Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chłodniczego.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Wczoraj mój tato kupił B9 2.0 TDI 150KM, gdy nim dotarł do domu zauważyłem że płynu chłodniczego jest poniżej minimum, ludzie od których kupował twierdzili że wszystkie wymiany robili tylko gdy coś wyskoczyło nic sami od siebie, jaki płyn chłodniczy kupić? Do mojej B6 2.0 ALT zalewałem zwykle różowe borygo ale nie wiem czy w przypadku tego modelu też taki płyn czy zaleca się coś innego? :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

tzn  ze po trasie zniknęło z poziomu max do min płynu??

Opublikowano

Najważniejsze pytanie, jaki był stan wcześniej? Najlepiej teraz dolać właśnie tego Borygo G12 i nie będzie problemu, chyba, że na samym zbiorniczku widnieje inny typ płynu, to taki kupić. Dolać i obserwować, jak znowu zniknie płyn to gdzieś go zjada lub jest jakaś nieszczelność.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, RALF76 napisał:

tzn  ze po trasie zniknęło z poziomu max do min płynu??

Chyba nie zwrócił uwagi czy ubyło czy nie po prostu jak je obejrzałem jak już dotarł do domu było poniżej min. Napis już skumałem że G13, trasa była spora bo przeszło 500km był po ten samochód. A poziom oleju jak się tutaj sprawdza może kolega jest w stanie podpowiedzieć? Nigdzie nie widzę żadnego bagnetu, w samym MMI też nie widzę opcji sprawdzenia. Olej zalany z tego co widzę jest Shell 5W30 myślałem nad jakimś Valvoline albo Motul dobra opcja czy może jakiś inny? 

Wymaija co 15tys czy może nawet lepiej wcześniej? 

Ogarnąłem jak sprawdzić olej, i jest na minimum, autko stoi na prostej nawierzchni zrobione niecałe 15tys od ostatniej wymiany, przejmować się czym czy po prostu pogonić na wymianę i kontrolować od czasu do czasu? 

Pozdrawiam

Edytowane przez Miskovsky
Opublikowano

dolać g13 i wymienić olej a potem obserować, dziwne że wszystko na minimum

jaki ma przebieg?

Opublikowano

Najlepiej wymienić płyn razem z olejem, bo pewnie od poprzedniej wymiany rozrządu nie był wymieniany. Taki stan jest normalny dla auta, które jest tylko w serwisie przez mechaników oglądane, pewnie poprzedni właściciel nigdy pod maskę nie zaglądał.

Opublikowano
6 godzin temu, RALF76 napisał:

dolać g13 i wymienić olej a potem obserować, dziwne że wszystko na minimum

jaki ma przebieg?

G13 jest poniżej min, jutro kupię doleję, jest znaczenie z jakiej firmy czy obojętne byle G13 ? dziś miałem sytuacja jak się poruszałem że wyskoczył komunikat żeby dolać max 1l oleju więc tak zrobiłem kupiłem Shella bo karta pod maską jest własnie z Shella. Do wymiany filtra i oleju zostało jakieś 1,5tyś i będzie równe 15 tyś przebiegu na tym oleju, będę chciał też doradzić tacie aby wrzucił jakiś lepszy filterek może z Manna ? Olej też chce mu podpowiedzieć żeby wziął jakiś lepszy, Liquy Molly, Valvoline czy Motula a nie Shella czy Castrola i zmniejszyć interwał do 12 tyś nie do 15 tyś km tak jak to było chyba do tej pory wymieniane, na karteczce widnieje że wymiana była przy 59 tyś, myślę też jaki olej czy 5W30 tak jak był czy jakieś inne stężenie ?

Przebieg sprawdzałem na historiapojazdu gov, autko jest z Polskiego salonu i legitymuje się na obecną chwilę 73 tyś przebiegu, rocznik 2016. Książkę serwisową mamy ale jest ona jakaś dziwna, nie ma ani wpisów ani nic, ta kobitka mówiał że to wszystko jest online ale jeszcze nie dotarłem do tego jak to sprawdzić, może kolega podpowie bo widzę że Q5 nowa więc może wiesz gdzie tego szukać ?

Druga sprawa własnie z poziomem oleju, rozmawiałem z kolegą którego tata niestety miał C7 3.0 TDI i mówił mi że był otwór na bagnet tylko zaślepiony ale jak go zlokalizowali i zdjęli zaślepkę, dokupili bagnet to mogli sprawdzać stan manualnie nie tylko przez MMI, wiesz może czy u nas w dwulitrówkach jest gdzieś zaślepiony korek na bagnet ? :)

4 godziny temu, Langista napisał:

Najlepiej wymienić płyn razem z olejem, bo pewnie od poprzedniej wymiany rozrządu nie był wymieniany. Taki stan jest normalny dla auta, które jest tylko w serwisie przez mechaników oglądane, pewnie poprzedni właściciel nigdy pod maskę nie zaglądał.

Właścicielem z tego co wiem była kobieta która pod maskę tak jak piszemy nie zaglądała wogóle, tylko jak się wóz upomniał o coś to tego dolewała i tak śmigała. Rozrząd nie był jeszcze wymieniany, 10 tyś temu był wymieniany olej w skrzyni S-Tronic.

