Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Problem z wyzerowaniem wartości DPF po jego wyczyszczeniu w Audi A4 B8 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

odebrałem DPF po czyszczeniu, chciałbym zresetować, wyzerować wartości DPFa.

Mój mechanik poległ, niby skasował ale one dalej są zapisane takie jak były wcześniej.

Ja próbowałem przez OBD Eleven i przez VCDS 12.12 do którego mam dostęp ale jak widać na fotkach poniżej nie jestem w stanie tego zrobić... Albo jest błąd albo informacja, że funkcja niedostępna.

Znalazłem jeszcze w Basic settings opcje "Resetting of learned values of particle filter" i zrobiłem ją, ale również nie spowodowało to zresetowania tych wartości.

Wartości czyli:

Particle filter: time since last regeneration
Particle filter: oil ash volume
 Particle filter: soot mass calculated
Particle filter: soot mass measured
Particle filter: kilometers since last regeneration

Pomoże ktoś? Może ktoś z Warszawy chciałby się odpłatnie tego podjąć?

90527358_2620660124728133_3694218628191748096_n.jpg90657704_492795661602125_2893814703367127040_n.jpg

Edytowane przez luk330
Opublikowano

Podjedź do jakiegoś dobrego tunera, ogarnie Ci to bo ma zazwyczaj najnowsza wersje VCDS.

Opublikowano
14 godzin temu, djtatra napisał:

Podjedź do jakiegoś dobrego tunera, ogarnie Ci to bo ma zazwyczaj najnowsza wersje VCDS.

Cieżko się dodzwonić do wszystkich okolicznych :D

Póki co wstępnie się w ASO umówiłem, ale mam wątpliwości co do kompetencji ludzi tam pracujących bo ten doradca serwisowy w zasadzie nie wiedział o co mi chodzi i po co to robić.

Opublikowano

Update...

Z uwagi na brak możliwości dodzwonienia się do okolicznych tunerow wybrałem się do innego ASO, które początkowo twierdziło, że wie o co kaman (Rowiński-Wajdemajer w Konstancinie) i że zainicjują mi nowego DPFa. Niestety po 45min i informacji, że się udało i zapłaceniu 380zł okazało się, że jednak zrobili to samo co sam sobie próbowałem zrobić - niby się udało, ale żadne wartości w wartościach pomiarowych się nie zmieniły.

Póki co jeżdżę tak jak jest, auto po czyszczeniu DPFa jest żwawsze, przestało szarpać w trakcie wypalania, ale przez to, że ta inicjalizacja jest niezrobiona to zaczęła się mocno rozjeżdżać masa sadzy obliczona i zmierzona (zmierzona jest niższa niz obliczona - co jest sensowne bo przecież DPF jest po czyszczeniu) no i dalej DPF się wypala co 200-250km (według zmierzonej masy sadzy powinien sobie spokojnie jeszcze poczekać, jednak obliczona dochodzi do 18g i się zaczyna wypalać). Zastanawiam się, czy w takiej sytuacji nie zacznie mi przybywać oleju w silniku, będę obserwował, póki co zrobiłem 650km po tej operacji, DPF wypalał się w tym czasie 3 razy i olej bez zmian.

Znalazłem na amerykańskim i brytyjskim forum, że sterowniki z tych lat produkcji mają błąd w oprogramowaniu i żeby dało się zainicjalizować nowego DPFa to trzeba firmware zaktualizować... Jest na to nawet jakieś TPI. Tylko kto może mi to zrobić? Dzwoniłem do dwóch kolejnych ASO i generalnie samej z siebie aktualizacji nie chcą robić bo twierdzą, że nie ma potrzeby, no i nie mają jak tego policzyć ale jak tak bardzo bym chciał to są jakieś 2h pracy więc koło 600zl cała operacja by mnie kosztowała... Oczywiście nie bardzo mam ochotę wydawać znów kasę w ASO, na operacje, których oni nie potrafią i nie wiedzą po co...

Napisałem kilka maili do tunerów w Warszawie, może ktoś to ogarnie i przy okazji podniesie mi moc...

