Krzysiek15255 Opublikowano 7 Lipca 2020 Opublikowano 7 Lipca 2020 Cześć wszystkim Opiszę po krótce swój nowy samochód. Po 3 Hondach przesiadam się na Audi. Już zaczynam zauważać plusy: fajne możliwości rozbudowy wyposażenia, silnika oraz dużo lepsze wygłuszenie. W ciągu 3 dni obejrzałem 10 sztuk do kwoty 15 000 zł quattro, fwd, z gazem, zarejestrowany w Polsce. Główne wymaganie: silnik benzynowy z turbo. Po obejrzeniu 10 sztuk stwierdziłem, że wolę uboższy egzemplarz w lepszym stanie mechanicznym. Padło na czarnego sprowadzonego z Niemiec Avanta z roku 2004 w czystej benzynie. Wyposażenie: -poduszki powietrzne 4 czy 6 sztuk ?, -2 x el.szyby, -el. lusterka, -dwustrefowa klimatyzacja, -podstawowy komputer pokładowy, -oryginalny hak, -halogeny przednie, Usterki: urwany uchwyt schowka, niedziałająca szyba kierowcy i pasażera, klima niesprawna, wycieraczka tylna nie działa, błąd termostatu. Mimo wielu usterek egzemplarz najlepszy lakierniczo oraz najbardziej sprawny mechanicznie. Co do planów.. czarnuch z "mocnym" silnikiem. Szczegóły przedstawię w miarę postępu prac ? Zdjęcia z dnia zakupu:
dialog Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 Bardzo ładny, gratuluję zakupu niech cieszy właściciela, służy dzielnie i bezawaryjnie
kazzi Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 Najpiękniejszy kolor Gratuluję zakupu,no i czekamy na mody!
Krzysiek15255 Opublikowano 8 Lipca 2020 Autor Opublikowano 8 Lipca 2020 (edytowane) -naprawiona wiązka drzwi kierowcy. Szyby zaczęły działać jak powinny. 6 na 8 przewodów było przerwane, -zalana płukanka, wymieniony olej, filtr oleju, filtr powietrza, -usunięte emblematy z klapy, listwa chrom oraz ramka pomalowane w czarny półmat, -naprawiony zawias schowka. Edytowane 8 Lipca 2020 przez Krzysiek15255
Krzysiek15255 Opublikowano 29 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2020 (edytowane) Od lipca coś tam się zmieniło. Po poczytaniu forum podjąłem decyzję o wycięciu katalizatora. Z opinii na forum auto miało lepiej reagować na gaz. W praktyce: słychać lekko "sapanie" turbo, różnicy w przyspieszeniu nie widzę ani w reakcji na gaz. Być może takie odczucia mają osoby, u których kat jest przypchany. U mnie wyglądał jak nowy. Downpipe robiony przeze mnie z rur 2,5". Może nie wygląda jak kupny, ale jest porządny i szczelny. Niestety przydałoby się zrobić przejście na 2,75" przy turbo. Rura 2,5" jest lekko przy mała. Sierpień 2020 Po montażu downpipe dźwięk stał się nieco bardziej metaliczny na zewnątrz. Postanowiłem zakupić wydechy końcowe oryginalnie przelotowe z b7 2.0 tfsi. Teraz mamy homemade downpipe 2,5", środkowy seria i końcowe tłumiki przelotowe z 2.0 tfsi. Hmm.. Co mogę powiedzieć po montażu. Jak dla mnie bardzo fajny pomruk jak na 4 cylindry i czasem sobie strzeli. Mógłby być nawet trochę bardziej basowy. Z lewej wydech od tfsi. Z prawej seria 1.8T BFB. Jak nie urok to sra..ka. Jadę sobie 70km/h za jakimś dziadkiem. Zaczynam wyprzedzać samochód przede mną.. Schowałem się na swój pas i przed maskę wyskoczyła sarna. Straty: Lewa lampa zbita, błotnik do wymiany i lekko pogięte drzwi. Miał być oryginalny błotnik, ale jak się okazało ciężko było znaleźć ładny w kolorze w normalnej cenie. Zakupiłem w Szubinie obok Bydgoszczy nowy zamiennik