Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelka pod głowicą tylko?


kriistoff

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Robero321 napisał:

To krótki wróżysz żywot :wink:

 

 

Już się poprawiłem :decayed:

8 minut temu, kriistoff napisał:

Langista, remont czyli co konkretnie bys zrobił tulejowal czy inny blok? Dzwoniłem do gościa ktory sprzedaje asny i chce 1500 za goły blok a 3000 za słupek, gwarancja ze jest dobry. Roberto napisałes wczesniej w ktoryms poscie ze mozna zatulejowac jeden i dwa cylindry lub wszystkie, to jak to jest z tym tulejowaniem?. Co robić?. Widze że macie koledzy wypowiadający sie wiedze i tez co niektorych spotkał ten ból. Czapki z głów za pomoc:hi:

Remont, czyli robić wszystkie 6 tulei. Sprawdzić w jakim stanie jest wał i panewki, tłoki, pierścienie, uszczelniacze zaworowe. Zrobić kapitalny remont, czyli to co pisałem abyś zrobił na samym początku, bo droga na skróty zawsze jest bardziej kosztowna i zabiera więcej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2020 o 16:00, Langista napisał:

AVK jest z amerykańskiej wersji, która ma chyba tylko 2 sondy lambda, zamiast dwóch pozostałych - 4.

Miałem kiedyś amerykańca z tym silnikiem i ma 4 sondy. Różni się od ASN-a tylko ECU i katalizatorami (tak jak BGN ma dwa duże katy tuż przy silnikiu zamiast czterech mniejszych), bo spełnia normę ULEV 1
BGN z kolei spełnia normę LEV 2

BTW. Te bolączki tych silników to dla mnie jakaś abstrakcja, bo ja swoim (AVK i BGN) dawałem często ogień na tłoki i zero problemów. Katy seryjne (w BGN był do wymiany zaraz po zakupie), blok oryginalny. Tym ostatnim osobiście przejechałem ponad 60tys.km I byłoby więcej gdyby nie pewien drogowy świeżak co wymusił pierwszeństwo... A4 z AVK pod maską też w sumie zaliczyło wymuszenie pierwszeństwa... nacieszyłem się nim tylko przez ok. 14tys.km. Ten pamiętam nie brał w ogóle oleju, żadnej dolewki nie potrzebował przez ten okres. BGN brał mi ok. 0,2-0,3l/1000km z tego co pamiętam. Żadne cudowne oleje z górnych półek, płukanki ani nawet ceramizatory nie pomagały. Taki urok silnika :) 

Zastanawiam się czy problemy z tym silnikiem nie zaczynają się po zamontowaniu LPG... w sensie czy wszyscy co mają gazolinę pod maską tak z ręką na sercu mogą powiedzieć, że jest perfekt zestrojona i okresowo sprawdzana :eusathink: Jeśli ktoś mówi, że silnik gazu mu pali tyle samo co beny to ja bym się nie cieszył a zaczął martwić... :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Miałem kiedyś amerykańca z tym silnikiem i ma 4 sondy. Różni się od ASN-a tylko ECU i katalizatorami (tak jak BGN ma dwa duże katy tuż przy silnikiu zamiast czterech mniejszych), bo spełnia normę ULEV 1
BGN z kolei spełnia normę LEV 2 

Hmmm, takie info znalazłem w necie także ręki sobie uciąć nie dam, ale było by to logiczne, bo typowo na amerykański rynek nie trzeba 4 katów ze względu na mniejsze restrykcje ekologiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozcielismy dzisiaj piłą tasmową kata wstepnego i nie widac zeby byl zatkany, prześwit bylo widac w kazdym miejscu, takze teoria z katami srednio sie sprawdza 

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2020 o 14:42, Langista napisał:

Hmmm, takie info znalazłem w necie także ręki sobie uciąć nie dam, ale było by to logiczne, bo typowo na amerykański rynek nie trzeba 4 katów ze względu na mniejsze restrykcje ekologiczne.

