Pawelekgit Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Witam. Posiadam 1.6 AHL. Audi z przebiegiem oryginalnym 140 000km od pierwszego właściciela za grosze w Niemczech znajomy starszy Pan. Nieważne. Otóż falują mi obroty i potrafi zgasnąć. Gaśnie na zimnym tylko. Dzieję się to na gazie i na benzynie. Gaz niedawno założyłem jakieś 3 miesiące temu BRC zaraz po zakupie auta. Sprawa wygląda tak, że jeździłem z miesiąc czasu po Niemczech po jego zakupie i kurcze chyba nie gasł mi w ogóle. Nie jestem w stanie sobie przypomnieć. To mogłoby być ważne w kontekście tego, że to przez gaz te problemy. Czy winowajcą może być przepustnica bądź sonda lambda? Odwieczna zagadka. Może powiem co zrobiłem w tym aucie po jego zakupie, bo przebieg mały, ale ze względu na wiek parę rzeczy było do roboty: -Pod LPG założone nowe przewody plus świece Beru, -Był walnięty czujnik Halla i wymieniłem na czujnik Delphi, -Wymieniona chłodnica bo się grzał trochę, -nowy czujnik temperatury płynu chłodniczego, - wszystkie filtry nowe, -alternator po wymianie łożysk i nowy regulator napięcia, Nie wiem co tam jeszcze istotnego w kontekście usterki. Jeśli winowajcą jest instalacja LPG to jaki może być tego powód? Jeśli to przepustnica to chciałbym zadać konkretne pytanie: czy w AHLu można czyścić przepustnicę i to pomaga, czy w tym wypadku to nic nie daje bo psuje się od strony elektronicznej? Chłop mechanior mówił mi, że to trzeba wymieniać na nowe bo tam się elektryka psuje. jaka elektryka? Jakie inne przyczyny mogą być? Czasami mi podgasa jak skręcam na parkingu prawie w miejscu to go tłamsi tak samo ruszanie z niskich obrotów bez dodawania gazu praktycznie. Proszę o wskazówki. Pozdrawiam
adioss995 Opublikowano 23 Stycznia 2020 Opublikowano 23 Stycznia 2020 (edytowane) proponuje sprawdzić przepływomierz weź najlepiej odepnij wtyczke od niego i odpal auto zobacz wtedy wgl jakies błedy masz? podpinałeś pod kompa ? Edytowane 23 Stycznia 2020 przez adioss995 1
Pawelekgit Opublikowano 23 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2020 (edytowane) Dziękuję za zainteresowanie. Sytuacja wygląda tak, że chyba z raz miałem błąd z sondą lambda jak go kupiłem, ale po usunięciu do tej pory się nie pojawił. Umknęło to mojej uwadze. Mówię, nie jestem fachowcem. W niektórych mechanicznych sprawach coś ogarniam, w innych mniej. W jaki sposób zareaguje auto jak odepnę przepływomierz? Na dzień dzisiejszy auto żadnych błędów nie wykazuje. Edytowane 23 Stycznia 2020 przez Pawelekgit
adioss995 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Opublikowano 24 Stycznia 2020 jak odepniesz kiedy auto jest zapalone powinny zafalować obroty i tyle 1
Pawelekgit Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2020 Rozumiem. Najważniejsze w tej kwestii pytanie dla mnie. Prosiłbym o odpowiedź: czy w tym silniku tj. AHL jeśli kuleje przepustnica to jedyną opcją jest wymiana na nową, czy w tym modelu przepustnicę wystarczy wyczyścić i to pomaga?
