Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DPF w A4 B8 i masa sadzy na minusie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Właśnie sprawdzałem i robiłem jazdę, w trakcie włączyło się wypalanie.. Zastanawia mnie zmierzona masa sadzy bo wartość nie zmieniła się. Postaram się zrobić logi i wstawię co wyjdzie.. Dzięki! 

IMG_20200919_132948.jpg

IMG_20200919_140648.jpg

Opublikowano

Ligi robiłeś dynamiczne podczas jazdy tak jak pisałem wyżej?

Opublikowano

Tak. 

Opublikowano

Na początek wymień czujnik roznicy ciśnień koszt ok 180zł. Kup oryginał bo zamienniki padają. Sam na pewno ogarniesz temat tylko 30 min roboty.

Jak bedziesz już przy czujniku sprawdz czy rurki idące od czujnika czy mają przelot i czasem nie są zapchane pokazuje ciągle -2.

Wymienisz czujnik to potem VCDS->nastawy podstawowe->zeruj wyuczone wartości czujnika różnicy ciśnień. 

Jeżeli masz w pobliżu ogarniętego tunera co sie specjalizuje w DPF to zajrzyj do niego bo mechanicy czasami naciągają na wymianę niepotrzebych rzeczy. 

Opublikowano

Zamówię czujnik i zrobię jak piszesz. Jestem teraz w Norwegii także z tunerem może być problem ale dzięki za info, ogarnę czujnik i będę obserwował. A czy spalanie i sadza na tłumiku może być dość wysokie przez wine tego właśnie czujnika? Pozdrawiam. 

Opublikowano
2 godziny temu, mazur1990 napisał:

 

Jeżeli masz w pobliżu ogarniętego tunera co sie specjalizuje w DPF to zajrzyj do niego bo mechanicy czasami naciągają na wymianę niepotrzebych rzeczy. 

Pierwsze słysze żeby tunerzy zaglądali do dpfa. 

Opublikowano

To co z tym fantem zrobić powiedz? 

Opublikowano
20 godzin temu, Muskel1 napisał:

Pierwsze słysze żeby tunerzy zaglądali do dpfa. 

Nie lepiej zajechać do Pana Wiesia co posiada komputer i jedyne co mu wychodzi to usuwanie błedów. Do porzadnej diagnosty potrzeba fachowca co dobrze zna temat. 

Jak uważasz Muskel1, ze jestem w błedzie to doradz koledze, który ma problem.

Opublikowano

Po pierwsze to komputerowo możesz tylko zobaczyć poziom zapełnienia filtra, który jest wyliczany. Nie ma możliwości sprawdzenia stanu faktycznego zapełnienia filtra bez jego wyciągnięcia. Wartość odczytywana w bloku pomiarowym jest wartością "około" kropka. Dlatego producent podaje, że dla silników 2.0 TDI CR  filtr nadaje sie do wymiany, gdy wartość ta osiągnie 175ml. Dlatego by mieć pewny zakres tolerancji. Niektórzy chwalą sie, że maja odczytane więcej i jeżdżą nadal i nic sie nie dzieje. Tak, nic sie nie będzie działo bo wartość ta jest wyliczona. Innemu z koleii może turbinę rozdupić bo ciśnienie w zapchany pdf pójdzie i gdzieś musi wyjść i znajdzie sobie najsłabsze ogniwo w układzie.

Po drugie napisałem już koledze co ma zrobić. Odczytać wartość popiołu ale jak widać tego nie zrobił. 

Po trzecie nie musi do nikogo jeździć by to odczytać, wystarczy kupić kabel, który i tak sie na później przyda.

Opublikowano
34 minuty temu, Muskel1 napisał:

Po pierwsze to komputerowo możesz tylko zobaczyć poziom zapełnienia filtra, który jest wyliczany. Nie ma możliwości sprawdzenia stanu faktycznego zapełnienia filtra bez jego wyciągnięcia. Wartość odczytywana w bloku pomiarowym jest wartością "około" kropka. Dlatego producent podaje, że dla silników 2.0 TDI CR  filtr nadaje sie do wymiany, gdy wartość ta osiągnie 175ml. Dlatego by mieć pewny zakres tolerancji. Niektórzy chwalą sie, że maja odczytane więcej i jeżdżą nadal i nic sie nie dzieje. Tak, nic sie nie będzie działo bo wartość ta jest wyliczona. Innemu z koleii może turbinę rozdupić bo ciśnienie w zapchany pdf pójdzie i gdzieś musi wyjść i znajdzie sobie najsłabsze ogniwo w układzie.

Po drugie napisałem już koledze co ma zrobić. Odczytać wartość popiołu ale jak widać tego nie zrobił. 

Po trzecie nie musi do nikogo jeździć by to odczytać, wystarczy kupić kabel, który i tak sie na później przyda.

Witam. Odczytać wartość popiołu? Czujnik zamówiłem oryginalny 360zl.. 

Opublikowano

Witam. Mógł by ktoś rzucić na to okiem? 

IMG_20201003_143735.jpg

Opublikowano
Teraz, Popek81 napisał:

Witam. Mógł by ktoś rzucić na to okiem? 

IMG_20201003_143735.jpg

Prędkość obrotowa silnika od 800 do 2500.. Chodzi mi o egr czy jest ok. 

Opublikowano

Panowie a pytanko mam, są 2 przewody gumowe gdzie one przychodzą ? 

Opublikowano
3 godziny temu, jozek726 napisał:

Panowie a pytanko mam, są 2 przewody gumowe gdzie one przychodzą ? 

do czujnika różnicy ciśnień 

czujnik.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

I co było winowajcą? Obstawiam że przez wyłączony egr przez tunera. Racja? 

 

Opublikowano

Witam. Temat wysokiego spalania ogarnięty, winowajcą była sonda lambda jakiś tani zamiennik, wstawiłem bosha i jest ok spalanie z 10-12lna 100km spadło do 6-8 w mieście.

Opublikowano

Witam, 

Chciałbym się podpiąć do tematu. 

Audi A4 B8, CJCB w automacie.

Od jakiegoś czasu trzęsie autem na niskich obrotach. Tak samo na N, P, D, R. 

Jak tylko zaczyna się wypalanie DPF (obroty silnika ok 900-1000) wibracje całkowicie znikają, jakbym stał autem z wyłączonym silnikiem. Do tego doszło strasznie spalanie w mieście - ok 15l... (wcześniej spalanie ok 10l)

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć co to może być i gdzie we Wrocławiu/okolicach mogę się udać na jakaś porządną diagnozę?

 

 

331237804_748106126676558_2903985229580235211_n.jpg

Opublikowano

W każdym razie dpf już dawno temu osiągnął max.  wartość zapełnienia.

Jaki masz przebieg? 300 kkm?

Opublikowano
16 minut temu, Muskel1 napisał(a):

W każdym razie dpf już dawno temu osiągnął max.  wartość zapełnienia.

Jaki masz przebieg? 300 kkm?

Już blisko 300k... 

Co doradzasz, czyszczenie jakimis srodkami typu K2 DPF cleaner - czy juz takie zabiegi nic nie dadza i lepeij oddac na czyszczenie, ewentualnie wywalic w ogole?

A co z ciśnieniem paliwa, na wolnych powinno byc niby 250 bar a tutaj mam przeszlo 320.  

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...