Nie mniejsze, tylko inne, tam duży nacisk stawiają na emisję NOx-ów, szczególnie w Kalifornii, a z tego co się orientuję to chyba każde amerykańskie Audi spełnia wymagania tego eko-stanu :wink: Tak jak w wersji EU tak i wersje US sondy mają przed i za pierwszym katem, z tą różnicą, że amerykańskie są znacznie większe bo pełnią jednocześnie rolę i wstępnych i głównych.
W BGN-ie są ciut większe puszki niż w AVK, bo nowszą normę emisji spełnia. Ale czy BGN jest takim europejskim odpowiednikiem BBJ (w sensie, że ma rzekomo poprawione chłodzenie) to nie wiem, możliwe. Moje cabrio miało kod wyposażenia 8Z6 (Hot Country) co oznaczało, że było wyposażone w dodatkową elektryczną pompę wymuszającą obieg płynu chłodzącego po zgaszeniu silnika jeśli będzie zbyt wysoka (podobnie mam teraz w 2.7BiT ale ten silnik ma tę pompę w standardzie) oraz mocniejszy kompresor klimatyzacji. Gdybym miał kod wyposażenia 8Z9 (Super Hot Country) to dodatkowo dochodzi większa chłodnica płynu :hi: 

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, BeyerBrown napisał:

Tak jak w wersji EU tak i wersje US sondy mają przed i za pierwszym katem, z tą różnicą, że amerykańskie są znacznie większe bo pełnią jednocześnie rolę i wstępnych i głównych.
W BGN-ie są ciut większe puszki niż w AVK, bo nowszą normę emisji spalin spełnia. Ale czy BGN jest takim europejskim odpowiednikiem BBJ (w sensie, że ma rzekomo poprawione chłodzenie) to nie wiem. Moje cabrio miało kod wyposażenia 8Z6 (Hot Country) co oznaczało, że było wyposażone w dodatkową elektryczną pompę wymuszającą obieg płynu chłodzącego po zgaszeniu silnika jeśli będzie zbyt wysoka (podobnie mam teraz w 2.7BiT ale ten silnik ma tę pompę w standardzie) oraz mocniejszy kompresor klimatyzacji. Gdybym miał kod wyposażenia 8Z7 (Super Hot Country) to dodatkowo dochodzi większa chłodnica płynu :hi: 

No tak, tylko tu jest właśnie pies pogrzebany. Ten system sprawdza się w przypadku jak ktoś nie wystudził auta po przejażdżce w upalny dzień, lub po dosyć 'intensywnej' przejażdżce w zwykły dzień, gdzie załóżmy płyn chłodzący ma ponad 90 stopni w obiegu i nagle ten obieg wyłączasz zgaszeniem silnika. Raczej opcja dla zapominalskich moim zdaniem chociaż nie bezużyteczna bo bankowo wydłuża żywotność silnika, za to w zamian otrzymujemy kolejne części do wymiany w razie ich zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to chyba nigdy mi się ta pompa nie włączyła, a przynajmniej nie słyszałem jej :)
Nie powiem z ręką na sercu, że to pewne info, ale coś mi się kojarzy, że ona włącza się dopiero powyżej 120st.C. Typowa temperatura pracy dla tego silnika to 104-110st.C. Do 115st.C wg. VCDS-a wskazówka na szafie stoi pionowo - w amerykańcu nie ma skali z liczbami, jest tylko L po lewej i H po prawej stronie, więc nie kłamią jak w wersji EU w którym wskazówka stoi pionowo na 90st.C (realnie oznacza to obszar 80-115st.C).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos specjalnie go męczyłeś do tych 115 stopni? Sam bije się z myślami aby dołożyć osobny czujnik na temperaturę wody i oleju, chociaż idealne byłoby przeprogramować silniczek na liczniku aby pokazywał faktyczne odczyty..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Langista napisał:

Jakos specjalnie go męczyłeś do tych 115 stopni? Sam bije się z myślami aby dołożyć osobny czujnik na temperaturę wody i oleju, chociaż idealne byłoby przeprogramować silniczek na liczniku aby pokazywał faktyczne odczyty..

VFIZ ma te  opcje.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale co wam da sam czujnik temperatury?nawet jak temperatura skoczy to jest doslownie chwila i nie wiem czy zdazycie w pore zareagowac. U mnie ostatnio jak kreska skoczyla to byla doslownie chwila, pisk, komunikat czerwony a kreska momentalnie z 90 na 130.Jadąc pomiedzy autami na przyklad jak odrazu sie zatrzymacie?. A pozatym ten silnik ma caly czas ponad setke na vagu bez butowania. Dochodzi do okolo 110 i zbija do 105.jezdziłem troche z Vagiem to lukałem na temperature. Obczajałem to bo zastanawialo mnie czmu te wentylatory non stop kreca praktycznie na rozgrzanym. 

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Langista napisał:

Jakos specjalnie go męczyłeś do tych 115 stopni?

