Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik zapięcia pasa pasażera


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W ostatnim czasie wymieniałem u siebie fotele z anglika. Mają one czujnik zapięcia pasa, a że fotel kierowcy trafił na miejsce pasażera to i czujnik razem z nim. Do fotela kierowcy przełożyłem ze swojego starego kompletu. Moje pytanie: jak podłączyć czujnik z fotela pasażera żeby też działał? czy wystarczy zmostkować przewody od dwóch czujników w czarnej kostce pod fotelem kierowcy?

Opublikowano (edytowane)

A w fotelu pasażera nie miałeś czujnika zajęcia fotela? 

Bo widzisz ja przesiadłem się na angielskie stołki i miałem błąd airbaga i inne z racji tego że w ori fotelu pasażera był czujnik zajęcia fotela a w fotelu kierowcy nie ma... No bo bez kierowcy nie pojedzie. Ja u siebie jedyne co to zrobiłem opornik który imituje to, że fotel jest zajęty. No bo... Czujnik zajętości jest związany z tym, czy pasażerowi poduszka wypali a jednak lepiej aby wypaliła w razie gongu. Co do informacji o zapięcia pasa wyłączyłem to kompem :)

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano
8 godzin temu, luken66 napisał:

 czy wystarczy zmostkować przewody od dwóch czujników w czarnej kostce pod fotelem kierowcy?

nie wystarczy.

żeby podpiąć czujnik pasa na fotelu pasażera trzeba podciągnąć przewody do sterownika airbag, który jest w konsoli środkowej. Oprócz tego trzeba dołożyć czujnik zajętości fotela pasażera i również podpiąć go pod sterownik airabg.
Na koniec kodowanie i będzie ok.

Zakładałem to do siebie i trudne to nie jest ale tunel trzeba zdemontować żeby podłączyć przewody do sterownika

Opublikowano

Błędów żadnych nie miałem po przekładce. Być może, że te angielskie stołki miały czujnik zajętości również w fotelu kierowcy (???) One są grzane, więc może to ma z tym związek ?

14 godzin temu, kdawid napisał:

nie wystarczy.

żeby podpiąć czujnik pasa na fotelu pasażera trzeba podciągnąć przewody do sterownika airbag, który jest w konsoli środkowej. Oprócz tego trzeba dołożyć czujnik zajętości fotela pasażera i również podpiąć go pod sterownik airabg.
Na koniec kodowanie i będzie ok.

Zakładałem to do siebie i trudne to nie jest ale tunel trzeba zdemontować żeby podłączyć przewody do sterownika

A widziałeś gdzieś opis co i jak? Jakiś manual? Bo ja szukałem i nie mogę za bardzo znaleźć.

Opublikowano

Po stronie kierowcy nie ma czujnika zajętości... 

Dobra to drogą dedukcji spróbujmy: 

- czy miałeś w starych fotelach czujnik zajętości? i od razu drugie pytanie, czy miałeś powiadomienie o nie zapięciu pasa przez kierowcę i pasażera? czy może przez samego kierowcę? 

- pytanie drugie: czy pomiędzy kostkami nowych i starych foteli zauważyłeś jakieś różnice? np. w starych fotelach miałeś więcej osadzonych kabli po stronie pasażera - a teraz te osadzone kable w nowych są w fotelu kierowcy? Czy ilość kabli z fotela zgadza się w 100% z ilością kabli w gniazdach w podłodze? 

 

Bo jeżeli miałeś czujnik zajętości w fotelu pasażera w ori fotelach to instalację od gniazda w podłodze do sterownika airbag masz. Brakować Ci może czujnika zajętości w fotelu. Jak wsadzisz czujnik zajętości to wtedy będziesz mógł dowolnie sobie gongi informujące o zajętym fotelu ustawić np. tylko dla kierowcy lub dla kierowcy i pasażera. 

No to tyle :)

 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, luken66 napisał:

A widziałeś gdzieś opis co i jak? Jakiś manual? Bo ja szukałem i nie mogę za bardzo znaleźć.

Manual mam w głowie + schematy z elsy.

