Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] POŹNA REAKCJA NA GAZ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mój pacjent to 1.9 avb po wirusie na ok 150 KM i 380Nm. Auto jeździło jak rakieta,pedał w podłogę i rwało aż miło. Od jakiegoś czasu jakby straciło moc. Główne objawy to : późna reakcja na dodanie gazu-potrzeba 1-2 sekundy,żeby było czuć w ogóle jakie takie przyspieszenie.W miarę dobrze zbiera się dopiero od ok 2300-2500obr. Po podpięciu pod komputer zero błędów.Auto odpala bez problemu na zimnym jak i na ciepłym.Nie dymi wcale.Filtry wymienione,brak wycieków,ostatnio poprawione wtyczki pompek,bo przerywał na 1-szym cylindrze i w tej kwestii jest ok.Turbina była czyszczona ok 15.000 km temu.Zrobiłem dziś na szybko logi dynamiczne lecz nie do końca załapałem się w obrotach-start od ok 1800 obr.Kąt synchronizacji wałka na 0.Korekty dawek paliwa chyba w normie ,BIP-y w sumie chyba też ujdą (skany w załącznikach).Dołączam moje logi dynamiczne ( przepraszam z góry za ich nie do końca dokładność pomiarową-postaram się wykonać dokładniejsze).Poszę o jakąś analizę logów i ewentualne wnioski i porady.

Logi:

 

 

 

 

VAGLOGGER.APPHB.COM
VAGLOGGER.APPHB.COM

 

 

Pozdrawiam

IMG_20200222_202247.jpg

IMG_20200222_202856.jpg

IMG_20200224_211645.jpg

IMG_20200224_212818.jpg

Opublikowano

po przegazowaniu synchro jest cały czas na 0.0 ?

sprawdzałes jakiej wartosci masz podcisnienie na gruszce od turbo ?

Opublikowano
4 minuty temu, Dev napisał:

po przegazowaniu synchro jest cały czas na 0.0 ?

sprawdzałes jakiej wartosci masz podcisnienie na gruszce od turbo ?

Synchro skacze chwilami na -0,6.Ustawiane było jakieś pół roku temu,bo było na poziomie ok .+ 3,5 do + 4.0 i silnik ciężko zapalał.Wartości na gruszce nie sprawdzałem.Dziś podpiąłem się dużą strzykawką pod gruszkę i ramię chodzi lekko, w zakresie ok 1,5 cm .Gdzieś tam na "chłopski rozum" podejrzewam ,że podciśnienie może być za słabe i dlatego turbo długo się "budzi".Czym sprawdzić wartość podciśnienia na gruszce i jaka powinna być wartość?

Opublikowano

załoz jakiś zegar z ujemnymi wartosciami i sprawdz

jak bedzie -0.5 to jest ok

sprawdz tez wartosc podcisnienia jakie daje vacumpompa po odpieciu całego układu

Opublikowano
3 minuty temu, Dev napisał:

załoz jakiś zegar z ujemnymi wartosciami i sprawdz

jak bedzie -0.5 to jest ok

sprawdz tez wartosc podcisnienia jakie daje vacumpompa po odpieciu całego układu

Ok ,dzięki za podpowiedź.Postaram się jak najszybciej zrobić pomiar.Vacum zmieniałem jakieś pół roku temu (fakt ,na używkę ;) ),przy okazji swapa hamulców ale różnicy w kwestii turbo wtedy nie odczułem...ale sprawdzić nie zaszkodzi.a co do logów,to widzisz coś niepokojącego?

Opublikowano (edytowane)

sprawdź węże podciśnienia czy nie są sparciałe/przełamane oraz same zawory od EGR i klapy gaszącej. Na próbę możesz odłączyć węże od zaworów i pozaślepiać je.

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

EGR zaślepiałem, zero poprawy, przepływomierz odpinałem i robił się wtedy muł straszny, map sensor wyczyszczony. Czyli do pomiaru podciśnienia jeszcze wężyki sprawdzę ? 

Opublikowano

zaślepienie EGR to co innego niż odcięcie podciśnienia od sterowania tymże EGR. Ty prawdopodobnie masz nieszczelność w układzie podciśnienia. Może membrana w klapie gaszącej albo EGR padła?

Opublikowano

Czyli odłączyć cały odcinek podciśnienia od EGR, tak? I zostawić tylko podciśnienie turbiny? 

Opublikowano

odpinasz cienki wężyk od tego grubego który jest pomiedzy pompą a serwem

Opublikowano

Ok, dzięki jutro sprawdzę? Póki co, czekam na dalsze sugestie i podpowiedzi. Burza mózgów mile widziana ?

Opublikowano

na razie wystarczy, sprawdz to co Ci napisalismy

Opublikowano

Jak dla mnie to coś tu nie gra...

po pierwsze AVB na 150KM ? 

po drugie po logach widać, że ciśnienie zadane jest osiągane od razu, już przy 1700 obr masz powyżej zadanego... często nawet przeładowuje... ja bym tu problemów z podciśnieniem raczej nie szukał... 

Może przycina się geometria i stąd czasami wrażenie, że ciągnie lepiej bo idzie w przeładowaniu...

Są jakieś dziwne skoki MAF... może sama przeplywka coś głupieje, albo po prostu ten program jest coś nie halo.

Opublikowano
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Jak dla mnie to coś tu nie gra...

po pierwsze AVB na 150KM ? 

po drugie po logach widać, że ciśnienie zadane jest osiągane od razu, już przy 1700 obr masz powyżej zadanego... często nawet przeładowuje... ja bym tu problemów z podciśnieniem raczej nie szukał... 

Może przycina się geometria i stąd czasami wrażenie, że ciągnie lepiej bo idzie w przeładowaniu...

Są jakieś dziwne skoki MAF... może sama przeplywka coś głupieje, albo po prostu ten program jest coś nie halo.

Mapa na 150 KM to chyba nie jakieś mistrzostwo świata ? Ze 130 wypluwają bez zmiany pompek i turbin po 190 i jakoś nikt się nie dziwi. Mapa robiona ponad 5 lat temu i wszystko grało. Dużo znajomych lata po wirusie w tym warsztacie i nikomu nic się złego nie dzieje. 

Możliwe, że z tą przepływką jest coś nie halo, bo obserwując w czasie jazdy są momenty, że pokazuje duże odstępstwa od żądanego, chociaż jest to sporadyczne. Są też momenty, że auto ciągnie jak dawniej, na 3 spokojnie przyczepność zrywa... Ale zazwyczaj jest tak, że zamułka przy ruszaniu, potem kopnięcie turbiny, zmiana biegu i znowu sekunda, dwie zamula.... W weekend trzeba będzie chyba rozebrać wszystkie węże, gumowe, połączenia turbo, intercooler itd i szukać.. Póki co w tygodniu ciężko z czasem trochę, żeby się za to zabierać

. Dzięki za pomoc. Może wspólnymi siłami coś znajdziemy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...