Tong Yang czy jakoś tak. Cena 240zł w kolorze. Zabezpieczony dobrze od spodu podkładem antykorozyjnym i konserwacją tzw. "baranem". Różnicy w kolorze nie zauważyłem (na zdjęciach błotnik wypolerowany, a reszta auta brudna). Jedynie przy rogu maski nie jest idealnie i ranty/rogi w oryginale są ładniejsze. Jak już przód rozebrany postanowiłem ogarnąć starą i nową lampę, żeby były podobne. Rozklejone (drugi raz chyba nie starczyłoby mi nerwów do ich rozklejania.. ), pomalowane na czarny połysk oraz wypolerowane szkła. Przy okazji naprawione drganie lampy (przez połamane uchwyty w środku lampy), wymieniony silniczek regulacji wysokości i wypolerowane klosze. Wrzesień 2020 Zakupiona lotka z laminatu od Audi Plus z Facebooka. Od razu powiem.. idealnie nie pasuje. Banan na dachu (szparę zniwelujemy przez odpowiednie dociśnięcie podczas klejenia. Przy lampie stopu jest ciasno i dla świętego spokoju wyszlifowane trochę boki (uwaga ścianka jest tam cienka :D). Prawa strona lotki była za krótka (jak na foto poniżej). Doszpachlowana prawa część i po kilku dniach pracy leci do lakiernika. Wierzch lotki trzeba mocno zrównać żeby później nie było gór i dolin. Mi akurat się udało. A tak wygląda końcowo. Warto było się pomęczyć. Klejona na primer Boll i klej do szyb Boll Sprint. Na drugi dzień od klejenia zrobiona ładna fuga klejem do szyb, żeby syf się nie zbierał pod lotką. Październik 2020 Wymiana rozrządu na SNR i pompę wody HEPU. Oryginalne uszczelniacze suchutkie, więc pozostały oryginały. Grudzień 2020 Pakiet zima: -nowy akumulator Centra, -dywaniki Pro-Line od Frogum. Gdyby ktoś chciał je kupić to wszystkie oprócz tylnego prawego leżą bardzo ładnie. Temat poruszyłem na grupie FB i nie tylko u mnie prawy tylny dywanik nie jest do końca dopasowany przy osłonach fotela. PS. Bardzo ładnie pachną te dywaniki, a i cena nie jest jakaś straszna. -dołożone maty GB-10S 12V 12W. Nie mam porównania do oryginalnych podgrzewanych mat, ale wydaje mi się, że mogłyby trochę mocniej grzać. Aczkolwiek lusterko odparowuje, a więc funkcja spełniona za jedynie 22zł i jakieś 2 godzinki roboty na spokojnie. Szybka akcja i koła na lato są. Zakupione DOTZ Kendo 19x8 ET bodajże 35 z 2 letnimi oponami Barum Bravuris 245/35. Opony wolałbym węższe i jeśli mi się uda to te sprzedam i kupie coś węższego. Teraz pozostało obniżyć czarnucha. Czekamy co przyniesie nowy.. mam nadzieję lepszy 2021 rok. Wszystkim użytkownikom Udanego Sylwestra życzę i zdrowia. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez Krzysiek15255
dedpad Opublikowano 31 Grudnia 2020 Opublikowano 31 Grudnia 2020 Ta lotka robi robotę! Też planuje ją kupić, tylko trochę zniechęca jakość jej wykonania, no i cena wyższa niż za ori, ale wygląda super
pelonek1 Opublikowano 31 Grudnia 2020 Opublikowano 31 Grudnia 2020 W dniu 29.12.2020 o 19:07, Krzysiek15255 napisał: -dołożone maty GB-10S 12V 12W. Nie mam porównania do oryginalnych podgrzewanych mat, ale wydaje mi się, że mogłyby trochę mocniej grzać. Aczkolwiek lusterko odparowuje, Niedawno zakładałem ORI wkłady i też grzeją tak jak u Ciebie czyli bez szału, tylna szyba podobnie grzeje, także nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak. Czasem nagrzewają się porządnie, nie wiem od czego to zależy.
