Jump to content
2 2
A4 B6 Multi

Wycie podczas skręcania kierownicy A4 B6 3.0 v6

Recommended Posts

Witam wszystkich.Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Wyje wspomaganie podczas skręcania kierownicą w miejscu jak i podszas jazdy szczególnie przy malej prędkości.Co ciekawe przy skręcie w lewo wyje o wiele głośnej niż w prawo.Dzwięk dochodzi ewidentnie z przodu auta z okolic pompy silnik 3.0 v6 pompa z góry pod cewką na środku.Po wymienia pompy na ori używkę i zalaniu Ori plynu G00400 wycie dalej występuje.Co może być problemem jak nie pompa i płyn?
Z góry dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra pompa wymieniona płyn wymieniony, a jego stan sprawdzany jest ? ja miałem taki objaw ostatnio i mi po prostu ciekło z węża...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, TomOskroba napisał:

no dobra pompa wymieniona płyn wymieniony, a jego stan sprawdzany jest ? ja miałem taki objaw ostatnio i mi po prostu ciekło z węża...


Przed i po wymianie stan płynu jest ok i go nie ubywa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu wymieniłeś na kolejną już zużytą pompę i będzie wyć. Nie wierz w ogłoszenia o regenerowanych pompach, ich się nie regeneruje z powodu braku części zamiennych. Ja mam akurat z SKV, troszkę słabsza jak Ori i słyszalna, ale nowa i nie kosztuje tyle co Ori.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozbierz pompę i zobacz jej stan, nie możesz mieć tam ani jednej ryski i nadpalonych elementów (kolor siny)

budowa jest bardzo prosta nie masz czego się obawiać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic mu to nie da, na bank będą ryski jak u mnie.

IMG_20191228_150456.jpg

I wcale nie jest to takie proste, bo jak płytki z wirnika wypadną, to nie łatwo jest to później do kupy poskładać, ja miałem nie mały problem aby wałki z łożyska się ułożyły przy składaniu do kupy, dopiero za 3-cim razem żaden wałek nie wyskoczył i nie blokował domknięcia obudowy.

IMG_20191228_150401.jpg

Edited by Langista

Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

uu, ta pompa nieźle ucierpiała...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No powiem Ci nie wiem, kupiłem auto i kilka km przy jeździe testowej zrobiłem, i było cichutko, po kupnie przejechałem kilka km i już zaczynały się ciche wycia przy skrętach na parkingu, a po tygodniu już się rozszalało i musiałem pompę wymienić.

Edited by Langista

Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2020 o 20:05, Langista napisał:

Po prostu wymieniłeś na kolejną już zużytą pompę i będzie wyć. Nie wierz w ogłoszenia o regenerowanych pompach, ich się nie regeneruje z powodu braku części zamiennych. Ja mam akurat z SKV, troszkę słabsza jak Ori i słyszalna, ale nowa i nie kosztuje tyle co Ori.

Pompa nie była regenerowana,ja ich nie uznaje w żadnym wypadku.Po przebiegu 140tys PRAWDZIWEGO.Widziałem auto, to było jak nowe w środku.I coś mi się nie chce wierzyć że już zajechana...

Zauważyłem że wyje najbardziej jak dodaje gazu i kręcę kierownicą,bo w miejscu na zimnym praktycznie nie słychać.A może być pasek ,albo łożysko alternatora/kompresora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to jest właśnie odgłos padniętej pompy. Nie wierz w brednie że jakieś auto miało 140k nalotu, nie ma takich, nie w takim wieku, to po pierwsze.

Po drugie nawet 140k nalotu bez zmian oleju wspomagania wykończy nową pompę, a Niemcy nie bawili się w wymiany takich olei jak wiedzieli że to układ zamknięty (dokładnie to samo było ze skrzynią i tylnym dyfrem).