 

Dziękuję wam bardzo że pomagacie i doradzacie :)

Opublikowano

powinno być zaślepione miejsce na bagnet, zdjąć osłonę silnika i szukać miejsca otworu na bagnet

w kwestii książki serwisowych jest już online w nowszych autach

Opublikowano
2 godziny temu, RALF76 napisał:

powinno być zaślepione miejsce na bagnet, zdjąć osłonę silnika i szukać miejsca otworu na bagnet

w kwestii książki serwisowych jest już online w nowszych autach

Nie wiesz jak się zalogować do niej? 

Opublikowano

każdy przegląd to wydruki i to jest podstawa książki elektronicznej a reszta u dealera online do weryfikacji...

logowanie na "myaudi" raczej nie pomoże... ale zweryfikuj

Opublikowano
29 minut temu, RALF76 napisał:

każdy przegląd to wydruki i to jest podstawa książki elektronicznej a reszta u dealera online do weryfikacji...

logowanie na "myaudi" raczej nie pomoże... ale zweryfikuj

Okej dzięki, a adblue kolega może wie ile litrów wchodzi? Kupiliśmy na stacji 18l w bańce 20l, normalnie mogę go zalewać do auta przy użyciu lejak który był w zestawie czy są wymagane jakieś inne techniki? 

A Olej jaki kolega używa bo pisałem że myślałem nad Valvo, Motul, Liqui Molly który będzie najlepszy? I stężenie 5w30 czy inne? 

Opublikowano

ad blue trzeba zobaczyć w książce obsługi, możliwe że na klapce wlewu paliwa jest napisane że min trzeba wlać np: 4litry

oleje temat rzeka, opisywane u nas na forum: millers, motul,liqui moly jak najbardziej :thumbup1: aby tylko spełniały normy dla silnika

Opublikowano
3 godziny temu, RALF76 napisał:

ad blue trzeba zobaczyć w książce obsługi, możliwe że na klapce wlewu paliwa jest napisane że min trzeba wlać np: 4litry

oleje temat rzeka, opisywane u nas na forum: millers, motul,liqui moly jak najbardziej :thumbup1: aby tylko spełniały normy dla silnika

A jakie mamy normy w naszych 2.0 TDI? U nas kod silnika to DEUA 150KM :)

Opublikowano

zobacz na kartce co teraz zalane, zapewne 5W-30 norma 507

Opublikowano
17 minut temu, RALF76 napisał:

zobacz na kartce co teraz zalane, zapewne 5W-30 norma 507

Na kartce pisze tylko 5W30, kartka z Shella jak pisałem wyżej a z tyłu nawet nie ma zaznaczone jaki ten Shell był czy Ultra czy inny wybryk :D

Opublikowano

5W-30 norma 507  i będzie dobry

Opublikowano

Podczas mojej eksploatacji tz. wymiany oleju co 15k( robie tone km rocznie i zmniejszylem z fabrycznego smiechu na sali LL 30k xD na te 15k) jak ktos robi mniej to zalecam robic co 10k. Oleju ubywa po 15k 1l. Z maksymalnego stanu do polowy miary. Miara w systemie od min do max ma 2l. Jesli ci od wymiany do wymiany ubedzie ten litr czy 1.5 to nie ma co na sile grzebac. Olej oryginalnie jest Castrol titanium 5w30 LL. Dobry olej jak kupisz w Niemczech u nas to juz niekoniecznie. Mozesz Valvoline lac spoko jest a w testach goscia na yt wyszlo ze niby mobil jest najlepszy. To juz indywidualna sprawa byle sie norma zgadzala 5w30 / 507 00.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 10.05.2020 o 09:42, Miskovsky napisał:

Witam, 

1. Wczoraj mój tato kupił B9 2.0 TDI 150KM, , jaki płyn chłodniczy kupić?

2. Do mojej B6 2.0 ALT zalewałem zwykle różowe borygo ale nie wiem czy w przypadku tego modelu też taki płyn czy zaleca się coś innego? :)

1. G12 ++ lub G 13 płyny z krzemianami.

2. do ALTka płyny G12 lub G12 + nie zawierające krzemianów.

I tego należy przestrzegać oraz nie stosować płynów "uniwersalnych", w których są krzemiany jakby "zneutralizowane" silikatem szczególnie w zastępstwie G12 / G12+, w przypadku G11 / G12 ++/ G13 te "uniwersalne" nie wyrządzą szkód.

Opublikowano
14 godzin temu, Miskovsky napisał:

Na kartce pisze tylko 5W30, kartka z Shella jak pisałem wyżej a z tyłu nawet nie ma zaznaczone jaki ten Shell był czy Ultra czy inny wybryk :D

Może daj coś od Ravenola 0W30 VSW lub 5W30 SMP, VMP .

Opublikowano
8 godzin temu, KINIAM napisał:

1. G12 ++ lub G 13 płyny z krzemianami.

2. do ALTka płyny G12 lub G12 + nie zawierające krzemianów.

I tego należy przestrzegać oraz nie stosować płynów "uniwersalnych", w których są krzemiany jakby "zneutralizowane" silikatem szczególnie w zastępstwie G12 / G12+, w przypadku G11 / G12 ++/ G13 te "uniwersalne" nie wyrządzą szkód.

Kupiłem koncentrat G13 Cartechnics CT13 mam zamiar go rozcieńczyć w proporcji 1 do 1 z wodą demineralizowaną, czyli wyjdzie mi 3l płynu chłodniczego :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...