Krzysiek15255 Opublikowano 19 Lutego 2021 Autor Opublikowano 19 Lutego 2021 (edytowane) Zima.. zima.. zima A w czasie zimy montaż instalacji LPG. A konkretniej: -butla bodajże 52,5L w kole (nie potrzebuję większej), -sterownik QBox Basic, -magistrala Faro 8mm oraz wielozawór Tomasetto Extra, -wtryskiwacze Barrakuda 130, -węże niestety jakieś Fagumit, ale jak tylko będzie okazja wrzucam Parkera, -reduktor AC R01 250km czerwony, -filtr odstojnikowy Alex Ultra 360, -przełącznik schowany we wnęce popielniczki, -pełnowymiarowy wlew pod klapką, Strojenie miało być wykonane "na korekty" sterownika benzynowego. Jak się okazało autokalibracja i trochę jazdy. Po kilku km zrobionych z butem w podłodze pojawił się check. Po odczytaniu vagiem wyrzuca błędy: 17701- Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Short to Plus P1293- 001- Upper Limit Exceeded 17511- Oxygen (Lambda) Sensor Heating B1 S1: Performance too Low P1103-008- Implausible Signal 16523- Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2:Response too Slow P0139-001- Upper Limit Exceeded 17536- Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128-001- Upper Limit Exceeded 16514- Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130-008- Implausible Signal Dodam, że po skasowaniu błąd termostatu wraca od razu, a reszta błędów pojawia się po zrobieniu kilkudziesięciu kilometrów. Zakupiłem lapka, tani interfejs KKL od Viakena oraz interfejs do gazu od Projekttech i czas się zabrać za ogarnięcie auta samemu. Gazownik stwierdził, żeby najpierw usunąć błędy od strony pracy na benzynie i dopiero spróbuje ustawić gaz na korekty. Najlepsze jest to, że przed montażem był tylko błąd termostatu i żaden więcej się nie pojawiał. Po zrobieniu logów dynamicznych na benzynie wyszło cofanie zapłonu (prawie dochodzące do wartości 8) w grupie 020. Zgodnie z poradą zalane 98 z lepszej stacji zamiast 95 z mniej znanej stacji, które tankowałem zawsze do wszystkich moich aut. Po zalaniu 98 Vervy wartości zapłonu w grupie 020 już zmalały mocno. Zakupione świece NGK PFR6Q6458 Udało się również zakupić za jedynie 137zł komplet używanych sprężyn Eibach z amorkami S-line. Zakładamy na auto i zobaczymy czy aby za nisko nie będzie. Na wymianę również czeka uszczelka pod napinaczem (Victor Reinz 15-34364-01) oraz pokrywy zaworów (15-31946-01). 29.03.2021 Zabieramy się za ogarnięcie Audi Z logów z grupy 093 wyszło, że najprawdopodobniej jest przestawiony rozrząd (wskazanie około -14, a powinno być z tego co znalazłem od -3 do +6). Wreszcie znalazłem chwilę żeby się temu przyjrzeć bliżej. Zaczynamy od wymiany starej osłony rozrządu przez którą nie było widać gdzie jest znak. Numer osłony do 1.8T BFB to 06A109175B (kupiona za 17zł z wysyłką od jakiegoś Golfa w dieslu). Stara: Nowa: I oczywiście wyszło, że rozrząd podczas wymiany został przełożony o jeden ząbek. Na szczęście skutkowało to tylko zmuleniem silnika. Po wymianie osłony i ustawieniu wyszło tak: Po ustawieniu w grupie 093 wskazanie jest 0 i auto wreszcie odżyło. Turbo ładnie ciągnie i jest wreszcie to, co było przed wymianą rozrządu. Przy okazji przeczyszczona część odmy od TIPa do trójnika za separatorem. Dalszą częścią odmy zajmę się jak już zrzucę kolektor ssący. Następna sprawą jaką się zająłem, to wymiana uszczelnień pod napinaczem i pod pokrywą. Do wymiany uszczelnienia pod napinaczem musiałem go wyjąć. Żeby to zrobić musiałem się trochę pomęczyć i odkręcić 3 śruby kombizaworu, który przeszkadzał przy wyciągnięciu napinacza bez demontażu wałka wydechowego. Wałek ssący podniesiony i jakoś wyszło. Najprawdopodobniej leciało spod cewki elektrozaworu. Po odkręceniu okazało się, że olej jest także poza oringiem. Wymiana na nowy oring plus uszczelniacz Reinzosil. Wszystkie powierzchnie dokładnie wyczyszczone włókniną i odtłuszczone. Jedno co mnie zastanawiało czemu napinacz tak się zachowywał po ściśnięciu go ściągaczem. Dla potomnych po odpaleniu napełnił się olejem i cichutko chodzi. 