Ogólnie z fotela pasażera trzeba przeciągnąć 4 przewody do sterownika airbag,
2 idą z czujnika zapięcia pasa -jeden z nich to masa połączona do masy airbag obok sterownika airbag a drugi podpinamy do sterownika airbag
2 kolejne idą z czujnika zajętości fotela - jedn z nich to też masa podpięta do masy airbag obok sterownika airbag a drugi podpinamy pod sterownik airbag.

Numery pinów jak będziesz potrzebował to Ci znajdę i podam,

Po podłączeniu tego trzeba poprawnie zakodować w liczniku i sterowniku airbag, inaczej będzie świecił błąd airbag.

Jeżeli w fotelu jest czujnik zapięcia pasa to w wiązce fotela jest czarna wtyczka a w niej dwa przewody, jak jest dodatkowo czujnik zajętości fotela to w czarnej wtyczce pod fotelem są 4 przewody.
 

Edytowane przez kdawid
Opublikowano (edytowane)

Koledzy, może trochę odgrzewam kotleta, ale mam taki problem: coraz częściej pojawia mi sie alarm o tym, że mam niezapięty pas kierowcy, chociaż go zapiąłem. Chwilowe rozpięcie i zapięcie pasa powoduje, że alarm się wyłącza. Czytałem, nawet tu na forum, że pod fotelem kierowcy nie ma czujnika zajęcia/nacisku, ale np szarpanie za wtyczkę pasa nie powoduje załączenia się alarmu a wystarczy tylko poruszyć się na fotelu i już mam alarm. Ponadto jeśli nie zapnę pasów i odczekam, aż po jakiś czasie alarm sam się wyłączy, to wystarczy lekko poruszyć się na fotelu a alarm znowu się włącza, czyli wygląda jakbym jednak miał pod fotelem kierowcy jakiś czujnik nacisku. Auto niebite, niegrzebane, nic mi nie wiadomo aby cokolwiek było zmieniane w kablach fotelach itd.

Ktoś ma jakieś pomysły czy porady? W trasie moźna zwariować...

Edytowane przez Flaha
Opublikowano
W dniu 13.05.2020 o 22:38, Flaha napisał:

Koledzy, może trochę odgrzewam kotleta, ale mam taki problem: coraz częściej pojawia mi sie alarm o tym, że mam niezapięty pas kierowcy, chociaż go zapiąłem. Chwilowe rozpięcie i zapięcie pasa powoduje, że alarm się wyłącza. Czytałem, nawet tu na forum, że pod fotelem kierowcy nie ma czujnika zajęcia/nacisku, ale np szarpanie za wtyczkę pasa nie powoduje załączenia się alarmu a wystarczy tylko poruszyć się na fotelu i już mam alarm. Ponadto jeśli nie zapnę pasów i odczekam, aż po jakiś czasie alarm sam się wyłączy, to wystarczy lekko poruszyć się na fotelu a alarm znowu się włącza, czyli wygląda jakbym jednak miał pod fotelem kierowcy jakiś czujnik nacisku. Auto niebite, niegrzebane, nic mi nie wiadomo aby cokolwiek było zmieniane w kablach fotelach itd.

Ktoś ma jakieś pomysły czy porady? W trasie moźna zwariować...

Sprawdź kable pod fotelem i kostki szczególnie te idące od zapięcia. Pod fotelem na stelażu one się łączą może kostka jest luźna stąd wrażenie, że jest czujnik. 

A jak nie to wykoduj przypomnienie o zapięciu pasów i nic piszczeć nie będzie. 

Opublikowano (edytowane)

W zapięciu do pasów jest mikrostyk, który ma albo zabrudzony kontakt albo już odgięty i nie łączy. Zobacz na filmiku jak to zrobić. 

Odkręcasz siedzenie i je odchylasz tak by mieć dostęp do zapinacza pasów. Odpinasz kostkę wykręcasz zapinacz i wyjmujesz z niego mikrostyk w białej obudowie. Czyścisz go przedmuc**jesz i ewentualnie lekko podginasz żeby miał styk. To wszystko. 

 

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...