teraz sa tez na biało przykapca jak zimna ale mysle ze to naturalne bo nie ma jakies porazki z iloscia dymu. 

u mnie to dosyć przykapca ale olej jest ok uszczelka ponoć też

Opublikowano

Zobacz termostat, nowy okolo 30 zl kosztuje a napewno nie zaszkodzi. 

Opublikowano
4 godziny temu, ori52 napisał:

Zobacz termostat, nowy okolo 30 zl kosztuje a napewno nie zaszkodzi. 

18 godzin temu, ori52 napisał:

ale co on ma wspólnego z ostrym kopceniem ?

Opublikowano

Coś musi miec wspólnego skoro kiedys u mnie w golfie winił za kopcenie. Może u ciebie jest coś innego ale 30 zł to nie majątek zeby wymienic i sprawdzić niż wydać duzo wiecej kasy u mechanika który wymienia pokrywe zaworów która nie ma nic wspólnego z kopceniem :facepalm:

Opublikowano
12 godzin temu, ori52 napisał:

Coś musi miec wspólnego skoro kiedys u mnie w golfie winił za kopcenie. Może u ciebie jest coś innego ale 30 zł to nie majątek zeby wymienic i sprawdzić niż wydać duzo wiecej kasy u mechanika który wymienia pokrywe zaworów która nie ma nic wspólnego z kopceniem :facepalm:

jak nie ma nic wspolnego , wydaje mi się że prędzej ta pokrywa ktora do odmy przepuszcza oleej ma z dymieniem niż termostat no ale sprawdzimy

 

Opublikowano

Ja bym tu raczej nie stawiał na termostat tylko przyjrzał  bym się ilości oleju w dolocie lub sprawdził czy turbo nie puszcza oleju od strony gorącej . Miałem podobny problem  ,turbo puszczało minimalnie do wydechu i przykopcał na biało jak był zimny ,po wymianie turbo problem ustąpił 

Opublikowano

to ja już sam nie wiem ile jeszcze tych opcji jest wtryski wymienione pokrywa uszczelka jest dobra a problem jak byl tak jest ... 

Opublikowano

A sprawdzałeś pokrywę ? wymieniłeś na nową (ori) Jesteś pewien za nią ? odpinałeś rurkę od odmy-rura ssąca turbo  i jeździłeś z zaślepionym jej wlotem jdo rury ssawnej turbo? Skoro za wtryski jesteś pewien a kopci Ci na biało i śmierdzą spaliny to jest spalany ewidentnie olej tylko trzeba ustalić jego wyciek i spalanie Wiadomo ze tu ludzie różne rzeczy wypisują a to Ty decydujesz czy to prawda czy fałsz i czy to sprawdzisz sobie sam czy nie Takie jest forum  Kolego :)

Opublikowano
6 minut temu, OLIVER napisał:

A sprawdzałeś pokrywę ? wymieniłeś na nową (ori) Jesteś pewien za nią ? odpinałeś rurkę od odmy-rura ssąca turbo  i jeździłeś z zaślepionym jej wlotem jdo rury ssawnej turbo? Skoro za wtryski jesteś pewien a kopci Ci na biało i śmierdzą spaliny to jest spalany ewidentnie olej tylko trzeba ustalić jego wyciek i spalanie Wiadomo ze tu ludzie różne rzeczy wypisują a to Ty decydujesz czy to prawda czy fałsz i czy to sprawdzisz sobie sam czy nie Takie jest forum  Kolego :)

 mechanik sprawdzał i powiedział że pokrywa przypuszczała olej i to kopci bo się spala i trzeba pojezdzić z ok 1000 km zanim to co się zebrało się wypali a jak dalej to na reklamacje przyjechać ale mi się wydaje że gdyby to było to to po 200km jakiś efekt już powinnien być a kopci tak jak kopcił  

Opublikowano

Czyli pokrywa to raczej  była błędna diagnoza  Oczywiście ze po takim przebiegu już powinno ustąpować kopcenie  

Jeśli coś robisz przy aucie sam to ja bym odkręcił katalizator zaraz za turboi odsunął na bok i odpalił silnik i zobaczysz czy kopci czy nie  czy dym jest ze silnika czy z wydechu jak Ci mechanik powiedział . zobaczysz czy turbo od strony gorącej jest suche czy mokre bo jak mokre to już bedzie wszystko wiadomo...

Opublikowano
1 godzinę temu, OLIVER napisał:

Czyli pokrywa to raczej  była błędna diagnoza  Oczywiście ze po takim przebiegu już powinno ustąpować kopcenie  

Jeśli coś robisz przy aucie sam to ja bym odkręcił katalizator zaraz za turboi odsunął na bok i odpalił silnik i zobaczysz czy kopci czy nie  czy dym jest ze silnika czy z wydechu jak Ci mechanik powiedział . zobaczysz czy turbo od strony gorącej jest suche czy mokre bo jak mokre to już bedzie wszystko wiadomo...

powiedzial ze jesli po ok 800 km nie ustanie wracac na reklamację tylko lipa bo pokrywa nowa a za cene pokrywy juz turbo by bylo ... ale jesli to nie bedzie to to sobie pokrywę może wziąc  starą mam i za cene tej pokrywy turbo niech robi

Opublikowano

Dobrze by było byś sobie niektóre rzeczy posprawdzał sam byś  wiedzieć już co i jak ale chyba nie bardzo masz warunki do tego Moze masz jakiego kolege z warsztatem-garażem co ma narzędzia i troche pojęcia o tym byś podjechał . Bo sam widzisz jak mechanicy podchodzą do sprawy . No i za darmo tego nie robią ..Dobrze ze chociaż Ci powiedział przyjechać na reklamację 

Opublikowano
47 minut temu, OLIVER napisał:

Dobrze by było byś sobie niektóre rzeczy posprawdzał sam byś  wiedzieć już co i jak ale chyba nie bardzo masz warunki do tego Moze masz jakiego kolege z warsztatem-garażem co ma narzędzia i troche pojęcia o tym byś podjechał . Bo sam widzisz jak mechanicy podchodzą do sprawy . No i za darmo tego nie robią ..Dobrze ze chociaż Ci powiedział przyjechać na reklamację 

myślałem ze mechanik dobry no bo bratowi auto robił parę lat zawsze było wszystko ok a z moim to cyrki jakieś, niestety nie mam możliwości by sprawdzić samemu  ,  ale skoro pokrywa to niee to to gadam niech mi montuje starą tą niech sobie bierze a za tę kase co robił pokrywę niech robi turbo , a jak nie to trzeba to jakoś prawnie zalatwić bo tak się mijać z celem to też no nie może być 

Opublikowano

No tak ..Ale nim podejmie decyzję o regeneracji turbo to by go trzeba było sprawdzić czy faktycznie to jest to ...By potem się nie okazało tak jak z pokrywą 

Ja podejrzewam turbinę bo miałem podobny przypadek u siebie z tym kopceniem i puszczaniem białego dymu na zimnym  ..Zobaczysz co ci powie ..Powodzenia...:hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...