20210327_200236.mp4 Składamy dziada. Na koniec trochę posprawdzałem szczelność. Otwór od odmy zaślepiony i pompujemy 1 bar w TIPa od strony przepływki. Pierwsze testy pokazały, że szybko ciśnienie ucieka. Jak się okazało puszczała obudowa ezektora. Sklejona kropelką i już nie bąbluje. I takie kwiatki. Znawcy lpg wszystko bez kleju składali i przy wkrętkach leciało powietrze. A tego już nie skomentuje.. otwór w którym prawie, że gwintu nie ma. Wklejony na klej i trzyma szczelnie. Dodatkowo piana zaczęła się robić przy wtryskach benzynowych, więc pewnie wkładki i oringi pod wtryskami do zmiany w najbliższym czasie. I tak brzmi po rozgrzaniu. 20210328_210250.mp4 Do nowych felg zakupione śruby polskiej produkcji Huta Stalowa Wola M14x1,5x30 oraz pierścienie centrujące 70,1 z otworu DOTZ na 57,1 Audi Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez Krzysiek15255
Krzysiek15255 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2021 Szukając dalej przyczyny ubogiej mieszanki... Błąd grzałki pierwszej sondy lambda zniknął po wymianie sondy na używkę. Korekty jak były złe tak pozostały. Po dłuższym czasie nadal wyskakiwał błąd ubogiej mieszanki. Stara sonda 06B 906 265 D "Nowa"" sonda 1K0 998 262 D Kolejne nieszczelności usunięte. Wymienione wkrętki plastikowe pod wtryskami z numerami 06B 133 555 H i zamontowane na klej do gwintów Loctite. Przy okazji wyczyszczona odma od separatora odmy do samego dołu. Przy rozbieraniu odmy znalezione kwiatki, takie jak zaślepiony śrubą zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Zakupiony oryginalny tańszy od Skody z numerem 035 103 245 G. Taki sam do Audi kosztował 10zł więcej (numery te same), więc po co przepłacać. Oringi górne i dolne na wtryskiwaczach benzynowych wymienione przy okazji na EL893889. Co do wymiany, to wystarczy stary oring przeciąć np. żyletką i nowy wchodzi bez problemu nie łamiąc podkładki. Sprawdziłem również optycznie jak rozpylają wtryskiwacze benzynowe. Sprawdziłem również ciśnienie paliwa na postoju i podczas jazdy. Zaczęło się strzelanie z wydechu i podejrzewałem przepływkę. Po wymianie na używaną 06A 906 461L strzelanie ustąpiło oraz korekty są bliskie zera i nie wyskakuje błąd ubogiej mieszanki. Kilka fotek aktualnego stanu wizualnego auta Auto dostało jasną czarną folię przyciemniającą na białe światła cofania oraz końcówki 10cm z Hyundaya Coupe trochę przerobione żeby wyglądały ładniej. Oryginalne w Hyundaiu są płytkie co je optycznie pomniejsza. Te dostałem za darmo, wiec nie szkoda było kombinować. Wyszło bardzo fajnie. Nadszedł czas na wymianę zawieszenia. Standardowo śruby spinające górne wahacze z przodu urwały się. Wymieniłem na nowe i zamontowałem zawieszenie na sprężynach Eibach Sportline oraz czerwonych amorach chyba od s-line? Przednie amorki wyczyszczone rdzewki i zabezpieczone przed dalszym korodowaniem. Po montażu wyszło coś takiego Tył siadł jakieś 5cm względem serii. Przód podobnie. Jednak tył względem przodu jest jakieś 2cm niżej. Instalacja gazowa pewnie też trochę się do tego przyczyniła. Muszę coś pomyśleć z tym tyłem, żeby go trochę podnieść. Tłoczki na przód już leżą i czekają na montaż.
karolg987 Opublikowano 29 Czerwca 2021 Opublikowano 29 Czerwca 2021 Dzieje się Jaka średnica końcówek wydechu?
Krzysiek15255 Opublikowano 29 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2021 10cm. Znajomy zmieniał na jakieś 9 tanie w ala carbonie i chciał te wyrzucić, więc przygarnąłem, przerobiłem i rozmiar siadł świetnie. Są trochę za krótkie jak się patrzy od boku, ale trudno. Może kiedyś zmieni się na jakiegoś ultera 10cm.
