Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hehehe...ja też takie coś mam, myślałem że może przez mieszanie oleju coś się na korku wytrąciło(na dolewki do castrol magnatec 5W40 kupiłem Mobil1 5W50)...a się okazuje, że wytrąca mnie z równowagi tylko moje auto.... :wallbash: Następna będzie bejca...Mnogość problemów z tym samochodem mnie przerasta, ale cóż muszę na razie próbować walczyć... :confused4:

Opublikowano

O żółtej mazi nie słyszałem natomiast biała podobno wytrąca się z powodu niższych temperatur + małych przebiegów.

Opublikowano

Wlasnie mam taka biala,wczesniej tego nie bylo a faktycznie robie tylko odcinki 10km dziennie takze moze to od tego.Olej Castrol magnatec syntetyk.Chcialem sie tylko dowiedziec czy to nie uszczelka pod glowica..

Opublikowano

Też miałem taki problem i poza odmą wymieniłem rurkę w którą wchodzi bagnet bo też się kruszy części wrzuciłem z ASO bo mój magik od samochodu zalecał takie ponieważ zamienniki są jeszcze słabiej wykonane(koszt to 140zl odma 15zl rurka). Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod deklem bo była lekko ulana (koszt 140zl). Samochód był podłączany pod kompa i nie było żadnych błędów mechanik powiedział że silnik zegarek(nic nie puka nic nie stuka nic nie cieknie), niestety po przejechaniu około 1000-2000 kilometrów kontrolka znów się zaświeciła(przed czym mechanik mnie ostrzegł i zalecił wymianę oleju na gęstrzy), teraz zmieniłem olej na mobil 5w50 bo był mobil 10w40 oczywiście wraz z filtrem no i czekam na efekty mam przejechane na nowym oleju 270km codziennie sprawdzam stan oleju i narazie jest dobrze. Dodam jeszcze że jestem posiadaczem tego auta od 3 miesięcy ,tydzień po kupnie jak jechałem na wakacje zaczęły się problemy z kontrolką a autem przed kupnem byłem w PZMOT na przeglądzie przetrzepali na moich oczach całe auto i nie dopatrzyli się tak błahej rurki fachowcy:) A kierownik tej ekipy powiedział że auto w takim stanie sam chętnie by kupił

Opublikowano

Przez to ze zainteresowałem się tym braniem oleju i wspólnie dążymy do jego zredukowania - zacząłem kojarzyć pewne fakty, które mogłyby pasować:

2000km przejechałem z niemiec i troche tu po polsce zanim ją zagazowałem. Żadnego oil min nie było. Podczas gazowania gazownik zobaczył że mam duze ubytki w odmie - zakleił ją taśmą tymczasowo. Po ok 1000km zapaliło sie oil min... Dolalem skojarzyłem fakt i wymieniłem odme na nową - od tamtej pory wiadomo co... zre na potęge.

Czyli naprawde mozna założyc jakąś teze o tej wadliwej odmie i tyle...

Szczerze gdybym miał tą starą odme to bym ją założył i sprawdził czy branie oleju ucichnie :(

Opublikowano

a wez ja calkiem odlacz od dolotu - niech opary leca na zewnatrz, a wejscie do dolotu zaslep czyms zeby nie zasysalo lewego powietrza.

Przeciez ten caly wynalazek jest tylko dla ekologow - mozna spokojnie odlaczyc i pojezdzic troche zeby sprawdzic.

Opublikowano

Też możnaby było to zrobić, tylko kto wie czy opary z olejem nie wydostawałyby się na zewnątrz :> ?

Ja miałem ten ubytek u góry przy trójniku. Więc może tam już ten olej nie dolatywał... A teraz odma cała, wszystko szczelne to idzie do końca... Niema co gdybać. Dzisiaj postaram się wymienić ten trójnik i rurke bagnetu pojeżdze z 500-1000km i jak nie pomoze to lecimy z projektem attisa. Coś wkońcu da rade... :)

Pozdro

Opublikowano

mozliwe ze wtedy OilMIN wyskoczy - ale mimo wszystko i tak bym sprawdzil czy przestanie ubywac oleju.

imho: trzeba sie dowiedziec w jaki sposob dziurawa odma wplywa na czujnik poziomu oleju.[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 10:21_________________________________________________@adaxus: no wlasnie niech opary lecą na zewnatrz - ale nie bedzie wtedy podcisnienia z dolotu ktore wysysa olej,zasysa korki wlewu oleju i bagnet. To powinno znaczaco zredukowac (albo calkiem zlikwidowac) zaciaganie na sile oparow razem z olejem.

