Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Twardy pedał hamulca i syczenie w okolicy serwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

panowie kolejny problem z hamulcami :/ mianowicie twardy pedał hamulca i słaba skuteczność hamowania, wygląda to tak że podczas hamowania muszę dość mocno wcisnąć pedał hamulca działa tak jakby nie było wspomagania a po zgaszeniu silnika i wciśnięciu raz pedału  hamulca od razu staje się on twardy, dziś w garażu podniosłem maskę odpaliłem samochód i zaważyłem że gdy wciskam i puszczam pedał hamulca to w okolicy serwa czy tak jakby za nim słychać syczenie powietrza coś na zasadzie zasysanie i wypuszczacie, czyżby serwo było uszkodzone?

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Bardziej bym się skupił na nieszczelnosci króćca vakum pompy. Sprawdź kiedy pedał jest twardy przegazuj parę razy i robi się miękki to znaczy że podcicsnienie gdzieś spierdziela. 

Opublikowano

pompa vacum jest nowa ma rok z bosha i króciec w niej już nie lata, tak samo łącznik w grodzi jest wymieniony, a po przegazowaniu nic się nie się nie zmienia, zastanawia mnie też dziwna zbieżność czasowa mianowicie ostatnio wymieniałem zacisk hamulcowy tylny na inny i od tego czasu no prawie tak twardy jest ten pedał hamulca

Opublikowano

Odpowietrzyć porządnie 

Opublikowano
2 godziny temu, luki19862121 napisał:

Odpowietrzyć porządnie 

Porządnie puknij się w głowę :facepalm:

Łukasz załatw sobie Vacuometr i sprawdź podcisnienia

Opublikowano (edytowane)

Sugerujesz że gdzieś może na wężykach będzie nieszczelność? bo vacumpompa tak jak wcześniej już pisałem jest nowa ma około rok więc chyba odpada? szlag mnie powoli trafia a najlepsze  jest to że wczoraj autkiem jechał brat ( niby z zawodu mechanik ) i stwierdził że według niego hamulce elegancko działają więc sam już nie wiem czy sam sobie nie szukam problemu.

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

zastanawia mnie też bardzo to że pedał zrobił się twardy zaraz po wymianie tylnego prawego zacisku ( używany ) wcześniej tego nie było za to na poprzednim zacisku nie cofał się tłoczek i tarcza się grzała, czy może być coś nie tak z tym nowym ( używanym ) zaciskiem? nadmienię że podczas wymiany musiałem zacisnąć przewód elastyczny kluczem francuskim?

Opublikowano

a i jeszcze jedno może głupie pytanie :) do czego służy ten mniejszy korek na zbiorniczku od płynu hamulcowego co się odkręca płaskim śrubokrętem?

Opublikowano

Korek jest do odpowietrzenia zbiorniczka, działa ten zacisk tzn hamuje ?

Opublikowano

tzn na pewno coś tam hamuje ale z jaką siłą to nie mam pojęcia :/ na jutro umówiłem się z kuzynem na stacji diagnostycznej aby mi sprawdził siły hamowania.

Opublikowano

Byłem teraz przejechać się autkiem i kurde faktycznie zauważyłem że po przegazowaniu pedał hamulca staje się na chwile miękki po czym znów twardnieje i gdy znów przegazuje to znów mięknie tak do trzeciego naciśnięć hamulca i tak w koło, co ty na to czyżby jednak gdzieś podciśnienie uchodziło? tylko gdzie i na czym?

Opublikowano
4 godziny temu, Lukasz_200616 napisał:

Byłem teraz przejechać się autkiem i kurde faktycznie zauważyłem że po przegazowaniu pedał hamulca staje się na chwile miękki po czym znów twardnieje i gdy znów przegazuje to znów mięknie tak do trzeciego naciśnięć hamulca i tak w koło, co ty na to czyżby jednak gdzieś podciśnienie uchodziło? tylko gdzie i na czym?

załatw sobie vacuometr i szukaj

Opublikowano

u mnie się takie coś skończyło wymianą serwa ale u ciebie może być inna przyczyna :D 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...