Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelka pod głowicą tylko?


kriistoff

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik pracuje równo i ładnie takze sam nie wiem czy tak zostawic, checka nie wyrzuca. Ale póki co to tylko pyrkało w garażu i jazdy próbnej nie było 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASN możesz do 17 jeździć bez błędów, potem zaczyna wywalać checka. Oczywiście jest to do poprawy a 'możesz' przyjmij jako: popraw najszybciej jak możesz. Ogólnie ustawiane według dobrych blokad wychodzi między 4 a 7, resztę i tak koryguję sobie sam ECU, ale da się na 0 ustawić, z tego co wiem @waskivw jest jednym z tych co wie jak to zrobić, ale czy jest sens, skoro od 6/7 samo się koryguję do 0 (poza ładnym efektem w grupie 93) to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście miałem bardzo podobne wartości maxymalna miała właśnie 16 i jeszcze to jakoś jeździło ale po ustawianiu dało rade zejść do 4 zer po roku jazdy trochę się rozjechały i oscylują w okolicy 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej było troszke lepiej, szczególnie na tym wałku. Dopiero poznaje ten silnik.Jeszcze jakoś jezdziło?, to są jakieś spadki mocy?. Może fazator nie domaga już bo na tym samym odbiega 

IMG_20200308_102155.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakże;).Słaby rozrząd i do tego jakby katy jeszcze,to potem są akcje,że ci od 1,8T szczególnie BEX mówią jaki to ASN beznadziejny i go objechali.Na serii oczywiście:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kriistoff napisał:

Jeszcze jakoś jezdziło?,

Błędami z rozrządu nie sypało.

Mocy jak zmierzyłem na hamowni to brakowało 50 kucy. Okazało się że wałek w kolektorze był rozsypany i z podciśnieniem zrobiona rzeźnia.

Przy okazji rozrządu poszedł do wymiany cały kolektor z wałkiem i nowe przewody podciśnieniowe prawidłowo zamontowane i samochód odżył..  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś pomiary po naprawie? Jak jeszcze nie to daj znać jak zrobisz i jakie masz wyniki od 0-100, chętnie ze swoim porównam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie robiłem ale różnica kolosalna. Na tyle duża ze jak parę razy ze spotu wracałem z kumplem w 1.8T w B7 to za 2 czy 3 razem spalił sprzęgło żeby dorównać mojemu  ASn owi  a mam go w automacie, który zamula go niesamowicie w porównaniu do manuala..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez przy okazji wymiana kolektora bo w środku mielonka była, wyłamane wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak rozbierałem kolektor to wszystko ładnie działało, nie było nic połamane, ale najlepsze jest to, że ten wałek lekko różnił się od tych, które widziałem w internecie. A że nawet w ASO nie było zdjęć poglądowych ani rysunków jak to wygląda to poskładałem z powrotem (w ASO można tylko całość kupić, nawet nie mają tego rozłożonego na części w rysunku szczegółowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z wielkim smutkiem stwierdzam że, naprawa się nie powiodła.Blok kaput. Jak dozbieram złotówek i koron sie uspokoi bede coś myslał. Najprawdopodobniej wymiana motoru bo tego mam juz dość. Nie znam nikogo kto by sie zajął lub polecił kogoś sprawdzonego do tulejowania i ewentualnych kosztów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób tego dziadostwa , szukaj drugiego konia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej bedzie wymiana silnika. Chodzi mi tez swap po głowie, robil ktos kiedys swapa z 3.0 na 2.4?.Pytam o 2.4 bo w miare tanie te silniki i ponoc dobre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Dev napisał:

Nie rób tego dziadostwa , szukaj drugiego konia

Tylko trzeba dopisać, ze jak już to swap na cos innego, bo brać drugi blok z tej jednostki to jak szukać od razu uszkodzonego.

 

A firmy od tulejowania niestety tylko w googlach szukaj, mało mechaników robi tulejowanie (zleca to komuś) to też nie zna specjalistów godnych polecenia, ale jak chcesz możesz zawsze zadzwonić, to nic nie kosztuje i nie zobowiązuje do wysłania bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to że tulejowanie w tym silniku to dziadostwo bez  żadnej gwarancji.. Koszt  z tego co pamiętam to coś w okolicy 2,5 do 3 koła..

Pomyśl nad 2, 7 bi turbo ładnie to wchodzi  i jeszcze lepiej się odpycha..

Nie chciałem krakać na początku ale jak już pokazałeś miejsce na głowicy to byłem niemal pewien..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawa tego silnika nie jest opłacalna

chyba ze wywieziesz auto na Ukraine i Ci tam zrobia za pare złotych ale na razie granice zamkneli

masz dwie mozliwosci, pakowanc drugi silnik 2.4, 3.0 lub 2.7Bit albo sprzedac grata tak jak stoi

dołozyc kase i kupic cos innego ale juz nie 3.0

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mialoby dojsc do swapa to 2.7 raczej odpada chodz kusi. Duzo pewnie modów i rzeźby z racji ze nie siedzialy w tej budzie oryginalnie.Jak juz to 2.4 tylko podstawowe pytanie czy skrzynia przypasi gbh? I ogolnie jakie niespodzianki czekaly by mnie. Bo  wiązka ,komp, stacyjka do wyjebungu?co z wydechem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2020 o 23:26, kriistoff napisał:

Jezeli mialoby dojsc do swapa to 2.7 raczej odpada chodz kusi. Duzo pewnie modów i rzeźby z racji ze nie siedzialy w tej budzie oryginalnie.Jak juz to 2.4 tylko podstawowe pytanie czy skrzynia przypasi gbh? I ogolnie jakie niespodzianki czekaly by mnie. Bo  wiązka ,komp, stacyjka do wyjebungu?co z wydechem? 

3.0 i 2.4 pod względem dołączanych podzespołów mechanicznych są zgodne w 90%,wydech pasuje(mam u siebie cześć wydechu z asn),komp musi być z 2.4 inaczej zmienne fazy nie będą działały(napinacze vs wariatory) wiązkę można przerobić z Twojego. Stacyjke masz z linką pod automat,z czego kojarzę to już ktoś adoptował tipa do 2.8 (bliźniak 2.4) i działa. Jest temat za a6 forum jak chłopak wymienił 3.0 na 2.8 i sam to ogarnął.

Osobiście to wolał bym 2.8 wsadzić niż 2.4 bo konstrukcja ta sama ale moc większa

 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image;s=644x461
WWW.OLX.PL

Sprzedam silnik 3.0 asn Silnik ma przebieg 198.000km!!! Ostatnia wizyta w ASO przy 190.000. Telefonicznie Podam VIN celem weryfikacji przebiegu, oraz wymian. Możliwość jazdy próbnej!! diagnostyki...

Na innym ogłoszeniu za 4400 sprzedawany jest sam słupek, bez osprzętu.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...