Wystarczy, że w upalny dzień po dłuższej jeździe (wcale nie musi to być pałowanie) zgasisz na 5 minut silnik a potem ponownie przekręcisz kluczykiem na zapłon... u mnie wskazówka temperatury przechylała się wtedy w prawo na godz. 13-14... po odpaleniu po chwili się wszystko normuje. Raz wpiąłem wtedy VCDS-a i było wszystko jasne powyżej jakiej temp. wskazówka zaczyna się wychylać w prawo :wink: 

W 2.7BiT zaobserwowałem podobne zjawisko, z tym, że ten próg jest tu ciut niżej umieszczony, bodaj na 110st.C... ale też od 80st.C (VCDS) na liczniku mam już stojącą pionowo wskazówkę temperatury.

 

2 godziny temu, kriistoff napisał:

U mnie ostatnio jak kreska skoczyla to byla doslownie chwila, pisk, komunikat czerwony a kreska momentalnie z 90 na 130

To nie jest normalne zjawisko. Aczkolwiek w instrukcji obsługi jest napisane, że wskazanie temperatury może przechylić się w prawo i nie jest to nic niepokojącego (!!!) DOPÓKI nie wyskoczy komunikat na FIS-ie, że silnik ma za gorąco. U mnie nigdy taki komunikat nie wyskoczył, więcej - w czasie jazdy prędkościami 180-200km/h na dystansie ponad 100km/h (niemiecka autostrada ;) )wskazówka temp. stała cały czas pionowo. Zarówno w 3.0 jak i w 2.7BiT

2 godziny temu, kriistoff napisał:

ten silnik ma caly czas ponad setke na vagu bez butowania. Dochodzi do okolo 110 i zbija do 105.jezdziłem troche z Vagiem to lukałem na temperature. Obczajałem to bo zastanawialo mnie czmu te wentylatory non stop kreca praktycznie na rozgrzanym. 

Tak, to normalna temp. pracy dla tego motoru. Tak samo praca wentylatorów.
Zastanawiam się czy olej 5W50 nie ostudziłby nieco ten dość gorący silnik... pamiętam, że u mnie zmiana z 5W30 na 5W40 sprawiła, że temp. oleju w szczycie upalania/butowania spadła w misce o kilka st.C (ze 120 na 115st.C), jest taki olej co spełnia jednocześnie normę VW502 00 - Liqui Moly Molygen 5W50, chcę go w tym roku kupić do 2.7T :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak drastycznie skoczyla temperatura z tego wzgledu ze sie zapowietrzył poprzez cisnienie z cylindra. Pozniej odpowietrzylem i bylo ok przez 30 km tylko zauwazylem ze jak auto bylo na obrotach to grzalo jak wsciekle a tylko jak noga z gazu po chwili lekko ciepłe. U mnie taką anomalie sprawilo zapowietrzenie poprzez pęknięty blok.Chcialem tylko zaznaczyc ze dodatkowy czujnik temp nie uchroni nikogo zbytnio przed ugotowaniem, nalezalo by moze pomyślec nad wydajniejszą chlodnicą?. Chciałbym raz a dobrze dojsc do tego co sprawia ze te bloki pekają i troszke ulepszyć pewne niesprawnosci.Katy wywale wszystkie 4 i dam przeloty, zastanawiam sie jeszcze co z blokiem czy inny czy tulejować,I zostawic tę wiedze dla innych zeby mogli uchronic swoje autka i bloki. I poprawic w sumie opinie o Asn bo te kadłuby rujnują wszystko:facepalm:

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik osobny przyda się aby na bieżąco monitorować temperaturę, nie z ogromnym opóźnieniem jak to pokazują zegary. VFiz ma dużo opcji ale kosztuje też ok 1000 zł (licząc manetkę do obsługi fisa) a taki czujnik wyjdzie ze 2-3 stówy. Mam w planach VFiz Ale taki czujnik to sam podłącze, a do VFiz to już pomocy będę potrzebować ?

Co do tego co masz robić z silnikiem, wszystko zależy od twojej kieszeni. Szukanie nowego bloku jest bardzo ryzykowne że drugiego trupa kupisz za ułamek ceny naprawy tego co masz. Z drugiej strony naprawisz to co masz i jesteś pewny swojej motorowni w przyszłości. 