Opublikowano

Inaczej: trzeba sie dowiedziec jak działa czujnik poziomu oleju - ani ciśnieniowo ani objętościowo ? Świeci sie kiedy chce :P A nie świeci sie wtedy kiedy naprawde powinien :|

Opublikowano

U mnie to chyba swieci jak chce,zpaliala mi sie kontrolka,dolalem z 300ml i nie zgasla a patreze ze poziom full wi8ec nie dolewam i jezdze dalej z kontrolka,po 2 tyg.zgasla.haha hu... wie o co z tym chodzi

Opublikowano

Inaczej: trzeba sie dowiedziec jak działa czujnik poziomu oleju - ani ciśnieniowo ani objętościowo ? Świeci sie kiedy chce :P A nie świeci sie wtedy kiedy naprawde powinien :|

no wlasnie!

U mnie zapalala sie jak mialem dziure w odmie. Ciekawe jak to dziala.

Opublikowano

Witam was mam taki sam poblem ubytek oleju 0,7 l na 400 km zaczeło sie od tych mrozów czy napewno to bedzie wina odmy.

Opublikowano

Puki mieścicie się w normie to bym się nie przejmował, bo już dawno ustaliliśmy, że brać musi :)

Kto zauważył zasysanie korka od wlewu?

Opublikowano

Kto zauważył zasysanie korka od wlewu?

No właśnie ja... I zawsze jest "zassyśnięty" jak wyskoczy OIL MIN.

Już pisalem w innym temacie jak kiedyś mi sie długo nie pokazywał OIL min i sam zajrzałem z ciekawości pod maske... Efekt ? Korek odkręcił się nomalnie a oleju było ponad pół miary.

Opublikowano

Witam wszystkich, tydzień temu kupiłem A4 Avant 2.0 ALT + LPG z 2003r, czytam temat i nie mogę uwierzyć w to spalanie oleju. Jeżdżę dużo i głównie po mieście, przez tydzień zrobiłem 1000 km (rocznie 50tkm) i narazie silnik nie prosi o dolewkę, mam nadzieję że trafiłem na jakiś lepszy egzemplarz i nie będzie sprawiał takich kłopotów. Napiszę jak coś się będzie działo. Jedyny problem to chyba padnięty dwumas ale coż ...

Opublikowano

No 2003 chyba już nie ma tego problemu... Chyba, że ktos przed tobą rozwiązał problem OCT albo przeróbką odmy :)

Opublikowano

Witam wszystkich, tydzień temu kupiłem A4 Avant 2.0 ALT + LPG z 2003r, czytam temat i nie mogę uwierzyć w to spalanie oleju. Jeżdżę dużo i głównie po mieście, przez tydzień zrobiłem 1000 km (rocznie 50tkm) i narazie silnik nie prosi o dolewkę, mam nadzieję że trafiłem na jakiś lepszy egzemplarz i nie będzie sprawiał takich kłopotów. Napiszę jak coś się będzie działo. Jedyny problem to chyba padnięty dwumas ale coż ...

zadowolony jestes z jednostki?? :wink4: Jak zacznie brac to jest prosty sposob jak przerobic odme i po problemie :good:

Opublikowano

Wandej ... a możesz dokładnie podać instrukcje tej przeróbki(może ktoś inny) ...

Wiem, że w tym wątku możliwe, że gdzieś to było.....

Jeśli chodzi o "oil catch tank" bo pewnie chodzi o to ustrojstwo, rzekomo powinno stosować się tylko latem.

Ludzie piszą, że nawet sprawdza się ,tylko jest mały haczyk , a mianowicie problem pojawia się zimą, przy dużych mrozach, kiedy to wytracająca sie woda podczas odparowywania oleju.

Następnie zamarza w przewodach , a w rezultacie powoduje uszkadzanie uszczelek, przewodów itp.

Wiec czy jest jakaś w miarę dobra metoda ????? :hi:

Opublikowano

Z tego co jest w drugim wątku o tym oleju to chłopaki zastosowali mały filtr stożkowy gdzieś na zakonczeniu trójnika...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...