To tak jeśli chodzi o moje przeżycia pod kątem czyszczenia DPFa...

Opublikowano

Jaki miałeś przebieg że dpf był zapchany?

Opublikowano
30 minut temu, Muskel1 napisał:

Jaki miałeś przebieg że dpf był zapchany?

253tys. W środku była podobno bardzo duża ilość popiołu, co niby jest wynikiem serwisowego wypalania DPFa. W historii serwisowej (a jest do przebiegu 180tys i do 2015roku) przy każdej wymianie oleju (co 10-12tys) są zapisy, że serwis robił serwisowe wypalanie..

Co do mojego problemu - nadal mam niezainicjalizowany DPF i wciąz mi się wypala co 200km pomimo tego, ze zmierzona wartość sadzy jest niska (a obliczona duża przez te niewyzerowane wartości...).

Opublikowano (edytowane)

Najważniejszą wartością, która zostaje (która powinna być) wyzerowana jest zawartość popiołu. Na jej podstawie sterownik (a właściwie jego program) ustala wielkości zawartości sadzy, przy których rozpoczyna proces regeneracji. Im więcej popiołu, tym przy mniejszych wartościach sadzy, proces ten startuje. 

3 godziny temu, luk330 napisał:

zmierzona wartość sadzy jest niska (a obliczona duża przez te niewyzerowane wartości...).

Różnice te nie wynikają z niewyzerowania. Normalnym jest, że wartość skalkulowana (obliczona) jest zawsze większa, od tej rzeczywistej. Piszę "normalnym" ponieważ bardzo rzadko można napotkać dane, mówiące o większej wart. rzeczywistej, od tej obliczonej. A gdy tak właśnie jest mamy do czynienia z usterką w aucie. 

Po skończonym procesie regeneracji  sadza rzeczywista powinna osiągnąć zero. Na temat obliczonej nie wypowiem się, ponieważ jest to zależne od auta i oprogramowania ster. silnika. Mogę jedynie napisać, że w A6 C6 proces (niezakłócony) regeneracji kończy się zawsze po spadku (osiągnięciu) sadzy obliczonej do 7,5; co wydaje mi się dziwnym i jak na razie (według stanu mojej wiedzy o DPF) niezrozumiałym. Czuję się "okradzionym" z 7,5 jednostek między regeneracjami.

Jaką obecnie notujesz zawartość popiołu w filtrze ?

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano (edytowane)

Czy wymieniałeś czujnik róznicy ciśnien czy stary nadal tam stary siedzi?

W niektórych przypadkach należy najpierw przyuczyć czujnik różnicy ciśnień i dopiero wyzerować dpfa.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
W dniu 22.05.2020 o 15:41, Tomnik napisał:

Najważniejszą wartością, która zostaje (która powinna być) wyzerowana jest zawartość popiołu. Na jej podstawie sterownik (a właściwie jego program) ustala wielkości zawartości sadzy, przy których rozpoczyna proces regeneracji. Im więcej popiołu, tym przy mniejszych wartościach sadzy, proces ten startuje. 

Różnice te nie wynikają z niewyzerowania. Normalnym jest, że wartość skalkulowana (obliczona) jest zawsze większa, od tej rzeczywistej. Piszę "normalnym" ponieważ bardzo rzadko można napotkać dane, mówiące o większej wart. rzeczywistej, od tej obliczonej. A gdy tak właśnie jest mamy do czynienia z usterką w aucie. 

Po skończonym procesie regeneracji  sadza rzeczywista powinna osiągnąć zero. Na temat obliczonej nie wypowiem się, ponieważ jest to zależne od auta i oprogramowania ster. silnika. Mogę jedynie napisać, że w A6 C6 proces (niezakłócony) regeneracji kończy się zawsze po spadku (osiągnięciu) sadzy obliczonej do 7,5; co wydaje mi się dziwnym i jak na razie (według stanu mojej wiedzy o DPF) niezrozumiałym. Czuję się "okradzionym" z 7,5 jednostek między regeneracjami.