A co je zabija? Nieodpowiednie pałowanie przez młodych właścicieli tych silników. Myślą że V6, że 3.0 to upalali bez opamiętania na parkingach. Przegrzewały się aż w końcu ząb czasu zaowocował tym jak się z nimi obchodzono. Ja zawsze byłem zdania że to jest silnik na trasy zrobiony. Ma wysoką kulturę pracy i wcale tak dużo nie spala jak na 3.0 (mnie pali 9-11l/100 km) a wiadomo w trasie taki silnik nie jest przemęczany, do tego chłodzony jest pędem powietrza. Można stosować niby wydajniejsze chłodnice ale bez rzeźby na pewno się nie obejdzie, bo pod maską  z tym silnikiem i tak już jest ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, jesli znajde kogoś kto zna temat i zatulejuje w rozsądnych pieniądzach to zrobie tulejowanie, nowe panewki i pierscienie.Jesli ktos zna szlifiernie ktora zna temat to poprosze o namiary. w tipie i  quattro raczej ciezko by było upalać mój egzemplarz. Chyba że w zimie. Ja osobiscie nie upalałem go po kupnie temp zawsze w normie. Fakt check dawał znac o zapłonach wypadajacych na wielu cylindrach. Mogla mi się zapalic lampka w tym momencie i moglem spróbowac usunąc katy. Zwlekałem z tym i jest jak jest. Dwa bloki poszly spac w tym aucie. Ps wytrzymał 30 tys km

Edytowane przez kriistoff
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał:

VFiz ma dużo opcji ale kosztuje też ok 1000 zł (licząc manetkę do obsługi fisa) a taki czujnik wyjdzie ze 2-3 stówy. Mam w planach VFiz Ale taki czujnik to sam podłącze, a do VFiz to już pomocy będę potrzebować ?

Kosztuje na stronie 649 zł,manetka jak ktoś nie posiada to koszt jakieś 50 zł max,u mnie się ze 2 sztuki nawet walają. Można też sterować kierą mf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wydajniejszego chłodzenia to myślę, że możnaby się pokusić o montaż chłodnicy tej z wyposażenia 8Z9 - Super Hot Country :) Powinna wejść P&P. Większa chłodnica oleju też mile widziana, ale to już rzeźba firm trzecich (o ile są).

Acz jeśli silnik już dostał w d...ę przez poprzedniego właściciela/li to katastrofa jest i tak nieunikniona.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pila24 napisał:

Kosztuje na stronie 649 zł,manetka jak ktoś nie posiada to koszt jakieś 50 zł max,u mnie się ze 2 sztuki nawet walają. Można też sterować kierą mf.

No, potem jak nie chce się rzeźbić to obudowa kolumny, przy takiej robocie w moim przypadku nie dodanie manetki z tempomatem to był by grzech, do tego najlepiej mieć licznik w kolorze. Ale to już duże odbieganie od tematu, nie róbmy tu offtopu.

 

Co do tematu, Bayer, nie wiem czy chłodnica z modelu na gorące kraje da jakąś różnicę, ewentualnie na moje jakiś customowy wiatrak o większej średnicy dużo by dał i/lub sama chłodnica o tym samym rozmiarze ale inaczej zbudowanym użebrowaniu. Co do samego oleju można dodać dystans między miską a blokiem silnika, aby weszło np. 1l oleju więcej i to już zrobi mega robotę.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica płynu z wyposażenia 8Z9 (nie 8Z7, jak błędnie wcześniej pisałem), czyli Super Hot Country (ew. Motorkühlung Ausführung 5, Engine cooling system type 5, Fahrzeugeinsatz in extrem heissen klimazonen) ma oznaczenie 8E0121251S lub nowsza 8E0121251AS i była oferowana tylko dla skrzyń automatycznych tip/multi (do manuala też będzie pasować, po prostu chłodnica oleju będzie niewykorzystana). Dodatkowo auta z wyposażeniem 8Z6 i 8Z9 mają po dwa wiatraki chłodnicy: 8E0959455L 400W/40cm (strona lewa) i 8E0959455N 200W/30cm (strona prawa). Taki sam zestaw 2 wentylatorów mają A4-ki z fabrycznym hakiem do ciągnięcia przyczepki (1D2) i/lub z automatyczną skrzynią biegów tip/multi (0G7).
W związku z powyższym inny jest też sterownik wentylatorów: 8E0959501AG 600W

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właściwie bardzo łatwo można moda zrobić, aby chłodniczke oleju wykorzystać do oleju silnikowego, w tedy omijamy dystans miski, bo do samej chłodnicy z litr oleju wejdzie :eusathink:

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak ktoś ma w manualu to aż się prosi by wpiąć tę  zbędną chłodnicę do obiegu oleju z silnika... ?

A najprostszy i najszybszy mod to domontowanie drugiego wiatraka 200W + wymiana sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...