Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Strzela na Pb, na LPG nie ale muli.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Do mojej Audiczki którą mam już 12 lat zawitał problem strzelania w dolot. Dzieje się to na benzynie rano przy odpalaniu ale także gdy jest ciepły choć rzadziej. Na LPG strzały nie występują ale do 3 tyś obrotów czuć że silnik jest zamulony. Nie mogę rano odpalić auta z gazu więc nie wiem czy na zimnym na gazie strzelanie występuje.

Wymienione świece, palec, kopułka i przewody na BERU. Sprawdziłem ustawienie rozrządu i aparatu zapłonowego.

Błędy jakie pokazuje VAG to: Czujnik antystukowy cylindra 1-4 i dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - mnożenie.

Wykres sondy lambda przebiega od 0,01V do 0.9V dość równomiernie choć są momenty kiedy na biegu jałowym napięcie zatrzyma się na 0.7 i do o 0,9 rośnie przez około 3 sek a następnie opada i wraca do normalnej oscylacji - czy to może świadczyć o tym że sonda też będzie do wymiany?

Przepływomierz podmieniałem z innego auta i zmian nie było.

Zastanawiam się czy cewka również może być niesprawna?

Jeśli znajdzie się ktoś kto może coś doradzić będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

Opiszę jeszcze to strzelanie.

Samochód odpala normalnie z benzyny. Na wolnych obrotach chodzi wzorowo ale po dodaniu gazu strzela, a obroty nie rosną. Odpowiednio modulując pedałem gazu można wejść na wyższe obroty. Gdy tylko autko się zagrzeje załącza się gaz i strzelanie zanika. Gdy silnik osiągnie wyższą temperaturę mogę przełączyć na benzynę i normalnie jechać lecz nie zawsze.

Edytowane przez marcelc
Dodanie istotnych informacji.
Opublikowano

Pompa paliwa lub filtr, albo jedno i drugie

Opublikowano

Proszę o sprawdzenie logów.

Moje podejrzenia co do sondy lambdy są właściwe?

Log wykonany na benzynie dla grup 2 i 7.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano

Przeplywka glupoty pokazuje.

Opublikowano (edytowane)

Postaram się wymienić filtr paliwa i załatwić jeszcze inną przepływkę i zrobię nowy log.

Czy inną przepływkę trzeba jakoś adaptować? Czy wystarczy ją tylko podłączyć?

Edytowane przez marcelc
Opublikowano

Przeplywka ma być taka jaka idzie ba pierwszy montaż czyli pewnie z boscha albo hitachi, nie wiem jak jest w 1.6. Nic nie adaptujesz, skasuj błędy i tyle.

Opublikowano (edytowane)

Filtr paliwa wymieniony i dwa nowe logi do oceny.

Pierwszy na innej oryginalnej używanej przepływce

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Drugi na nowej SKV

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Rano jeszcze sprawdzę czy strzela. Bo na gorącym na tej oryginalnej przepływce nawet nieźle się zbierał, dużo lepiej niż na mojej.

Edytowane przez marcelc
Opublikowano

Dalej głupoty. Przepływ niby trochę normalniejszy ale korekty z d*py. Nie wiem czy to wina przepływki, sondy, nieszczelności albo huk wie czego jeszcze.

Opublikowano

A jak powinny wyglądać te korekty? O sondzie tu mowa? Nieszczelności sprawdzałem.

Opublikowano

Przy pełnym bucie sonda ma stać na 0,8V i korekty 0%.

Opublikowano

Tak też myślałem. A która przeplywka lepiej wypadła oryginalnq czy skv?

Opublikowano

Na ori. skv itp. się nie nadają nawet na korek do wanny.

Opublikowano

Tylko taką przepływkę miałem nową i darmową. Poszukam jeszcze sondy na podmianę. Dorzucę też log statyczny jak auto zachowuje się rano.

Opublikowano
9 godzin temu, przem8 napisał:

Na ori. skv itp. się nie nadają nawet na korek do wanny.

a mógłbyś uzasadnić swoją wypowiedź? Jakoś sprzedajemy tych przepływomierzy setki w skali roku i o dziwo ludzie znajdują inne zastosowanie dla nich niż korek do wanny...

Opublikowano (edytowane)

Dorzucam log na innej sondzie lambda

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Trzeci dzień kiedy auto nie strzela rano. Nie wiem czy to przez dość wysoką temperaturę o poranku albo coś drgnęło w kierunku poprawy.

Próbowałem zrobić log na gazie ale przy 3,5 tyś odcina gaz i wrzuca na benzynę. Chyba filterki do wymiany bo samo dmuchanie i mycie nie pomogło.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Edytowane przez marcelc
Opublikowano

Wygląda, że się poprawiło. Prędzej ciśnienie siada na reduktorze niż te filterki ale bez podglądu do programu to se można gdybać.

Opublikowano (edytowane)

Interfejsu do gazu nie posiadam ale chyba sobie zakupię. Instalacja 11 rok użytkowana i tylko filterki wymieniane więc parownik też miał prawo się zasyfić. Ważne że na Pb autko dobrze pracuje.

Chciałbym Ci Przemo podziękować za pomoc i naukę oceny parametrów.

---------------------------------------

Dziś zwiekszyłem ciśnienie na reduktorze. Nieznacznie odkrecając śrubę regulacyjną i auto przestało przełączać się samoczynnie na benzynę. Jak narazie nie strzela i ma moc.

Edytowane przez marcelc
Opublikowano

Po tylu latach to reduktor i wtryski mogą mieć już dawno dość.

:hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...