Jaką obecnie notujesz zawartość popiołu w filtrze ?

Dokładnie tak jak piszesz.. Ja o tym wiem, ale mój sterownik wydaje się zablokowany, bo nie mogę wykonać ani adaptacji czujnika różnicy ciśnień (został stary) ani inicjalizacji DPFa i juz mnie szlag trafia, serio... :) 

Zawartość popiołu w filtrze jest bardzo, bardzo duża - nie współgra w ogóle z przebiegiem - jest 0,46.

W dniu 22.05.2020 o 16:18, Muskel1 napisał:

Czy wymieniałeś czujnik róznicy ciśnien czy stary nadal tam stary siedzi?

W niektórych przypadkach należy najpierw przyuczyć czujnik różnicy ciśnień i dopiero wyzerować dpfa.

 

Tak, wyczytałem w internecie o tym i próbowałem to zrobić. Procedura niby udana, aczkolwiek trwa to może z półtorej sekundy i pojawia się komunikat OK, więc nie wiem czy się udaje czy nie - w każdym razie w parametrach nie widać żadnych zmian po tej operacji. Albo coś źle robię (w zasadzie nie wiem czy powinienem to robić na zapłonie czy na włączonym silniku) i czy po tym przyuczeniu powinienem wylaczyc zaplon i wlaczyc jeszcze raz przed ponowną próbą inicjalizacji DPF..

 

Generalnie zapłaciłbym złotem komuś kto na pewno by to ogarnął, bo chodzi mi już po głowie wycięcie tego DPFa bo mnie wkurza tak częste wypalanie.

Opublikowano

Na włączonym zapłonie. Silnik nie powinien chodzić. Prawdopodobnie nie obejdzie sie bez aktualizacji softa sterownika silnika. 

Opublikowano

Jaki masz nr. softa?

Wiem że w 2.7 TDI były problemy z resetowaniem przy oprogramowaniach SW0040. Jest nawet na to TPI 2012786/8

Należy zaktualizować do wersji SW0060. Nie wiem czy 2.7 i 3.0 to nie ten sam sterownik i soft bo motory w sumie takie same.

 

Opublikowano
W dniu 25.05.2020 o 13:49, Muskel1 napisał:

Jaki masz nr. softa?

Wiem że w 2.7 TDI były problemy z resetowaniem przy oprogramowaniach SW0040. Jest nawet na to TPI 2012786/8

Należy zaktualizować do wersji SW0060. Nie wiem czy 2.7 i 3.0 to nie ten sam sterownik i soft bo motory w sumie takie same.

 

Masz rację, mam SW0040 a dostępne jest już SW0080 z tego co pokazuje OBD Eleven...

Próbówałem znów wykasować te wartości przyuczone czujnika różnicy + potem DPF ale dalej to samo, więc na bank cos jest zablokowane w sofcie :)

To teraz pytanie - czy aktualizacja SW ECU tylko w ASO? Ostatnio o to w ASO też poprosiłem to miły Pan powiedział, że nie trzeba bo wszystko się udało (a się nie udało...).

Opublikowano (edytowane)

Może gdzieś u jakiegoś tunera też dasz rade zaktualizować soft bo zanim wgrywają nowego robią sobie backup na wypadek gdyby się coś nie powiodło. Dodatkowo jak bedziesz miał szczęście to znajdziesz kogoś kto ma VCP i kopie softa bo tacy też są ale to jak szukanie igły....

Wiec pozostaje chyba tylko ASO i powiedz panu że chcesz żeby Ci wgrał a nie dyskutował czy trzeba. 

Powiedz mu żeby sobie nr. TPI 2012786/8 w baze danych wklepał i poczytał bo tam jest ten problem opisany.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Może gdzieś u jakiegoś tunera też dasz rade zaktualizować soft bo zanim wgrywają nowego robią sobie backup na wypadek gdyby się coś nie powiodło. Dodatkowo jak bedziesz miał szczęście to znajdziesz kogoś kto ma VCP i kopie softa bo tacy też są ale to jak szukanie igły....

