Popek81 Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 Witam. Właśnie sprawdzałem i robiłem jazdę, w trakcie włączyło się wypalanie.. Zastanawia mnie zmierzona masa sadzy bo wartość nie zmieniła się. Postaram się zrobić logi i wstawię co wyjdzie.. Dzięki!
Popek81 Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 Oto logi.. LOG-01-IDE00427_&1.CSV
mazur1990 Opublikowano 20 Września 2020 Opublikowano 20 Września 2020 Ligi robiłeś dynamiczne podczas jazdy tak jak pisałem wyżej?
mazur1990 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Na początek wymień czujnik roznicy ciśnień koszt ok 180zł. Kup oryginał bo zamienniki padają. Sam na pewno ogarniesz temat tylko 30 min roboty. Jak bedziesz już przy czujniku sprawdz czy rurki idące od czujnika czy mają przelot i czasem nie są zapchane pokazuje ciągle -2. Wymienisz czujnik to potem VCDS->nastawy podstawowe->zeruj wyuczone wartości czujnika różnicy ciśnień. Jeżeli masz w pobliżu ogarniętego tunera co sie specjalizuje w DPF to zajrzyj do niego bo mechanicy czasami naciągają na wymianę niepotrzebych rzeczy.
Popek81 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 Zamówię czujnik i zrobię jak piszesz. Jestem teraz w Norwegii także z tunerem może być problem ale dzięki za info, ogarnę czujnik i będę obserwował. A czy spalanie i sadza na tłumiku może być dość wysokie przez wine tego właśnie czujnika? Pozdrawiam.
Muskel1 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 2 godziny temu, mazur1990 napisał: Jeżeli masz w pobliżu ogarniętego tunera co sie specjalizuje w DPF to zajrzyj do niego bo mechanicy czasami naciągają na wymianę niepotrzebych rzeczy. Pierwsze słysze żeby tunerzy zaglądali do dpfa.
Popek81 Opublikowano 21 Września 2020 Opublikowano 21 Września 2020 To co z tym fantem zrobić powiedz?
mazur1990 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 20 godzin temu, Muskel1 napisał: Pierwsze słysze żeby tunerzy zaglądali do dpfa. Nie lepiej zajechać do Pana Wiesia co posiada komputer i jedyne co mu wychodzi to usuwanie błedów. Do porzadnej diagnosty potrzeba fachowca co dobrze zna temat. Jak uważasz Muskel1, ze jestem w błedzie to doradz koledze, który ma problem.
Muskel1 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 Po pierwsze to komputerowo możesz tylko zobaczyć poziom zapełnienia filtra, który jest wyliczany. Nie ma możliwości sprawdzenia stanu faktycznego zapełnienia filtra bez jego wyciągnięcia. Wartość odczytywana w bloku pomiarowym jest wartością "około" kropka. Dlatego producent podaje, że dla silników 2.0 TDI CR filtr nadaje sie do wymiany, gdy wartość ta osiągnie 175ml. Dlatego by mieć pewny zakres tolerancji. Niektórzy chwalą sie, że maja odczytane więcej i jeżdżą nadal i nic sie nie dzieje. Tak, nic sie nie będzie działo bo wartość ta jest wyliczona. Innemu z koleii może turbinę rozdupić bo ciśnienie w zapchany pdf pójdzie i gdzieś musi wyjść i znajdzie sobie najsłabsze ogniwo w układzie. Po drugie napisałem już koledze co ma zrobić. Odczytać wartość popiołu ale jak widać tego nie zrobił. Po trzecie nie musi do nikogo jeździć by to odczytać, wystarczy kupić kabel, który i tak sie na później przyda.
