Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Składanie rozrządu 2.0 TFSI [BPJ] - luz na nowej rolce prowadzącej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy, składam sobie rozrząd w swoim A6 C6, mam nowy zestaw INA z pompą wody inabrałem wątpliwości co do dolnej rolki prowadzącej (łożysko jest centralnie pośrodku rolki), tj. po przykręceniu nowa rolka ma lekki luz (kołysze się). Luz jest na samym łożysku. Czy to dopuszczalne, czy wywalić tę rolkę i kupić inną ?

 

Pewnie mnie pokarało że wziąłem zestaw rozrządu INA zamiast z ASO.

Edytowane przez lutas
Opublikowano

Sam dopowiem w temacie że kupiłem rano nową rolkę SKF i ta nie ma takiego luzu, więc rolka INA (de facto z łożyskiem FAG) ląduje w koszu.

Opublikowano

Lutas,

 

Koledzy z forum niedawno pisali, że jakość Ina poleciała na łeb na szyje.

Także zdaje się, że dobrą korektę zrobiłeś.

Daj znać jak wszystko pracuje.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jakieś jaja sobie robią.Kolega kupił ich napinacz do 1.9 tdi i po miesiącu rolka szumi jakby 200tysi zrobiła

Opublikowano

Jutro będę składał rozrząd i ustawiał wszystko. Rolka z napinaczem jest firmy Litens - wygląda na solidną. Pompa wody sygnowana INA, sam pasek również INA Made in Germany. Oprócz tej felernej rolki prowadzącej reszta zestawu wygląda ok.

Ogólnie to rozrząd w moim aucie poprzednio wstawił straszny partacz (niedawno kupiłem to auto) - cud że w porę to rozebrałem. Płyn chłodniczy lał się spod pompy wody, rozrząd przestawiony o 1 ząbek, w dodatku pasek za mocno napięty - aż trzeszczał przy ręcznym obracaniu wałem (wskaźnik napięcia na napinaczu mocno przekroczony) - jeszcze trochę i by go pewnie ścięło.

Wskutek tego wymieniłem też szpilkę od napinacza, bo bałem się że jest już nadwerężona przez zbyt mocne napięcie paska. Trochę się zestresowałem przy tym, bo tam gwint jest w aluminium i łatwo go ściąć przy odkręcaniu szpilki. Na szczęście u mnie wytrzymał, nową szpilkę dałem dla pewności na Loctite 243.

Opublikowano
16 minut temu, lutas napisał:

Jutro będę składał rozrząd i ustawiał wszystko. Rolka z napinaczem jest firmy Litens - wygląda na solidną. Pompa wody sygnowana INA, sam pasek również INA Made in Germany. Oprócz tej felernej rolki prowadzącej reszta zestawu wygląda ok.

Ogólnie to rozrząd w moim aucie poprzednio wstawił straszny partacz (niedawno kupiłem to auto) - cud że w porę to rozebrałem. Płyn chłodniczy lał się spod pompy wody, rozrząd przestawiony o 1 ząbek, w dodatku pasek za mocno napięty - aż trzeszczał przy ręcznym obracaniu wałem (wskaźnik napięcia na napinaczu mocno przekroczony) - jeszcze trochę i by go pewnie ścięło.

Wskutek tego wymieniłem też szpilkę od napinacza, bo bałem się że jest już nadwerężona przez zbyt mocne napięcie paska. Trochę się zestresowałem przy tym, bo tam gwint jest w aluminium i łatwo go ściąć przy odkręcaniu szpilki. Na szczęście u mnie wytrzymał, nową szpilkę dałem dla pewności na Loctite 243.

 

do 1.9tdi  bardzo dobre są zestawy Dayco i w dobrej cenie

Opublikowano

Z tym że tutaj robię 2.0 TFSI - silnik BPJ. Dayco kupiłem z kolei pasek wielorowkowy. Ale dzięki za wskazówkę - za jakiś czas będę robił rozrząd w moim AVF.

Opublikowano

Miałem to samo rąk temu w 2.0T BWE. Kupiłem rolkę z SKF. Ina widocznie mam problem z tą jedna rolka prowadząca.

Opublikowano

Ja niedawno miałem wymieniany rozrząd tez w BPJ i stara pompa wody z INY już ciekła a rozrząd był robiony w 2017r. Mi mechanika dał zestaw z Conti i pompę z Hepu. Z INY poszedł łańcuch z napinaczem i ciekawe co z tego będzie za jakiś czas.

Opublikowano
W dniu 31.01.2020 o 22:36, lutas napisał:

rozrząd przestawiony o 1 ząbek

Vcds nie pokazywał błędu położenia wałka ?? Lub nie wyskakiwał check engine ??

Opublikowano
5 godzin temu, Gregorski3 napisał:

stara pompa wody z INY już ciekła a rozrząd był robiony w 2017r.

Jak rozebrałem cały rozrząd to u mnie pompa wody też ciekła, data prod. pompy (SKF) 2016 - więc też dość świeża sprawa. Ale przyczyną mogło być też zbyt mocne napięcie paska. Nową pompę dla pewności na rancie posmarowałem niewielką ilością Reinzosil'u.

5 godzin temu, Gregorski3 napisał:

Z INY poszedł łańcuch z napinaczem i ciekawe co z tego będzie za jakiś czas.

Ogólnie to cały ten zestaw z INY wyglądał u mnie naprawdę solidnie, pasek również (był Made in Germany, podobno Conti robi je dla INY). Tylko ta jedna rolka prowadząca niefortunna się trafiła.

5 godzin temu, Gregorski3 napisał:

Vcds nie pokazywał błędu położenia wałka ?? Lub nie wyskakiwał check engine ??

Nie, nie było błędu, ale po zmianie rozrządu silnik zyskał nieco na dynamice. Poza tym wyciszył się, stary rozrząd hałasował bardziej.

Od początku zakupu tego auta walczę z wibracjami na biegu jałowym. Przenoszą się one na kierownicę, gałkę biegów. Czasem są mocniejsze, a bywa że prawie niewyczuwalne. Przy kolektorze ssącym słychać takie jakby stukanie - może to ma jakiś związek. Obecnie błędów brak.

Opublikowano

Ja tez mam wibracje ale od momentu swapu pompy olejowej na taką z 1,9 tdi. U mnie trochę na te wibracje pomogło podniesienie obrotów biegu jałowego z 720 na 760. Robiłem to vcds. Nie jest idealnie ale jest lepiej.

Opublikowano
12 minut temu, Gregorski3 napisał:

Ja tez mam wibracje ale od momentu swapu pompy olejowej na taką z 1,9 tdi.

Słyszałem też teorię, że te wibracje mogą pochodzić od oryginalnej pompy oleju, jeśli wałki wyrównoważające są źle ustawione. Na razie nie mam czasu żeby to sprawdzać. U mnie jest raczej oryginalna pompa (chyba, bo jeszcze nie zrzucałem miski żeby sprawdzić).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...