Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ocena instalacji LPG


Lichy92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Drodzy koledzy proszę o ocenę instalacji dobranej przez gazownika.

Dane z homologacji:

Zbiornik - Elpigaz 200

Wielozawór - Tomasetto Achille AT.02

Gazoszczelna obudowa - Elpigaz DZT-Px

Filtr - ZMW Czaja FL02

Reduktor - AC S.A. R 01

Zawór odcinający - Tomasetto Achille Mod - EGV 01

Przewody - Parker ITR Typ Autogaz / ECE 67 , FAKRO typu H2 (klasy 1)

Wlew paliwa - Tomasetto Achille Mod. AT08

Urządzenie wtrysku gazu - AC W01

Czujnik ciśnienia - AC S.A. PS-02 (klasy 2)

Elektroniczna jednostka sterująca - AC S.A. STAG-4 Q-BOX

CENA : 3000 PLN

Co sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ulisses napisał:

Słabe wtryski, jeśli jeszcze nie zamontowane to wymień na barracudę albo acw03.

Niestety już siedzą w aucie. Obecnie samochód po STAGE1 i chyba dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, przem8 napisał:

Poka zdjęcia spod maski i ciekawe jak to jest wystrojone. Wtryski słabe.

 

IMG_20200225_153048.jpg

IMG_20200225_153032.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś to wygląda, ciekawe czy wężyki mają jednakową długość od wtryskiwaczy do kolektora. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad przejściem na acw 03, zasilanie z dwóch stron i zmienił filtr na odstojnikowy albo coś typu kme włókno szklane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2020 o 16:18, przem8 napisał:

Jakoś to wygląda, ciekawe czy wężyki mają jednakową długość od wtryskiwaczy do kolektora. Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad przejściem na acw 03, zasilanie z dwóch stron i zmienił filtr na odstojnikowy albo coś typu kme włókno szklane.

Mierzyłem dziś długość tych wężyków i są rowne (minimalne różnice). Co mam rozumieć przez to, że wtryski są słabe ? Jeśli chodzi o strojenie to po chipie wyregulował mi to ładnie Łukasz z forum i trzyma się to do dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkopuje temat.

Ostatnimi czasy mam wyczuwalne drgania, to na biegu jałowym, to podczas jazdy. Panowie w "Speed Gazie" co ok. 6 miesięcy regulowali i na ok. 6 miesięcy zazwyczaj był spokój. Tym razem dostałem informację, że listw wtryskowa powoli kona i trzeba ją wymienić. Póki co nie zgodziłem się na wymianę i gazownik powiedział, że trochę podreguluje, ale wymienić i tak trzeba będzie. Ostatnio wywaliło czeka.

 

Przypomniałem sobie o moim temacie i waszych opiniach na temat moich wtrysków. 

Proponowaliście wtedy AC W03.

Znalazłem na allegro:

ALLEGRO.PL

Czy jeśli bym zdecydował się na niego, to montaż jest bez ingerencji? Wyrzucam stare i wkładam te ? Dyszle, które są w kolektorze mogą zostać ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mają wkretki w kolektorze do dysz kalibracyjnych? Rozwiercasz dysze dołączone do wtryskiwaczy. Potem autokalibracja i strojenie od podstaw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przem8 napisał:

A co mają wkretki w kolektorze do dysz kalibracyjnych? Rozwiercasz dysze dołączone do wtryskiwaczy. Potem autokalibracja i strojenie od podstaw. 

W jakim celu się je rozwierca ? Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o instalacje LPG. Wymieniałem listwę wtryskową w żony Audi A3 i tam było na zasadzie wyciągnięcia starej i włożenia nowej. Instalacja Lovato, siedziały jakieś, które lubią się lepić i na forum LPG ktoś doradził jakieś inne. Myślałem, że tu będzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lichy92 napisał:

Wymieniałem listwę wtryskową w żony Audi A3 i tam było na zasadzie wyciągnięcia starej i włożenia nowej

No to super posunięcie :facepalm:

 

7 godzin temu, Lichy92 napisał:

Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o instalacje LPG.

To radził bym Ci troszkę poczytać o tym zanim zaczniesz się ot tak bawić w takie rzeczy.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Pieterb napisał:

No to super posunięcie :facepalm:

 

To radził bym Ci troszkę poczytać o tym zanim zaczniesz się ot tak bawić w takie rzeczy

Ale w takim razie co zrobiłem źle w Audi A3 ? Z tego co pamiętam tam były takie plastikowe dysze różnych kolorów i sprzedawca dobrał mi jak dobrze pamiętam zielone bo powiedział, że są odpowiednie do mojego auta. Po wymianie listwy zmiana w programie Lovato na konkretne wtryski i strojenie już w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze rozwierca się w zależności od mocy auta. Tak w skrócie - większa średnica to większa wydajność wtryskiwacza. 

W Twoim przypadku rozwierca się je maksymalnie czyli w granicach 3mm. 

Wolałbym dołożyć 100zl i kupić barracudy. Jeśli masz serię i nie planujesz modów to 115 wystarczą.  Wtedy montujesz takie wtryskiwacze bez dysz i nic nie trzeba rozwiercac :P.

Edytowane przez przem8
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przem8 napisał:

Dysze rozwierca się w zależności od mocy auta. Tak w skrócie - większa średnica to większa wydajność wtryskiwacza. 

W tym przypadku rozwierca się je maksymalnie czyli w granicach 3mm. 

Wolałbym dołożyć 100zl i kupić barracudy. Jeśli masz serię i nie planujesz modów to 115 wystarczą. 

Teraz wiem o czym piszesz. W przypadku tych, które ja kupiłem do instalacji Lovato nie trzeba było rozwiercać, ponieważ tam dobierali się dysze przy montażu.

Nie mam serii, jest STAGE1 wykonany przez Łukasza z forum. Więcej modów raczej nie będzie. Czyli tych AC W03 nie brać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wziąłbym barracudy i przy tych wtryskiwaczach porzadny filtr fazy lotnej, odstojnik albo włókno szklane. 

Skoro jest stg1 to celowałbym w barracuda 130. 

Dla mnie ac to półka nizej i zawsze miałem z nimi jakiś problem. Chociaż ich plusem jest to, że są rozbieralne i można je czyścić, są zestawy naprawcze ale jakość produktu wg mnie jest średnia. To jest tylko i wyłącznie moje zdanie i tyle :P

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przem8 napisał:

Osobiście wziąłbym barracudy i przy tych wtryskiwaczach porzadny filtr fazy lotnej, odstojnik albo włókno szklane. 

Skoro jest stg1 to celowałbym w barracuda 130. 

Dla mnie ac to półka nizej i zawsze miałem z nimi jakiś problem. Chociaż ich plusem jest to, że są rozbieralne i można je czyścić, są zestawy naprawcze ale jakość produktu wg mnie jest średnia. To jest tylko i wyłącznie moje zdanie i tyle :P

Wezmę AC W03 ;)

Powiedz mi tylko, jak dotrą wtryskiwacze to rozwiercam te dysze z kompletu na 3mm i montaż ? Później w programie zmiana wtrysków, autokalibracja i w moim przypadku do serwisu. Coś ominąłem ? Ewentualnie coś powinienem jeszcze zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jak tyle zrobisz to nie wystroisz sam? :P

Jeszcze ciśnienie na reduktorze trzeba dostosować ale takie 1.2-1.25bara powinno być ok. 

ppza tym jak ktos ma to robic to juz sobie zrobi autokalibracje itp. 

Edytowane przez przem8
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...