Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w A4 B8 2.0 TDI i masa sadzy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wyglądał po wcześniejszym czyszczeniu 

IMG_0828.thumb.jpeg.a4f5bd50254fbc1f919b37914052ee5a.jpeg
 

Opublikowano

Zapchany.

Opublikowano

Tymi ubytkami trzeba się przejmować ?

Opublikowano

W każdym razie są to uszkodzenia. W jakiej mierze wpływają one negatywnie na funkcjonalność ciężko stwierdzić na podstawie tego zdjęcia.

Ponadto dpf wygląda na nieudolnie wyczyszczony i na dodatek adaptacja dpf nie została w ogóle przeprowadzona, co podsuwa mi myśl, że filtr został przez jakiegoś partacza wypłukany wężem za garażem.

 

 

  • 2 lata później...
Opublikowano

Wracam do tematu DPF. Co prawda mam u siebie motor DFHA ale możecie spojrzeć na parametry mojego filtra czy wszystko z nim ok ?

IMG20250728155948.thumb.jpg.bf5b7e88e75d4a047c7e6e146fe928a1.jpg

IMG20250728160114.thumb.jpg.d11d127d57db5a29a2848d8b8d5bc16d.jpg

Opublikowano

A czemu wyjaśnisz więcej ?

Opublikowano

Najpierw podaj więcej informacji, takich jak przebieg pojazdu, czy dpf był wymieniony czy czyszczony, w jakich warunkach zostało wykonane zdjęcie? Na pracującym silniku na wolnych obrotach?czy w czasie jazdy? 

Nie napisałeś nic na ten temat.

Opublikowano

Przebieg 175tys

Pracujący rozgrzany motor na wolnych obrotach. Nic nie było robione wymieniane. Autko kupiłem niecały rok temu.

Opublikowano

Poprzedni właściciel wymieniał lub czyścił DPF?

Ktoś wykasował wartość popiołu. To Ty wykasowałeś?

Opublikowano (edytowane)

Nie ja nic nie kasowałem jedyne co jakiś czas na postoju wywołuje wypalanie DPF. Auto z Luksemburga serwisowane w skoda. O wymianie w serwisie nic nie ma w historii.

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

 

Tak jak wyżej napisałem, ktoś wykasował wartość popiołu i z dużym prawdopodobieństwem bez wymiany czy czyszczenia DPF, bo ciśnienie różnicowe jest obecnie za wysokie. 

Opublikowano (edytowane)

To co teraz by należało zrobić ? Auto jeździ i błędów nie ma. A czujnik ciśnienia nie jest może uszkodzony?

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano

Auto będzie zawsze jeszcze jeździło, pomimo zbyt wysokiego ciśnienia i przekroczonej wartości popiołu, zanim coś padnie. To nie żarówka, że albo świeci albo jest spalona. 

Opublikowano

No ok ale to co teraz zrobić i dlaczego jeśli nawet ktoś zresetował ta ilość popiołu to czemu teraz dalej nie wylicza go tylko  ciągle jest 0?

I mówisz ciśnienie różnicowe jest za wysokie bo jest 19 a jakie powinno być?

Opublikowano

Ile km przebyłeś od kupna pojazdu?

Opublikowano

Co może być przyczyną offsetu czujnika na minusie? Cnha silnik, DPF wsadzony z auta potestowego, nowa chłodniczka EGR, przy okazji regenerowane turbo, nowe czujniki ciśnienia Ori, adaptowane vcds. 

IMG_20250728_183726.jpg

Opublikowano
1 minutę temu, adikola24 napisał(a):

Co może być przyczyną offsetu czujnika na minusie?

Kto Ci powiedział, że musi być na plusie?

Wiesz w ogóle co to jest za wartość?

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Ile km przebyłeś od kupna pojazdu?

Jak kupiłem było 161000 a teraz mam prawie 176000

Dziś rano na zimnym odpaliłem i na wolnych obrotach takie wartości mam:

IMG20250729063650.thumb.jpg.037fe5f2832e40f961295a99f3c93f9c.jpg

Edytowane przez PiterEL
Opublikowano
14 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Kto Ci powiedział, że musi być na plusie?

Wiesz w ogóle co to jest za wartość?

Przeważnie jak szukałem informacji na temat wartości offset to że powinna być zbliżona 0, dlatego chciałem się upewnić czy powinienem się tym martwić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...