Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie mam problem, samochod wchodzi w wibracje i drży przy prędkości 120-140 dalej już tak nie czuć ale to nie znaczy że nie ma wibracji

Samochod ma wyważone koła, nowe tarcze nowe klocki i opony wiec wykluczam te sprawy

prosze o jakieś porady gdzie szukać dalej!?

Opublikowano

To dla tego chcesz go sprzedać :decayed:

Opublikowano

To mój prywatny

Opublikowano

Witam

Czytając cały wątek posiadam również takie same objawy jak koledzy wyżej pomimo ze mam B7 od prędkości 100 zaczyna bić kierownica od 110-145 auto wpada w rezonans czy jest możliwość założenia większych tulei wahacza do B7 dodam że jestem po zmianie tarcz,piast,wyważeniu kół zmianie kół na może jak koledzy piszą rzeczywiście problem tkwi w tulejach?

Opublikowano

U mnie pomogło powtórne wytwarzanie kół tzn tydzien wcześniej wywarzalem a mimo to po tygodniu okazało sie ze znów trzeba wywazyc koła , pamiętajcie także ze opony są ważne jak stare albo ząbkowane wywalić , wystarczy ze maja lekka deformacje i drży

Opublikowano

Ktos poradzil sobie z problemem ??

Opublikowano

Witam kolegów

U mnie drgania występują niezależnie od pory roku i typu opon.

Męczy mnie to od daty zakupu, czyli od 4lat i wielu macherów rozkładało ręce co to może być ( nawet kierownik dobrego nieautoryzowanego serwisu)

Wszystkie możliwe roboty przy felgach, oponach wykonałem.

Zauważyłem zależność od temp. zewn. Przy niskich temp., tzn. poniżej 15 st. C objawy nasilają się od ok 70 km/h, a przy 140 km/h są nie do przyjęcia i zdecydowanie wymuszają zmniejszenie prędkości. Zimą są najbardziej dokuczliwe. Cała buda się trzęsie.

Natomiast przy temp. powyżej 27 st C. zaczyna się zanikanie tej przypadłości po przebyciu pierwszego kilometra. Zanik nie jest całkowity. Im cieplej tym lepiej.

Przy ponad 33 st. C. jest prawie niewyczuwalne, ale przy ponad 140km/h już je wyraźnie czuć.

Tym sposobem nie wiem co to jazda powyżej 160 km/h w tym Audi.

Także po dłuższym postoju zjawisko to można wyczuć.

Pytanie: dlaczego wysoka temperatura otoczenia ma wpływ na zanikanie drgań a niska na powiększanie.

Jaki to element może być tak wrażliwy na zmianę temp. zewn. ( tuleja met.-gum jak pisze się we wcześniejszych postach ?)

Proszę o podanie swoich spostrzeżeń w tej kwestii.

Pozdrawiam

Opublikowano

Twardość gumy jest zależna od temperatury. Wydawało mi się że temat został już rozpoznany. Tak jak koledzy juz pisali dopiero zmiana wahacza a dokładniej tuleji na gumowo olejową rozwiązuje problem. Niestety jest to kosztowna operacja ponieważ nie ma zamienników. Jedna rzecz mnie tylko interesuje, a mianowicie czemu ten problem nie występuje u wszystkich którzy mają starego typu tuleje.?? Ps. Napisz z którego roku masz auto, jakie fale i opony, sedan czy avant

Opublikowano
Twardość gumy jest zależna od temperatury. Wydawało mi się że temat został już rozpoznany. Tak jak koledzy juz pisali dopiero zmiana wahacza a dokładniej tuleji na gumowo olejową rozwiązuje problem. Niestety jest to kosztowna operacja ponieważ nie ma zamienników. Jedna rzecz mnie tylko interesuje, a mianowicie czemu ten problem nie występuje u wszystkich którzy mają starego typu tuleje.?? Ps. Napisz z którego roku masz auto, jakie fale i opony, sedan czy avant

Odpowiadam ( dla gontash).

Rok produkcji: marzec 2008

Silnik: 2.0 Tdi CR 143KM CAGA, sedan

Skrzynia: 6 biegów, manual

Felgi: 16" alu i stalowe oryginalne

Opony: Pirelli ( lato), GoodYear( zima). Były też inne ale nazwy zapomniałem.

Objawy zawsze były te same.

Czy ten temat został rozwiązany, nie mam pewności, ponieważ dotyczył jednego przypadku ewent. małej grupy użytkowników. Nie było szczegółowej analizy, która wskazywała by co zastosowano, z jakim skutkiem w odniesieniu do poszczególnego rocznika. Były to raczej takie szczęśliwe "strzały w 10' ".

Co i tak bardzo cieszy, nawet nieużytkujących dany model / rocznik.

Dziękuję za sugestie, pozostając dalej otwarty na dalsze wypowiedzi.

Pytanie: jak zweryfikować ( sposób, narzędzia, przyrządy, metody) taką tuleję aby być pewnym czy ona nadaje się do wymiany ?

Link do zamiennika banana : EuropaParts.com: Control Arm (B8, Front, Lower, Left, Curved) - 8K0407693R

Albo taki: 8K0 407 693 R,AUDI 8K0407693R Track Control Arm

Pozdrawiam

Opublikowano

Jedynie wzrokowo możesz określić czy nie jest spękana. Koszt wymiany tuleji nie jest przesadnie duży w przeciwieństwie do całego wahacza. Może w kolejnych rewizjach tuleji zmienili domieszki gumy co mibimalizuje ten problem w ostatnich modelach z przed 2010 roku. Ale to są czyste domysły nie podparte żadnymi informacjami.

