Konradoss Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Zastanawia mnie panowie taka sprawa, jestem właśnie na etapie poszukiwań firmy która podniesie moc w moim autku. Pytanie to czy jest sen podnosić moc na ok 140koni? Nie wiem jak NM się z tym wiąże a głównie na tym mi zależy. Drugie pytanie ile maksymalnie softowo da się wyciągnąć z AJMa? podniesienie mocy jest odczuwalne. Szczegolnie wrazenie na wyższych biegach przy wyprzedzaniu cięzarówek . Robiłem AJM parę lat temu w Compsporcie. W zasadzie same pozytywy jezeli chodzi o uzytkowanie. Spalanei przy normalnej jeździe pozostanie na niezmienionym poziomie, dymienie również. Zbigniew_Majkowski Zonka jeśli jest w miarę wprawnym kierownikiem moze sie połapać ale zawsze mozna podsunąc pomysł zalanego lepszego paliwa, super oleju , wymienionego filtra itp. Myslę ze z tym dasz sobię radę. U mnie ostatecznie wyszło 140 kucy i 325niutków jesli dobrze pamietam ...
Zbigniew_Majkowski Opublikowano 15 Czerwca 2009 Opublikowano 15 Czerwca 2009 I o to chodziło, Kondradoss. Na taką odpowiedź czekałem. Najbardziej interesuje mnie sytuacja że jak chcę to jadę jak autem rodzinnym czyli spokojnie, oszczędnie i wygodnie. A jak chcę to kopię d*pę ze świateł dresikowi w beemwu i wiem że to wiąże się z większym spalaniem.
Maniusiek28 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Tłoki mają taką samą średnicę ale różną masę i inne sworznie tlokowe. Korbowody są inne, wał korbowy jest inny. Tłoki od mocnych PD mają w środku specjalny kanał pierścieniowy chłodzący je od środka olejem i wiekszą komorę spalania - tak, że geometryczny stopień sprężania spada do 18.5 z 19.5. Ma to taką zaletę, że można dmuchnąć więcej powietrza i lepiej przebiega proces spalania. Osobiście jakbym miał wykorzystać tylko AR to bym został przy słupku AJM, idąc dalej w moc zmieniłbym słupek na coś mocniejszego. Rura do IC wymaga zrobienia przejściówki bo BRD ma średnice zewnętrzną wylotu ok. 46 mm jak pamiętam, a turbina AJM ma 35 mm. Kup sobie rdukcje Samco 32/45 mm i 8 cm rury 35-36 mm z obspawanymi na końcu kryzami. Do tego dwie opaski GBS i masz zrobione. Co do zmian - AJM dalej smiga na 200 KM i jest mu dobrze. Moje własne BLB/BKP ma 205 KM i miewa sę rewelacyjnie, ojca AFN po montażu GT1749VA, kolektora z Sharana AYM, wybiciu kata, zamontowaniu nowych hebli, olejów, ... pojechał w sobotę do Witka na rolki i bez absolutnie żadnej korety programu wypluł 146 KM i 319 Nm. Dymu absolutnie nic, delikatny okurz pod samym odcięciem obrotów i turbina ma mega wakacjach bo GT1749VA ładuje teraz 1.2 bara (w seryjnym AWX ładuje 1.35 bara ...) może to lamerskie pytanie ale co to jest ten "słupek"???
jaro4444 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 może to lamerskie pytanie ale co to jest ten "słupek"??? Tzw. "słupek" albo Short Block lub też silnik bez osprzętu (goły) to wszystko co się mieści pomiędzy pokrywą zaworów a miską olejową czyli: - kompletna głowica, - układ tłokowo-korbowy, - blok silnika, - pompa oleju, smok, ... - miska olejowa, pokrywa zaworów, - rozrząd, pompa wody.
Maniusiek28 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 może to lamerskie pytanie ale co to jest ten "słupek"??? Tzw. "słupek" albo Short Block lub też silnik bez osprzętu (goły) to wszystko co się mieści pomiędzy pokrywą zaworów a miską olejową czyli: - kompletna głowica, - układ tłokowo-korbowy, - blok silnika, - pompa oleju, smok, ... - miska olejowa, pokrywa zaworów, - rozrząd, pompa wody. dzięki za info....myślałem że to coś małego co łatwo wymienić...a tu niespodzianka,czyli wymiana słupka to tak jakby cały silnik wymienić
jaro4444 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 myślałem że to coś małego co łatwo wymienić...a tu niespodzianka,czyli wymiana słupka to tak jakby cały silnik wymienić :polew: Niestety to wymiana gołego motoru.
Maniusiek28 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 myślałem że to coś małego co łatwo wymienić...a tu niespodzianka,czyli wymiana słupka to tak jakby cały silnik wymienić :polew: Niestety to wymiana gołego motoru. nie śmiej się jestem specjalistą od metalurgii nie od silników
konrad_A4 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 może to lamerskie pytanie ale co to jest ten "słupek"??? Tzw. "słupek" albo Short Block lub też silnik bez osprzętu (goły) to wszystko co się mieści pomiędzy pokrywą zaworów a miską olejową czyli: - kompletna głowica, - układ tłokowo-korbowy, - blok silnika, - pompa oleju, smok, ... - miska olejowa, pokrywa zaworów, - rozrząd, pompa wody. u angoli short engine oznacza to jak podales wyzej za wyjatkiem głowicy no i zapewne rozrzadu
migdalek1985 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 A z tego co pamietam to murzyn w śp ajm-ie miał cos okolo 160 po samym chipie dlugo nim nie pojezdził
Piotrek98igo Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 A z tego co pamietam to murzyn w śp ajm-ie miał cos okolo 160 po samym chipie dlugo nim nie pojezdził to bardzo zle pamietasz :polew:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się