Wiec pozostaje chyba tylko ASO i powiedz panu że chcesz żeby Ci wgrał a nie dyskutował czy trzeba. 

Powiedz mu żeby sobie nr. TPI 2012786/8 w baze danych wklepał i poczytał bo tam jest ten problem opisany.

Tak zrobię, powołam się na konkretny TPI, aczkolwiek ci doradcy serwisowi zachowują się jakby wszystkie rozumy pozjadali a ich wiedza często jest mniejsza niż przeciętnego kierowcy... ehh Próbuję dalej, tak czy inaczej zawalczę o moje 380 zł za nieskuteczną inicjalizację filtra.

Opublikowano (edytowane)

To TPI dotyczy silników 2.7 ale ten sam problem. 

I wiem dokładnie jak z tymi doradcami jest. Jak tylko powiesz, że w internecie albo na forum to już gały przewracają i ch..j nie pogadasz bo on wie lepiej bo ASO i w ogóle i jak śmiesz mu tu z jakimiś wskazówkami albo diagnozami z internetu dupsko zawracać.  On ma ETKE i ELSE i tam nic nie pisze i w sterownikach nie ma zapisanych błędów wiec wszystko jest ok. A tam są drzwi i s...j no chyba że chcesz kupić nowe auta to bardzo zapraszam tu do kolegi. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 24.03.2020 o 18:32, luk330 napisał:

Cześć,

odebrałem DPF po czyszczeniu, chciałbym zresetować, wyzerować wartości DPFa.

Mój mechanik poległ, niby skasował ale one dalej są zapisane takie jak były wcześniej.

Ja próbowałem przez OBD Eleven i przez VCDS 12.12 do którego mam dostęp ale jak widać na fotkach poniżej nie jestem w stanie tego zrobić... Albo jest błąd albo informacja, że funkcja niedostępna.

Znalazłem jeszcze w Basic settings opcje "Resetting of learned values of particle filter" i zrobiłem ją, ale również nie spowodowało to zresetowania tych wartości.

Wartości czyli:

Particle filter: time since last regeneration
Particle filter: oil ash volume
 Particle filter: soot mass calculated
Particle filter: soot mass measured
Particle filter: kilometers since last regeneration

Pomoże ktoś? Może ktoś z Warszawy chciałby się odpłatnie tego podjąć?

90527358_2620660124728133_3694218628191748096_n.jpg90657704_492795661602125_2893814703367127040_n.jpg

 

Opublikowano

Witaj.

Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny i szukam pomocy 

Opublikowano
36 minut temu, 1Piotr napisał:

Witaj.

Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny i szukam pomocy 

Uzupełnij najpierw poprawnie profil.

Opublikowano
W dniu 22.05.2021 o 22:21, 1Piotr napisał:

Witaj.

Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny i szukam pomocy 

Cześć,

nie udało. ASO odrzuciło moją reklamację, bo wszystko było wykonane zgodnie z procedurą producenta. TPI oczywiście olali bo to są ich wewnętrzne materiały i ja nie mogę ich znać i się na nie powoływać :) Aktualizację firmware mogą zrobić ale płatne od godziny a nie wiadomo ile to może potrwać. Od 1,5 do 4h... :D cyrk.

Są firmy (chociażby tunerzy, którzy mogą to zrobić taniej i pewnie lepiej coś czuję). Ja w czerwcu chcę zrobić program zwiększający moc więc pewnie przy okazji to ogarnę (celuję w r-performance - nie wiem czy ktoś lepiej w vagach ogarnia, więc raczej będę spokojny).

A póki co to DPF wypala się do 250-280km jak obliczona masa sadzy dojdzie do tych 20g. Tak jak wcześniej pisałem zmierzona masa sadzy jest wtedy zawsze znacząco niższa(zalezy od jazdy ale jakby sterownik się opierał o tą zmierzoną a nie obliczoną to interwały wypalania były mniej więcej 2x dłuższe).

Opublikowano

Ok. Dzięki za podpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...