 

Przerabiałem to i powiem Ci tylko tyle : jak bardzo głośno wyje i nie daje ciśnienia na wspomaganie, to wymień, jak wyje i daje jeszcze wspomaganie, to jeźdij aż padnie, w tedy wymienisz na nową, o ile nie zatrzesz opiłkami z pompy maglownicy.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszkodzony przewód ciśnieniowy między pompą, a maglem też powoduje wycie pompy. Jak kolejna pompa wyje to się tym zainteresuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko w tedy miałby wyciek oleju do wspomagania, a jak pisał nic mu nie ubywa.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieprawda. Jak będzie rozwarstwiony w środku przewód to zaburza ciśnienie i wyje pompa. Częsty przypadek w tych wynalazkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie miałby w tedy też pęcherzyków powietrza w zbiorniczku podczas  pracy pompy?

Można też ewentualnie sprawdzić czy sitko jest drożne.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam problem z tym że podczas skręcania wyje mi auto. Tylko że ja wymieniłem rozrząd wszystkie rolki napinacze oraz pompę wspomagania. Wszystko nowe. Płynu mi nie ubywa i zastanawiam się czy to czasem nie będzie magiel do wymiany 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompę wspomagania na jaką wymieniłeś? Z tego co wiem tylko Ori nie wyją, każdy inny zamiennik już tak.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

PI0306 GENERAL RICAMBI  

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to już wiesz skąd wycie. Czy wymieniając płyn do wspomagania zwróciłeś uwagę jakiego był koloru? Czy płukałeś układ?


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że wszystko było sprawdzane. Robione u mechanika ja się sam za to nie brałem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jakiego koloru masz płyn do wspomagania. Najlepiej wytrzyj bagnet o ręcznik papierowy (toaletowy papier za drogi teraz:D)


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknę jutro. Dam znać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Langista napisał:

Sprawdź jakiego koloru masz płyn do wspomagania. Najlepiej wytrzyj bagnet o ręcznik papierowy (toaletowy papier za drogi teraz:D)

Dolałem odrobinę płynu i jak ręką odjął. Na bagnecie było prawie max. Teraz jest lekko ponad i zero dźwięków wydawanych przez pompę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jakiego był koloru..


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zerknąłem bo to w trasie dolewałem i nie miałem żadnego papieru przy sobie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkopuje temat. 

Pojeździłem trochę  i znowu zaczyna się wycie. Sprawdziłem kolor płynu (zielony). Płynu nie ubywa nic 

Nie wiem czy zmienić płyn na jakiś bardziej gesty czy co? Zalany był Febi. 

 

Czy może to już pora na poszukiwanie maglownicy? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio ktoś też miał problem z wyciem i pomogła mu wymiana węża idącego z pompy do maglownicy, często padają swoją drogą.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.05.2020 o 15:37, Lockheedhunter napisał:

Nie wiem czy zmienić płyn na jakiś bardziej gesty czy co? Zalany był Febi. 

Oczywiście, że zmienić. Na oryginalny z ASO. Koszt 95 zł za opakowanie 1 litr.

Niestety prawdopodobnie wymiana płynu juź pewnie na wiele nie pomoże, i czas zacząć szukać przyczyny, ale próba nie strzelba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymienię przewód o którym pisali wcześniej do tego płyn na nowo też ogarnę i zobaczymy. Kwit na pompę mam. Jak coś to na gwarancję pójdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Lockheedhunter napisał:

Wymienię przewód o którym pisali wcześniej do tego płyn na nowo też ogarnę i zobaczymy. Kwit na pompę mam. Jak coś to na gwarancję pójdzie

Jak już wymieniasz przewód, to daj nowy zawór (śruba) i podkładki, w miejsce łączenia przewodu z maglownicą.

Jeśli miałbyś kłopot ze znalezieniem, to ja kupiłem tu https://auto-plus.pl

 

Edited by Jack0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz może jakieś nr tych podkładek i tego zaworu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...