pulpecik Opublikowano 11 Stycznia 2020 Opublikowano 11 Stycznia 2020 (edytowane) 16 minut temu, k232 napisał: Gość mówił, że jakiś świst w alternatorze słyszy Polał pasek wodą choćby? Czasem można w ten sposób cały osprzęt niemal "naprawić" Nawet sztuczki robiłem jak się zorientowałem, że "stukanie chyba panewki" czy "wyje łożysko altka" to pasek. Mówiłem, że bez rąk naprawię, prosiłem o wodę(że pić się chce) i kazałem stanąć poza widocznością "podmaszcza". Ręce nad maskę, odliczanie palcami i z ust puszczam nieco wody na pasek. Zalega cisza Taki żarcik, a serio to paski osprzętu mogą dziwne odgłosy dawać. Spadek napięcia na kablach... Masy, styki. Duże prądy - duże wymagania. Czasem zaklepane końcówki kabli w rurce potrafią zaśniedzieć i walka z czyszczeniem styków/przyłączy będzie daremna. Jakie masz napięcie na klemach przy wyłączonym co się da(podczas pracy silnika) i z obciążeniem? Zakładam, że mierzyli przy alternatorze i potem na klemach skoro stwierdzili, że spadek dotyczy kabli, a nie samego alternatora? Edytowane 11 Stycznia 2020 przez pulpecik
k232 Opublikowano 11 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2020 To już mnie nie obchodzi, regenerowali alternator i dalej jest coś nie tak więc niech poprawiają dalej. Najpierw przyłożył miernik do akumulatora i na włączonym silniku bez obciążenia pokazało 13.9 więc stwierdził, że faktycznie szału nie ma. Później zaczął mierzyć na alternatorze już z obciążeniem i tak jak pisałem wcześniej słyszał świst i zobaczył spadek prądu. Z obciążeniem na alternatorze było 13.8 a na akumulatorze 13.6.
Dev Opublikowano 12 Stycznia 2020 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Daj plusa i minusa bezpośrednio z alternatora do akumulatora i zobacz co sie dzieje.
k232 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2020 32 minuty temu, Dev napisał: Daj plusa i minusa bezpośrednio z alternatora do akumulatora i zobacz co sie dzieje. Na razie nic nie będę robił, we wtorek oddaję alternator do ponownej naprawy i później będziemy myśleć dalej ?
k232 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2020 Wymieniony mostek + wymienione kable bo były przetarte i ładowanie na obciążeniu 14.2 więc jest jak powinno być, w końcu..
Przemek.1997 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Opublikowano 31 Stycznia 2020 W dniu 16.01.2020 o 17:29, k232 napisał: Wymieniony mostek + wymienione kable bo były przetarte i ładowanie na obciążeniu 14.2 więc jest jak powinno być, w końcu.. SIemka, mam u siebie podobny problem, z tym że na aku jest ładowanie 13,2V na obciążeniu a na samym alternatorze 14,2V. Które kable wymieniałeś?
k232 Opublikowano 1 Lutego 2020 Autor Opublikowano 1 Lutego 2020 11 godzin temu, Przemek.1997 napisał: SIemka, mam u siebie podobny problem, z tym że na aku jest ładowanie 13,2V na obciążeniu a na samym alternatorze 14,2V. Które kable wymieniałeś? To Ci co mi regenerowali alternator mówili że w środku w alternatorze jakieś kabelki wymienili bo były przetarte.
Przemek.1997 Opublikowano 1 Lutego 2020 Opublikowano 1 Lutego 2020 (edytowane) 50 minut temu, k232 napisał: To Ci co mi regenerowali alternator mówili że w środku w alternatorze jakieś kabelki wymienili bo były przetarte. A oki, myślałem że gdzieś na budzie. U mnie dzisiaj sprawdzałem masę przy aku, wyczyściłem, zakręciłem i próba. Powłączałem wszystko co się da i napięcie na alternatorze 14,2V a na aku 13,2V, w dodatku plusowa klema na aku zaczęła się grzać no i oba kable plusowe (ten od aku do altka i od aku do kompa chyba) też były dobrze ciepłe w okolicy aku. Edytowane 1 Lutego 2020 przez Przemek.1997
k232 Opublikowano 1 Lutego 2020 Autor Opublikowano 1 Lutego 2020 40 minut temu, Przemek.1997 napisał: A oki, myślałem że gdzieś na budzie. U mnie dzisiaj sprawdzałem masę przy aku, wyczyściłem, zakręciłem i próba. Powłączałem wszystko co się da i napięcie na alternatorze 14,2V a na aku 13,2V, w dodatku plusowa klema na aku zaczęła się grzać no i oba kable plusowe (ten od aku do altka i od aku do kompa chyba) też były dobrze ciepłe w okolicy aku. Jedź do gości co regenerują i fajnie wszystko sprawdzą a jak coś będzie nie tak to Cię umówią na termin i zrobią na miejscu bez szukania mechaników ?
Przemek.1997 Opublikowano 1 Lutego 2020 Opublikowano 1 Lutego 2020 52 minuty temu, k232 napisał: Jedź do gości co regenerują i fajnie wszystko sprawdzą a jak coś będzie nie tak to Cię umówią na termin i zrobią na miejscu bez szukania mechaników ? Ty jesteś z moich okolic, gdzie oddawałeś auto?
k232 Opublikowano 1 Lutego 2020 Autor Opublikowano 1 Lutego 2020 Batalionów chłopskich przy stacji benzynowej źródełko w Rzeszowie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się