Krzysiek15255 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Dechroming w trakcie. Co do relingów jeszcze nie do końca jestem przekonany, czy zostaną srebrne, czy będą pomalowanie w grafit lub czerń. Zastanawiam się jeszcze, które kierunkowskazy wybrać... Clear dymione... czy clear czarne...
BartoszSoldier Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Opublikowano 4 Sierpnia 2021 Dobrze działasz, tak trzymać. Najbardziej cieszy jak się właśnie samemu modzi Ramki malowane plastidipem? Dobrze wyszło. U siebie będę oklejał folia Kierunki dymione
Krzysiek15255 Opublikowano 15 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2021 (edytowane) Foty foty foty No i kierunki dymione na pokładzie. Jedyne 59zł za dwa z wysyłką i uśmiech na twarzy coraz większy. I porównanie z oryginalnym Edytowane 15 Sierpnia 2021 przez Krzysiek15255 1
Krzysiek15255 Opublikowano 9 Września 2021 Autor Opublikowano 9 Września 2021 Chromy matowałem włókniną i spray czarny połysk do felg z firmy Boll. Niestety nadwozie pracuje i przy szybce karoseryjnej zaczyna odchodzić.. chyba będzie trzeba spróbować oklejania. Odszczurzamy trochę dziadka. Pozycyjne Led z białym światłem... niestety wyleciały szybciej niż wleciały.. zaczęły mrugać jak stroboskop i będzie trzeba pokombinować z rezystorami lub kupić jakieś inne. Pod tablice zamontowane lampki led ME PREMIUM ME-000288. Mogłyby trochę słabiej świecić. Spróbuje je trochę przyciemnić. Zamiast opon 245/35/19 założyłem 225/40/19 i skończyło się wreszcie wożenie po koleinach. Na tył zamontowane nowe tarcze i klocki (92106303 i 2355402) wraz z zestawami naprawczymi D4458 Na przód zestaw naprawczy z tłoczkami i klocki Textar 2193801.
dekiel 13 Opublikowano 9 Września 2021 Opublikowano 9 Września 2021 Wszystko cacy , auto klawo sie prezentuje ale końcówy wydechu mimo włożonej pracy wg nie pasuja do koncepcji auta i rzucają się w oczy jako jedyny element chromowany. Zmień na czarne 100 mm z samej rury nie a nie takiego typu jaki masz . Wyglada to ciężkawo , po za tym lepsze byłyby scięte do góry.
Ivanek Opublikowano 15 Września 2021 Opublikowano 15 Września 2021 (edytowane) W dniu 9.09.2021 o 05:07, Krzysiek15255 napisał: Pod tablice zamontowane lampki led ME PREMIUM ME-000288. Mogłyby trochę słabiej świecić. Spróbuje je trochę przyciemnić. Zapakuj sobie coś na wzór ori Audi Q5. Świecą dużo delikatniej a jednocześnie bardzo wyraźnie. U mnie świeci tak: Edytowane 15 Września 2021 przez Ivanek
Krzysiek15255 Opublikowano 17 Września 2021 Autor Opublikowano 17 Września 2021 (edytowane) W dniu 15.09.2021 o 05:16, Ivanek napisał: Zapakuj sobie coś na wzór ori Audi Q5. Świecą dużo delikatniej a jednocześnie bardzo wyraźnie. U mnie świeci tak: Te moje nie świecą tak, jak na zdjęciu u mnie. Mój telefon w nocy nie robi zbyt dobrych zdjęć i w rzeczywistości świecą trochę mocniej niż Twoje. Końcówki wydechu wyszły mnie 0zł i trochę mojej pracy. Przy okazji te pójdą na sprzedaż, a kupię pewnie jakieś Ultery 100 lub Buzzery ścięte Wycieraczka tylna jak tylko kupiłem auto nie działała. To co było w środku chyba nikogo nie zdziwi. Ponad rok jeździłem z niesprawną i jakoś nie przeszkadzało mi to. Jak szyba była brudna, to oznaczało, że czas na mycie. Padła decyzja na montaż zaślepki Wipoff. Pasuje idealnie. Jedynie po włożeniu w stary otwór wystaje może z 0,5mm. Niby głupota, ale musiałem po wklejeniu lekko ją wcisnąć tak, żeby była równo z szybą. Edytowane 17 Września 2021 przez Krzysiek15255
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się