Popek81 Opublikowano 22 Września 2020 Opublikowano 22 Września 2020 34 minuty temu, Muskel1 napisał: Po pierwsze to komputerowo możesz tylko zobaczyć poziom zapełnienia filtra, który jest wyliczany. Nie ma możliwości sprawdzenia stanu faktycznego zapełnienia filtra bez jego wyciągnięcia. Wartość odczytywana w bloku pomiarowym jest wartością "około" kropka. Dlatego producent podaje, że dla silników 2.0 TDI CR filtr nadaje sie do wymiany, gdy wartość ta osiągnie 175ml. Dlatego by mieć pewny zakres tolerancji. Niektórzy chwalą sie, że maja odczytane więcej i jeżdżą nadal i nic sie nie dzieje. Tak, nic sie nie będzie działo bo wartość ta jest wyliczona. Innemu z koleii może turbinę rozdupić bo ciśnienie w zapchany pdf pójdzie i gdzieś musi wyjść i znajdzie sobie najsłabsze ogniwo w układzie. Po drugie napisałem już koledze co ma zrobić. Odczytać wartość popiołu ale jak widać tego nie zrobił. Po trzecie nie musi do nikogo jeździć by to odczytać, wystarczy kupić kabel, który i tak sie na później przyda. Witam. Odczytać wartość popiołu? Czujnik zamówiłem oryginalny 360zl..
Popek81 Opublikowano 3 Października 2020 Opublikowano 3 Października 2020 Witam. Mógł by ktoś rzucić na to okiem?
Popek81 Opublikowano 3 Października 2020 Opublikowano 3 Października 2020 Teraz, Popek81 napisał: Witam. Mógł by ktoś rzucić na to okiem? Prędkość obrotowa silnika od 800 do 2500.. Chodzi mi o egr czy jest ok.
jozek726 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 Panowie a pytanko mam, są 2 przewody gumowe gdzie one przychodzą ?
Dev Opublikowano 26 Stycznia 2021 Opublikowano 26 Stycznia 2021 3 godziny temu, jozek726 napisał: Panowie a pytanko mam, są 2 przewody gumowe gdzie one przychodzą ? do czujnika różnicy ciśnień 1
daeo35 Opublikowano 23 Lipca 2021 Opublikowano 23 Lipca 2021 I co było winowajcą? Obstawiam że przez wyłączony egr przez tunera. Racja?
Popek81 Opublikowano 20 Lutego 2022 Opublikowano 20 Lutego 2022 Witam. Temat wysokiego spalania ogarnięty, winowajcą była sonda lambda jakiś tani zamiennik, wstawiłem bosha i jest ok spalanie z 10-12lna 100km spadło do 6-8 w mieście.
redrex Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 Witam, Chciałbym się podpiąć do tematu. Audi A4 B8, CJCB w automacie. Od jakiegoś czasu trzęsie autem na niskich obrotach. Tak samo na N, P, D, R. Jak tylko zaczyna się wypalanie DPF (obroty silnika ok 900-1000) wibracje całkowicie znikają, jakbym stał autem z wyłączonym silnikiem. Do tego doszło strasznie spalanie w mieście - ok 15l... (wcześniej spalanie ok 10l) Jest ktoś w stanie podpowiedzieć co to może być i gdzie we Wrocławiu/okolicach mogę się udać na jakaś porządną diagnozę?
Muskel1 Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 W każdym razie dpf już dawno temu osiągnął max. wartość zapełnienia. Jaki masz przebieg? 300 kkm?
redrex Opublikowano 14 Lutego 2023 Opublikowano 14 Lutego 2023 16 minut temu, Muskel1 napisał(a): W każdym razie dpf już dawno temu osiągnął max. wartość zapełnienia. Jaki masz przebieg? 300 kkm? Już blisko 300k... Co doradzasz, czyszczenie jakimis srodkami typu K2 DPF cleaner - czy juz takie zabiegi nic nie dadza i lepeij oddac na czyszczenie, ewentualnie wywalic w ogole? A co z ciśnieniem paliwa, na wolnych powinno byc niby 250 bar a tutaj mam przeszlo 320.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się