Opublikowano

Dziękuję, sprawdzę i poinformuję forum.

Tulejka zwykła Lemforder jest za ok 40 zł w eAutoSklep.pl ( Tuleja wahacza AUDI A4 Avant (8K5, B8) 2.0 TDI 2008-04- 105 143).

Oryginalna w ASO : 83 zł, śruba z nakretką: 12 zł

Robocizna w nieautoryzow. zakładzie wysokiej klasy: 90 zł od strony

Dam to wymienić na oryginalne tuleje.

Poinformuję co to dało. Umówiony jestem na usługę w środę, tj. 25.06.14r.

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie też drgało w zakresie 110-130km/h, wyważałem koła w kilku zakładach, nawet dokladnie wyczyściłem wnętrze felg (18") z pozostałości kleju po odważnikach itd. Okazało się że pomogło użycie jak najlżejszych odważników, może i nie wygląda to dobrze bo są rozłożone na dużej części felgi, ale problem całkowicie ustał. Robione to było u jednego wulkanizatora. Może komuś to też pomoże :wink:

Opublikowano

Miałem podobną historię na 19 calach letnich trzęsło przy 110km/h po kilku krotnym wyważaniu kół dalej to samo. Ostatnio wymieniłem komplet hamulców przednich i prawą tuleję wahacza i problem z drganiami miną, nie wiem gdzie leżała wina drgań ale wydaje mi sie że to były hamulce.

Opublikowano

Tak jak wczesniej opisywałem, wymieniłem tulejki metalowo-gumowe na bananie, z obu stron, na oryginalne z ASO. Do tego oryginalne śruby z nakrętkami i 2 nakrętki ze sworznia. Koszt części po rabaciku ASO to 200,30 zł. Robocizna wymiany dwóch tuleji w nieautoryzowanym zakł. CarSerwis Tychy to 240 zł, z rabatem 200 zł.

Polecam ten serwis. Bardzo wysoki poziom usług. Bardzo konkurencyjne ceny w stosunku do ASO.

Drgania, które występowały od 70 km/h całkowicie zanikły !!! Hurra ! 3 lata dociekań. Tylko dzięki tym Forum udało się pokonać dziadostwo.

Teraz mogę sprawdzić czy auto pociągnie do 220 km/h ( po trzech latach kulania się po drogach)

SERDECZNIE DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM FORUMOWICZOM ZA WKŁAD, ZA UDZIELANIE SIĘ, ZA WSZYSTKIE RADY, POSTY - DZIĘKUJĘ

GDYBY NIE TE FORUM, TO MUSIAŁBYM IŚĆ CHYBA DO KSIĘDZA PO RADĘ.

PS.: Występują bardzo drobne drgania powyżej 150 km/h ale to już sprawa starych, prawie łysych opon Michelin.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Miałem podobną historię na 19 calach letnich trzęsło przy 110km/h po kilku krotnym wyważaniu kół dalej to samo. Ostatnio wymieniłem komplet hamulców przednich i prawą tuleję wahacza i problem z drganiami miną, nie wiem gdzie leżała wina drgań ale wydaje mi sie że to były hamulce.

Krzynio jakie masz tuleje 65mm czy 75mm? sądząc po roczniku to 65mm. A jak wspominasz o hamulcach to przy hamowaniu odczuwałeś jakieś drgania na kierze albo budzie? Przed wymianą oczywiście.

Opublikowano

Czyli wymiana tulejek wystarczy, bez wydawania majatku na banana ??

Podejrzenie jest ze ktore sa mneij podatne na te drgania ??

Opublikowano
Czyli wymiana tulejek wystarczy, bez wydawania majatku na banana ??

Podejrzenie jest ze ktore sa mneij podatne na te drgania ??

nie!

Do rozwiązania tego problemu jest lista rzeczy do wymiany aczkolwiek nie wszystkie te rzeczy trzeba wymienić w samochodzie, zależy jak trafisz

Opublikowano

Witam ponownie,

Panowie nie było mnie tu przez wiele miesięcy i dziś wszedłem na ten wątek z czystej ciekawości. Dziwi mnie trochę to, że niektórzy nie wierzą, że wymiana wahaczy pomaga... Dostali rozwiązanie "na tacy", a i tak szukają dziury w całym. Opisałem w poprzednich wątkach dokładne objawy i elementy, które po kolei wymieniałem, ale co z tego, skoro znajdują się mądrale, którzy twierdzą, że tylko kilku osobom to pomogło i był to zbieg okoliczności, a nie rozwiązanie problemu... Nie chce mi się z nimi dyskutować. Powtórzę tylko, że odkąd wymieniłem wahacze, odtąd NIGDY nie miałem żadnych wibracji w żadnym zakresie prędkości.

Dzięki i pozdrawiam rozumnych forumowiczów.

Opublikowano

Tomek zgodzę się z Tobą. Ale pytanie jest czy nie wystarczy wymienić samych tulei jak to zrobił Bogusław.

PANOWIE CZY KTOŚ JESZCZE PRÓBOWAŁ WYMIENIĆ SAME TULEJE 65MM NA NOWE???

Opublikowano

Sebastian problem w tym, że w same otwory w wahaczach mają średnicę taką, jak średnica tulei, więc jeżeli masz wahacze z tulejami 65mm, to nie wciśniesz w nie tulei 75mm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...