adioss995 Opublikowano 24 Stycznia 2020 Opublikowano 24 Stycznia 2020 (edytowane) Różnie może być może jest zawalona nagarem i wystarczy wyczyścić a może coś się uszkodzilo w mechanizmie a czy twój mechanik przeprowadził adaptację tej przepustnicy i czy się udało Jeżeli wywaliło ci błąd od sondy to winny może być przepływomierz bo np daje za dużo powietrza i komputer koryguje dawkę paliwa i może dlatego wywaliło sondę że mieszanka np za bogata jest Może być jakaś nieszczelność w układzie Odpinales ten przepływomierz była jakaś zmiana w pracy silnika czy brak Edytowane 24 Stycznia 2020 przez adioss995 1
Pawelekgit Opublikowano 24 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2020 Dziękuję Ci raz jeszcze za zainteresowanie i pomoc. Jutro jadę do kumpla on się na tym zna, będziemy sprawdzać co to może być. Zaczniemy od sondy, jak nie to, chyba najlepiej zdemontować przepustnicę i wyczyścić ją na stole a nie psikając jakimś specyfikiem. Dam znać co i jak. Przepływomierz to chyba też nie najtańsza rzecz?
adioss995 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Niestety nie ale jeśli był by to przepływomierz to tylko oryginał ja bym szukał jakiejś używki jak coś
Pawelekgit Opublikowano 8 Lutego 2020 Autor Opublikowano 8 Lutego 2020 Witam. Tak wyszło z pewnych przyczyn, że dopiero teraz zabieram się za ten temat. Posiadam takie błędy na kompie. Dodam tylko, że czujnik halla jest nowy marki Delphi. Czy w takim razie tylko oryginał? A wracając do głównego tematu, jestem teraz przekonany, że problem z obrotami jest od założenia gazu.
Langista Opublikowano 8 Lutego 2020 Opublikowano 8 Lutego 2020 Jak masz nowy czujnik i dalej błąd wywala to sam sobie odpowiedz. Wielokrotnie tutaj wałkowany temat z czujnikami, a mianowicie tylko oryginały z ASO lub odpowiedniki tej samej firmy, reszta to loteria i moim zdaniem pieniądze w błoto. Czujnik możesz zareklamować, może hajs zwrócą.
Pawelekgit Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Opublikowano 11 Lutego 2020 A może być problem z czujnikiem przy źle ustawionym rozrządzie? Albo taką blaszką z której czujnik czyta położenie wału? Zapomniałem jak to się nazywa. I mam prośbę: podałby mi ktoś numery oryginalnych części jeśli chodzi o czujnik halla i sondę lambda?
lukmechanik Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 czujnik polozenia wałka rozrzadu 06A 905 161B BOSCH sonda lamda BOSCH 0 258 003 478
Pawelekgit Opublikowano 11 Lutego 2020 Autor Opublikowano 11 Lutego 2020 Dziękuję za szybką odpowiedź. Czyli poniższe części są oryginalne i pasujące do mojego samochodu? Sonda lambda BOSCH 0 258 003 478 WWW.UCANDO.PL Sonda lambda BOSCH 0 258 003 478 Czujnik pozycji wałka rozrządu BOSCH 0 232 101 031 WWW.UCANDO.PL Czujnik pozycji wałka rozrządu BOSCH 0 232 101 031
lukmechanik Opublikowano 11 Lutego 2020 Opublikowano 11 Lutego 2020 6 minut temu, Pawelekgit napisał: Dziękuję za szybką odpowiedź. Czyli poniższe części są oryginalne i pasujące do mojego samochodu? Sonda lambda BOSCH 0 258 003 478 WWW.UCANDO.PL Sonda lambda BOSCH 0 258 003 478 Czujnik pozycji wałka rozrządu BOSCH 0 232 101 031 WWW.UCANDO.PL Czujnik pozycji wałka rozrządu BOSCH 0 232 101 031 Dokladnie jak mowisz sam ostatnio wymienialem ten czujnik halla i dobrze ze rozebralem bo okazalo sie ze mam rozrzad przestawiony
Pawelekgit Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 Witam. Okazało się, że byk rozrząd przestawiony i przez to pokazywało pozostałe błędy. Po przestawieniu o 1 ząbek wszystko ustało i spalanie się zmniejszyło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się