Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Ciężkie odpalanie, zapowietrzanie się układu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, tak jak w temacie, temat wałkowany widze wiele razy..

Ciezkie odpalanie wystapilo jakies 3 miesiace temu, pomagało stawanie d*pa do góry, postoj auta na prostym terenie chocby przez pol godziny/godzine sprawiał ze auto sie zapowietrzało - krecenie po 20 sekund... , teraz zauwazylem ze jest coraz gorzej , nawet stajac d*pa do gory po 10 minutach musze krecic auto te 4/5 sekund... prace które wykonałem:

- wymiana oringów na pompkach (przez mechanika)

- wymiana zaworku zwrtonego / filtru paliwa

-czyszczenie baku, pompki w baku (słychac ja rowniez podczas przekrecania zaplonu)

- wymiana swiec zarowych

- sprawdzenie kata synchronizacji (podczas odpalonego silnika skacze miedzy -1,7 a -2.2) 

Miesiac temu rowniej objawilo mi sie telepanie silnikiem na postoju (łapa? dwumasa?) oraz podczas przyspieszania na 2 i 3 biegu, na wyzszych tez czuc chodz lzej

Oraz od poczatku kupna samochodu dolewam płyn chlodniczy, wydaje mi sie ze coraz czesciej teraz (uszczelka byla robiona jakies 2 lata temu)

 

 

 

 

Opublikowano

Płyn zapewne wycieka Ci podgrzewaczem, najczęściej rozszczelnia się gwint na świecach żarowych. Co do telepania najprawdopodobniej łapa silnika, chyba że masz ewidentnie efekt "kangura", czyli przy ruszaniu i na dwójce samochód podskakuje, jakbyś chciał zadusić go, w tedy jest to dwumas. Sprawdź czy masz dobre odczyty z czujnika temperatury silnika, bo to on bardzo często źle odczytuje temperaturę i dzieją się własnie problemy z odpalaniem na zimnym/ciepłym.

Opublikowano

Sprawdzę ten czujnik jutro z rana i dam znać, dodam jeszcze że po takim długim kręceniu kopci na biało.

Opublikowano

Masz dostęp do VAGa ? Możesz zrobić logi ?

Opublikowano

Mam dostęp, właśnie zrobiłem logi czujnika, w załącznikach.

I nagrałem jak to wygląda po staniu d*pa do góry przez 3h, zakładam że na płaskim kręciłbym z 15 sek.

 

 

20200418_204925.jpg

20200418_204807.jpg

Opublikowano

Zrób rano na zimnym log z grup 013+018, najpierw wciśnij start, dopiero odpal auto. 

Potem 003 statyczny i Basic settings

Mozesz się dynamicznie przejechać i zrobić 003+011

Opublikowano

Wykonałem już logi dynamiczne:

 

Log003-011

Opublikowano

Przeladowuje Ci, to może być przyczyna drgań/szarpan przy przyspieszaniu, zapewne geometria turbiny do czyszczenia

Opublikowano

Problem jest na 2 cylindrze, tam korekcje idą na ponad 2 mg, prawdopodobnie z tej pompki ucieka Ci paliwo... dlaczego ? może błąd w montażu, może za bardzo wywalone gniazdo...

Kąt synchronizacji na -1.7 - 2.2 tez sprzyja drgawką na postoju, w 0.0 albo 1.0 na plusie mniej są odczuwalne...

Opublikowano

Oddalem wczoraj auto do mechanika by sprawdził te pompki/montaż i dostałem telefon nie dawno że mam pompowtryski do regeneracji, 3 na pewno, być może komplet. Jadę po pracy posłuchać coś więcej.. 

Będę jeszcze pisał na jakiej podstawie to stwierdził, nie chce jakiś naciąganych kosztow

Opublikowano

Z tą regeneracją to jest śliska sprawa, bo teraz bardzo często trafia się na partaczy, zwłaszcza tych co wytryski regenerują i pomimo wywalonych kroci na regenerację, padają po miesiącu..

Opublikowano

Bez zaglądania stwierdził że to wina pompowtryskow ? 

Dal mi swoje pomiary , co myślicie o tym?

20200420_152837(0).jpg

20200420_152837.jpg

Opublikowano

Czym on to sprawdza? 3mg... Vcds chyba takich wartości nie pokaże, max 2.8 mg, ale wygląda na to że albo ta jedna pompka uszkodzona albo coś poszło nie tak przy montażu, ciekawe czy ich druciakiem nie czyścił... 

Opublikowano

Tutaj drugi raz, na dole są bipy. Na razie zabrałem auto i mam dać znać co dalej. Jako że sam nie umiem demontować/montować pompowtryskow muszę polegać właśnie na mechanikach. Ten mówi że jeśli się zdecyduje, on wyciąga 4 pompowtryski i wysyła do 'sprawdzonej' firmy na sprawdzenie/regenerację - gdzieś na Pomorzu tj. ok. 500km ode mnie ?

20200420_152815.jpg

Opublikowano

Jak dla mnie to lepiej kupić kpl używek, sprzedają ludzie np po zmianie wtrysków, albo jeszcze z odpalających motorów ?

Było już nie raz na forum, że po regeneracji było tylko gorzej... I to z polecanych firm... 

Mi się wydaje że ten Twój mechanik dał d*py i tyle... Wystarczyłaby książkowa wymiana uszczelnień, a załatwił Ci wtryski... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...