Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Test wskazówek licznika - Error


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, mam pewien problem z wykonaniem testu wskazówek licznika. Łączy się normalnie programem vcds i vagiem chyba też ale w każdym ten sam eroor przy próbie wykonania testu. Mógłby mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną? 

Opublikowano

Up

Opublikowano

Spróbuj innym interfejsem

Opublikowano

Próbowałem już wieloma :/ Niektóre w ogóle się nie łączyły. A te co się połączyły odmawiają wykonania testu... 
 

Opublikowano

To albo problem z linią K albo problem z samym licznikiem.

Opublikowano

W liczniku padł mi silniczek od obrotomierza, zakupiłem już inny licznik żeby przełożyć silniczki ale nie chcę się za to zabierać bo nie ustawie później dobrze wskazówki :( :/ a jak sprawdzić czy wina leży po stronie linii K ? 

Opublikowano

Podłącz ten zakupiony licznik i zrób na nim test. Wskazówki łatwo się ustawia 

Opublikowano

Łatwo ale musi się aktywować test żeby zrobić to dokładnie ;) A jak podłącze ten zakupiony licznik z innym przebiegiem to błędy mi nie wyskoczą jakieś czy coś ? :D 

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Rikone napisał:

Łatwo ale musi się aktywować test żeby zrobić to dokładnie ;) A jak podłącze ten zakupiony licznik z innym przebiegiem to błędy mi nie wyskoczą jakieś czy coś ? :D 

Nic nie wyskoczy,podłącz go normalnie i zrób test. Po prostu nie odpalisz auta na tym liczniku bo będzie immo nie dopisane. Jak licznik przejdzie test to Twój jest uwalony. 

Wskazówki kręcisz w przeciwną stronę by je ustawić (odwrotnie do wskazówek zegara),ustawiasz około 2 mm poniżej zera i odpalasz test wskazówek. Jak po teście osadzą się idealnie na pozycji 0 to ok,jak nie to wyłączasz stacyjke i znów ustawiasz.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

ustawienie wskazówek w b6 jest naprawdę proste także nie masz czego się obawiać ;)

Opublikowano (edytowane)

Już doszedłem do tego co jest nie tak :) Problem polegał na tym, że opcja testu wskazówek nie zadziała jeśli mamy podłączone niefabryczne radio. Podłączyłem z ciekawości ori radio czy to może mieć jakiś wpływ i szach-mat :D A tak z ciekawości, to co trzeba zrobić jak bym chciał wymienić sobie od razu cały licznik ? Kodowanie i przypisywanie w vagu ? Ciężka sprawa czy do ogarnięcia ?

Edytowane przez Rikone
Opublikowano

Immo do adaptacji lub przepisania 

Opublikowano
2 godziny temu, Rikone napisał:

A tak z ciekawości, to co trzeba zrobić jak bym chciał wymienić sobie od razu cały licznik ? Kodowanie i przypisywanie w vagu ? Ciężka sprawa czy do ogarnięcia ?

Jest opisane forum jak adoptować immo w b6,ogólnie nic trudnego dla sterowników innych niż edc15. Ty masz me 7.1 wiec luzik. A jak radio blokuje to zobacz czy linia K nie jest tam gdzieś wpięta. Może być wpięta jedynie w fabrycznym radiu.

Opublikowano
W dniu 26.03.2020 o 22:00, pila24 napisał:

Wskazówki kręcisz w przeciwną stronę by je ustawić (odwrotnie do wskazówek zegara),ustawiasz około 2 mm poniżej zera i odpalasz test wskazówek. Jak po teście osadzą się idealnie na pozycji 0 to ok,jak nie to wyłączasz stacyjke i znów ustawiasz.

Wg. mnie prawidłowe ustawienie jest wtedy gdy podczas wymuszonego testu wskazówka obrotomierza ustawi się idealnie na 3000rpm a prędkościomierza na 100km/h, pozostałe to wiadomo - na środku skali (godz. 12). Wtedy, po przekręceniu kluczyka na zapłon, wskazówki stoją ciut poniżej 0, tak miałem nim zerwałem ori plombę na swoim liczniku więc nikt przede mną raczej tam nie majstrował ;) 

Opublikowano
1 godzinę temu, BeyerBrown napisał:

Wg. mnie prawidłowe ustawienie jest wtedy gdy podczas wymuszonego testu wskazówka obrotomierza ustawi się idealnie na 3000rpm a prędkościomierza na 100km/h, pozostałe to wiadomo - na środku skali (godz. 12). Wtedy, po przekręceniu kluczyka na zapłon, wskazówki stoją ciut poniżej 0, tak miałem nim zerwałem ori plombę na swoim liczniku więc nikt przede mną raczej tam nie majstrował ;) 

Jak ustawisz równo na 3000rpm to właśnie wskazówka będzie poniżej zera,jak na zero to będzie na 3050rpm. Ja ustawiałem kilkanaście razy w różnych licznikach i w zasadzie w każdym było równo z zerem.

 

Opublikowano (edytowane)

A jak to się ma z odczytem obrotów z VCDS-a?
Moim zdaniem ciut poniżej 0 jest właściwym ustawieniem, w A6 (które również miało fabryczną plombę) też tak było ustawione. W amerykańcach z prędkościomierzem jest o tyle prościej, że one nie przekłamują prędkości i 100km/h licznikowe oznacza faktycznie 100km/h realne (GPS-owe) ,wersje EU zawyżają wskazanie o kilka km/h co utrudnia weryfikację prawidłowości ustawienia. O dziwo, prędkość jaką wypluwa z siebie np. sterownik ABS/ESP nie jest przekłamana. Zakładam oczywiście, że samochód ma ogumienie w zalecanym rozmiarze (np. 235/45R17).

Jak ustawiałem u siebie na 0 to zarówno w A4 jak i w A6 podczas testu wskazówek zawsze mi one wylatywały poza skalę po drugiej stronie... ?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, BeyerBrown napisał:

A jak to się ma z odczytem obrotów z VCDS-a?

Vcds pokazuje kilka % niższe obroty niż licznik,u mnie zegary pokazują prędkość niemal zgodnie z gps bo mam przerobiony licznik kolor z UK na EU z modyfikacją wsadu. Przy 140km/h na zegarach pokazuje 139km/h na gps.

Na fabrycznym wsadzie obroty i prędkość na zegarach są około 4% wyższe niż w rzeczywistości.

Edytowane przez pila24

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...